דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משבר הקורונה

בנט נפגש עם נציגי עולם התרבות: "נעשה הכול כדי לא לסגור אתכם"

ראש הממשלה ושרי התרבות והבריאות השתתפו במפגש עם נציגי הענף בתיאטרון הבימה בתל אביב כדי לשמוע על מצוקותיהם | השר טרופר: "תרבות היא כבר לא הראשונה להיסגר ולא האחרונה להיפתח"

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר התרבות והספורט חילי טרופר וסגן השר אביר קארה בפגישה עם ראשי ענף התרבות (חיים צח /לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר התרבות והספורט חילי טרופר וסגן השר אביר קארה בפגישה עם ראשי ענף התרבות (חיים צח /לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר התרבות, חילי טרופר, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, וסגן השר במשרד רה"מ, אביר קארה נפגשו היום (שלישי) עם נציגי ענף התרבות, בתאטרון הלאומי הבימה בתל אביב.

רה"מ בנט שוחח עם נציגי הענף ושמע מהם על צרכיהם, בדגש על הצעות להמשך פעילות התרבות תוך שמירה על בריאות אזרחי ישראל. המשתתפים הודו לרה"מ ולשרים על השיח ועל הנכונות לשמוע את עמדתם בנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הפגישה: "מטרתנו היא להבין את העולם שלכם, וביחד לחשוב איך מצד אחד, אנחנו לא מאפשרים לעולם התרבות להפוך למדגרת קורונה, ומצד שני, לאפשר תרבות, עבודה וחיים.

המגמה שלנו כממשלה היא לעשות הכל כדי לא לסגור שום דבר ולאפשר למדינה להמשיך לפעול לצד הקורונה. אנחנו נותנים הגנה אדירה לקשישים. כרגע, בעודנו מדברים, כל יום יש צוותים שניגשים לבתי אבות וכו', דוגמים, שומרים עליהם ומצילים את האנשים הפגיעים ביותר.

דבר שני, אנחנו ממשיכים לדחוף כמה שיותר אנשים לקבל חיסונים. הדבר השלישי, אנחנו בוחנים כל החלטה לפי האפקט להאטת ההדבקה אל מול המחיר החברתי-כלכלי. הסיפור הזה הוא לא מחיר.

הקו הכללי הוא שאנחנו מצפים מאזרחי ישראל ללכת להתחסן כי החיסונים עובדים. האם הם מושלמים? לא, אל מול הדלתא הם לבד לא מספקים, זאת הבעיה. אבל חיסון יחד עם מסכה, לצד התנהלות אחראית – זה עובד. כל מה שאנחנו צריכים זה למצוא את הפיצוח.

אנחנו צריכים להבין את ההשלכות עליכם. אני לא רוצה להגיע לפיצויים כי אני רוצה שמראש לא נצטרך לסגור שום דבר, זו המטרה. אנחנו רוצים מראש לא להגיע למצב של הצורך בפיצויים, כי זה פוגע פגיעה אנושה בהכל".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "יש פה שיח חשוב ומכבד ביחס לתרבות וחשוב להגיד תודה לראש הממשלה ולשר הבריאות, שכאוהבי תרבות וספורט, קשובים לעולם זה אחרי שנה קשה במיוחד. נעשה הכל ביחד כדי למנוע פגיעה בעולמות התרבות והספורט. שינינו את הפרדיגמה – תרבות היא לא הראשונה להיסגר ולא האחרונה להיפתח – היא במקום לגמרי אחר ואנחנו נעשה הכל לשמור על המעמד המכובד של עולם זה. עם זאת, אנחנו מבינים שיש מגיפה ועלינו ללמוד לחיות לצד הקורונה – אנחנו לא פה כדי לסגור, אבל אנחנו גם לא כאן כדי לעצום עיניים. נפעל ביחד כדי לאפשר לעולם התרבות להמשיך לפעול בצורה בטוחה לטובת כלל אזרחי ואזרחיות ישראל".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "התרבות היא חלק בלתי נפרד מהחיים. אני יודע מה עבר עליכם בשנה וחצי האחרונות. אני מכיר זאת ברמה האישית ויודע כמה זה היה קשה, בן זוגי הוא איש תרבות. מה שקורה היום לא היה בעבר. אנחנו כאן לשמוע אתכם. אנחנו לא רוצים להנחית הגבלות ללא שיח אמיתי ופתוח. המטרה היא לאפשר לעולם התרבות להמשיך לפעול. צריך לעשות זאת בצורה בטוחה ואחראית כדי להבטיח מקסימום שמירה על הבריאות במינימום הגבלות".

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל הבימה נעם סמל, השחקנית רותם אבוהב, השחקן עמרי זמרי, כוכבת הילדים מיקי מוכתר, מנכ"ל ארגון השחקנים והמפיקים, אבי בן הלל, מנכ"לית איגוד האמרגנים, ענבל ג'וריני, יו"ר ארגון האמרגנים יוני פינגולד, מנכ"לית תאטרון החאן אלישבע מזיא, מנכ"ל מדיטק חולון דני וייס, מנכ"ל סינמה סיטי, אבי אדרי, המפיק גיא בסר, המפיק אלירן ברדוגו, המפיק חורב הראל, מפיק הקולנוע משה אדרי וראש מנהל תרבות באר שבע, יאיר נגיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!