דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מחאת עובדי ׳אלפא׳ מעלה הילוך: ״להנהלה לא יהיה שקט עד שייחתם הסכם״

מאות עובדים הגיעו לאסיפה שכינס הוועד ברחבת בניין בזק בינלאומי בפ״ת | יו״ר איגוד ההייטק: ״ההנהלה מנסה להפשיט כל אחד ואחת כאן מההסכמים הקיבוציים״

הפגנת וועד עובדי אלפא במשרדי בזק בינלאומי בפ״ת (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת וועד עובדי אלפא במשרדי בזק בינלאומי בפ״ת (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי בזק בינלאומי החלו לעזוב את משרדיהם ועמדותיהם ולטפטף לכיוון הרחבה הפנימית של הבניין ברחוב השחם בפתח תקווה, בשעה 10:00 בבוקר. בתוך דקות בודדות נמלאה החצר במאות העובדים שהגיעו לאסיפת העובדים שכינס הוועד, ממתינים לשמוע את דבריו.

אמש, נתבשרו העובדים דרך אמצעי התקשורת, כי הרגולטור, שר התקשורת יועז הנדל, אישר את מהלך ההנהלה לפרק את החברה, להעביר את רישיונותיה ולמזג את חטיבתה הפרטית אל תוך חברת האחות yes. ההנהלה, הסתפקה במייל לקוני לעובדים.

"בהתחלה אמרו לי שייקחו את המטות של yes ושל בזק בינלאומי ויעבירו אותם לפלאפון שתתחזק לכאורה ב-500 עובדים. השאלה הראשונה ששאלתי לא הייתה מה יצא לי מזה אלא מה יקרה עם יתר עובדי שתי החברות, בזק ו-yes" שיתף יו"ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן, שכיהן עד להקמת הוועד המאוחד בראשון וועד עובדי פלאפון לבדו. "חברה בלי מטה היא לא חברה, ובדיוק בגלל דברים כאלו הקמנו את וועד העובדים שלנו לפני 9 שנים. לא כדי להעצים את כוחנו אלא כדי לדאוג לחבר שיושב לידינו".

הפגנת וועד עובדי אלפא במשרדי בזק בינלאומי בפ״ת (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת וועד עובדי אלפא במשרדי בזק בינלאומי בפ״ת (צילום: ניצן צבי כהן)

שמן פנה לעובדי בזק בינלאומי ואמר "אם אני אתעלם ממצוקת האחר, אני פוגע גם בעצמי, ולכן הקמנו את וועד העובדים המשותף לקבוצת אלפא. כדי להגדיל את כוחנו הארגוני ולשמור על החברות. כדי לכונן הסכם אחד שידאג לכלל העובדים בשלושת החברות, לתנאיהם ולביטחונם התעסוקתי". דבריו שודרו בשידור חי באמצעות דף הפייסבוק של ועד עובדי אלפא על מנת שכלל העובדים בשלושת החברות ובכלל המוקדים יוכלו לשמוע אותם.

לימור ליברמן לביא, סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא, ועד לאחרונה יושבת ראש ועד עובדי בזק בינלאומי, התייצבה בפני חבריה ועמיתיה לחברה והתחייבה: "אף עובד לא יעבור לשום חברה לא ל-yes ולא לחברת אינטגרציה לפני שזכויותיו יוסדרו במלואן".

לימור ליברמן לביא, סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא (צילום: ניצן צבי כהן)
לימור ליברמן לביא, סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא (צילום: ניצן צבי כהן)

דבריה היו אסרטיביים, אך לא ביקשו להשרות אווירה מרגיעה, שכן הבהירה כי וועד העובדים נכון למאבק קשה על עתיד החברות במידת הצורך, מאבק אליו יידרש להרתם כל אחד ואחת מעובדי הקבוצה. "אנחנו נגיע לבתים שלהם, נרעיש להם, נפריע ליום יום שלהם, כדי שידעו שיש עובדים בחברות הללו, שיסתכלו לנו בעיניים ויראו אותנו" התחייבה, לאחר שהתייצבה בעצמה מדי בוקר בימים האחרונים, לצד עשרות עובדים נוספים מפלאפון ומבזק בינלאומי, מול ביתו של מנכ"ל החברות רן גוראון ושל בעל המניות דוד פורר. "ההנהלה צריכה לדעת שלא יהיה להם שקט עד שלא יהיה הסכם".

"הם רוצים להעביר את חלקינו ל-yes, תחת ההסכם הקיבוצי הקיים שם שהוא נחות בהשוואה להסכם שלנו הן בפן הכלכלי והן בשמירה על ביטחונם התעסוקתי של העובדים". גם לגבי יתר העובדים האמורים לעבור לחברת אינטגרציה חדשה, טענה ליברמן לביא כי החברה מסרבת לנהל עימם מו"מ כעת, ומבקשת לנהל את המשא ומתן רק לאחר פירוק החברה הקיימת ואובדן כוחם הארגוני. "אף בורג לא יזוז בקבוצה הזו, עד שלא יגיעו איתנו להסכמות, וההנהלה יודעת את זה".

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, הבהיר שמבחינתו מדובר במאבק עקרוני על עצם קיומן של ההתאגדויות. "ההנהלה מנסה להפשיט כל אחד ואחת כאן מההסכמים הקיבוציים שמגנים עליו, וזה לא יעבור. זה לא יקרה" הבהיר, והוסיף כי בניגוד למסרים המבקשים לפלג ולסכסך בין עובדי הקבוצה, להסתדרות ולוועד עובדי אלפא אין כל מאבק לא עם עובדי חברת yes ולא עם הוועד שלהם בהסתדרות הלאומית. "שיבואו ונעשה את המו"מ ביחד, במקום שיעבדו נגדנו עם ההנהלה. שיבואו איך שהם".  

למנכ"ל קבוצת אלפא רן גוראון העביר מסר ברור: "בשנת קורונה, כשכולם נאבקים על פרנסה, אתה לוקח שכר שנתי ובונוסים בסך 11 מיליון שקלים, שווה ערך ל-50 עובדים, בזמן שאתה עוסק בלנסות לפרק את החברות. המאבק שלנו הוא בשביל עובדים שמשתכרים שכר ממוצע ועובדים קשה בשבילו. תתבייש. אתה צריך היית לשרת את החברה שאתה מנהל ולא את בעלי ההון ששולטים בה מלמעלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!