דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

מוקדמות המונדיאל / רגעים של תקוה וניצוצות של כישרון ישראלי אבל בסוף איטליה ניצחה

הנבחרת הישראלית לחמה והציגה משחק טוב מול אחת מהנבחרות הטובות בעולם, ששיאו היה בשער המדהים של טל בן חיים, אך כל זה לא הספיק מול הנבחרת האיטלקית ששיחקה משחק תכליתי עם התקפות מהירות ושערים מדוייקים

דקת דומיה לזכר נספי רעידת האדמה באיטליה בעת המשחק בין נבחרת ישראל לאיטליה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דקת דומיה לזכר נספי רעידת האדמה באיטליה בעת המשחק בין נבחרת ישראל לאיטליה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל פתחה את משחקי מוקדמות אליפות העולם 2018 במשחק ביתי קשה מול נבחרת איטליה. הנבחרת הישראלית נלחמה והציגה משחק טוב עם הרבה הקרבה ומאמץ אך זה לא הספיק לה אמש (שני) מול הנבחרת האיטלקית האיכותית שידעה לנצל את המצבים שהיו לה ולנצח 3:1 את נבחרת ישראל באצטדיון סמי עופר. לנבחרת הישראלית אין ציפייה לעלות מהבית הקשה אליו הוגרלה ביחד עם נבחרות ספרד, איטליה, מקדוניה, אלבניה וליכטנשטיין. כדי להעפיל למונדיאל שיתקיים ברוסיה, על נבחרת ישראל לסיים במקום הראשון. אם היא תסיים במקום השני תהיה לה הזדמנות נוספת במשחקי הפלייאוף מול סגנית בית אחר מבתי המוקדמות.

האיטלקים פתחו במערך האהוב אליהם 3-5-2 כאשר שלושת בלמי יובנטוס משחקים ביחד בהגנה. הפעם המאמן האיטלקי ונטורה, בחר לפתוח עם לוקה אנטונלי, וג'טקורנו קנדרבה שפתחו באגפים. בישראל המאמן אלישע לוי ניסה מערך 4-5-1 עם שלישיית קישור הגנתית שניסתה לעצור את המשחק האיטלקי במרכז המגרש.

בטקס טרום המשחק נרשמו שני אירועים מיוחדים: דקת דומייה מרגשת לזכר 294 הרוגי רעש האדמה באמטריצ'ה שבאיטליה, שקרה לפני כעשרה ימים. שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה כבר לפני כשבוע על יוזמתה לקיים דקת דומיה זו, להזדהות עם אבלו של העם האיטלקי, ופיפ"א המארגנת את המשחקים אישרה יוזמה זו. על פי הנהוג במיטב איצטדיוני אירופה, דקת הדומייה הוחלפה אט אט במחיאות כפיים משותפות לכלל הקהל, והמחזה של כמעט 30,000 אוהדים עומדים ומביעים הזדהות עם השחקנים האיטלקים והעם האיטלקי היה נוגע ללב, ודאי על רקע אסון רמת החייל, שארע מוקדם יותר אמש.

גם בעת שירת 'התקווה' נרשמה התרגשות, כאשר הכוכבת העולה עדן בן-זקן הרשימה בביצוע שלה להמנון הלאומי. אילו שחקני הנבחרת היו משחקים באותו דיוק שבו בן-זקן סילסלה בעדינות וברגישות, הייתה תוצאת המשחק אחרת.

מהלך המשחק

דקה 10 – התקפה מהירה טובה של ישראל. בירם כיאל פורץ ממרכז המגרש, מוסר ימינה לתומר חמד, שמנסה להכניס כדור לרחבה לערן זהבי. בצרלי מקדים אותו ומרחיק לקרן.

דקה 15 – שער! 1:0 לנבחרת איטליה. מרקו וראטי מוסר כדור מצויין לאנטונלי בצד ימין, בן ביטון מאחר לסגירה ואנטונלי מעביר רוחב מדוייק לגראציו פלה שמכניע מתיבת החמש בקלות את דודו גורש חסר האונים.

דקה 31 – פנדל, 2:0 לנבחרת איטליה! שוב טעות של בן ביטון באגף ימין. המגן חסר הניסיון בזירה הבינלאומית נותן הפעם לג'אקורנו בונבנטורה לעבור אותו ברחבה ואז מכשיל אותו. אנטוניו קנדרבה בועט פנדל מדויק ימינה ומכניע את שוער נבחרת ישראל גורש בפעם השניה במשחק.

דקה 34,שער! ישראל צימקה ל- 2:1. טל בן חיים חוטף כדור במרכז המגרש לקיילני ומוסר לתומר חמד. חמד משאיר בראש לבן חיים שפורץ קדימה ומקפיץ באומנות מעל ג'אנלואיג'י בופון. גול ענק לטל בן חיים.

דקה 45 – הצלה נהדרת של גורש. דוידזאדה מרחיק לא טוב כדור שמגיע לקנדרבה שמגביה למרכז הרחבה, פלה נוגח מעולה לשער, אבל גורש מגיב מהר והודף את הכדור המסוכן.

דקה 47 – נבחרת איטליה פותחת טוב את המחצית השניה. שוב כדור עומק לאחד החלוצים מוצא את אדר שמתגבר בקלות על איתן טיבי ומנסה להקפיץ מעל גורש. למזלה של הנבחרת הישראלית הכדור היה מחוץ למסגרת.

דקה 51 – נבחרת ישראל לא מוותרת וממשיכה להילחם במטרה לקבוע שוויון במשחק. כדור מגיע לניר ביטון שמתקדם ומשחרר בעיטה טובה מכ-25 מטרים. בופון יורד טוב לכדור החזק והודף אותו.

דקה 55 – כרטיס אדום לנבחרת איטליה. קייליני ממשיך את המשחק הגרוע שלו. כיאל מעביר כדור לזהבי שמנסה להוציא את חמד למתפרצת. קיילני מכשיל את חמד ומקבל על כך צהוב שני וכרטיס אדום. נבחרת איטליה נשארת בעשרה שחקנים. ההרחקה מייצרת מומנטום לנבחרת הישראלית שמתחילה לתקוף וללחוץ על השער האיטלקי.

דקה 64 – נבחרת ישראל בדקות נהדרות מייצרת לחץ על השער האיטלקי. דאבל פס בין רועי קהת המחליף לדוידזדה משאיר את האחרון לבד שמעביר רוחב על קו השער האיטלקי, אבל לא היה שם שחקן ישראלי שיבקיע.

דקה 67 – הצלה אדירה של בופון. הלחץ הישראלי ממשיך. קהת הפעיל בועט מחוץ לרחבה כדור חזק שבופון הודף לרגליים של ערן זהבי, זהבי בועט בעיטה שטוחה טובה אלכסונית לפינה השמאלית של השער, אך לצערו עומד מולו אחד השוערים הטובים בעולם שמצליח לזנק ולהדוף את הכדור המסוכן.

דקה 82 – שער! 3:1 לנבחרת איטליה. למרות השליטה הישראלית במשחק, האיטלקים סוגרים עניין במתקפה אחת טובה שמתחילת בבעיטת שוער של בופון. פלה מוריד בנגיחה לחלוץ המחליף צ'ירו אימובילה, שמנער מעליו את שיר צדק ומכניע בכדור אלכסוני את גורש. האיטלקים שוב מראים שלא צריך לשלוט במרכז השדה כדי לנצח את המשחק. השער מוריד את המוטיבציות של שחקני נבחרת ישראל, שלא מצליחים לייצר עוד מצבים מסוכנים ליד השער האיטלקי עד שריקת הסיום.

למרות ההפסד, מדובר בסך הכל בהופעה טובה של נבחרת ישראל שלחמה והציגה כדורגל חיובי מול אחת הנבחרות הטובות בעולם. למאמן הנבחרת אלישע לוי יש עוד עבודה רבה בפן ההגנתי שנראה כרגיל כצד החלש של הנבחרת. נבחרת איטליה הציגה משחק תכליתי עם התקפות מהירות ושערים מדוייקים ופשוטים. נקווה להמשך קמפיין חיובי יותר, עם ריבוי של שיתוף שחקנים צעירים בנבחרת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!