דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

המועצות האזוריות הכריזו על שביתת אזהרה ביום ראשון: "רפורמת היבוא תשמיד את החקלאות הישראלית"

ראשי ההנהגה החקלאית והמועצות האזוריות קיימו היום (ד') מסיבת עיתונאים שבה הגיבו בזעם לרפורמה שפירסם האוצר כחלק מחוק ההסדרים בלי להתייעץ עמם | יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "לא תהיה עסקת חבילה במשק. ליברמן, אל תיתן לאגף התקציבים להוליך אותך שולל"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. "החליטו ללכת לחקלאות ולמגזר העסקי על הראש" (צילום: דוברות התאחדות החקלאים)
יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. "החליטו ללכת לחקלאות ולמגזר העסקי על הראש" (צילום: דוברות התאחדות החקלאים)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

ראשי המועצות האזוריות הכריזו על שביתת אזהרה ביום ראשון הקרוב במחאה על רפורמת היבוא בחקלאות שפירסם משרד האוצר כחלק מחוק ההסדרים. "לא תהיה עסקת חבילה במשק", אמר יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי במסיבת עיתונאים של ראשי ההנהגה החקלאית וראשי המועצות האזוריות. לטענת החקלאים, הרפורמה גובשה ללא התייעצות עמם כלל.

"אם החליטו ללכת לחקלאות ולמגזר העסקי על הראש, לא ניתן להם להכניס את זה לחוק ההסדרים", אמר אמיתי, וקרא לשר האוצר אביגדור ליברמן: "אל תיתן לאגף התקציבים להוליך אותך שולל. הם ניסו לעשות זאת כשהיית שר התשתיות, והחלטת על התפלת המים המשמעותית שהצילה את מדינת ישראל מהתלות לייבא מים מטורקיה.

"100 שקל לדונם זו אינה תמיכה ישירה, זו יריקה בפרצוף לחקלאים, שאומרת להם: 'תסגרו את המשק', מה שיוביל לצמצום הגידולים ולנטישת קרקעות, הרס מפעל החקלאות והציונות היושבת על גבולות המדינה".

"מדובר במהלך שישמיד את החקלאות הישראלית", הזהיר אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל. "בכל העולם, בכל פעם שהלכו על מהלך כזה, שלא תמיד הוכיח את עצמו, נתנו ארכה של כמה שנים להתארגנות, הן של המדינה והן של החקלאים.

"רק אצלנו ממציאים את הגלגל בכל יום מחדש, ומנחיתים רפורמה מהיום למחר. הסכום שעליו מדבר משרד האוצר כ'תמיכה בחקלאים' הוא לעג לרש ויריקה בפניהם של החקלאים. כך גם לגבי העלאת המסים על ההתיישבות העובדת, שמהווה כ-90% מחקלאי ישראל. צבר הגזירות שניתכות על החקלאים ימחק באופן מיידי ענפים שלמים וימוטט את החקלאות הישראלית".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח אמר: "אם ייושמו תכניות האוצר, המשמעות היא שמדינת ישראל קיבלה החלטה שהיא לא רוצה שאזרחיה יאכלו פירות מרמת הגולן,  עגבניות מעוטף עזה וביצים מגבול הלבנון. זוהי פגיעה אנושה בחקלאות הישראלית. אנחנו בחזית ניאבק למען חקלאות ישראלית, למען חקלאי ישראל לדורות הבאים".

יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' אמר: "ישראל חייבת לייצר לעצמה מזון טרי. הדרך היחידה להתמודד עם חרמות של חברות ענק נגד ישראל היא עצמאות בייצור המזון הטרי, אחרת זה חוסר אחריות, ואנחנו לא נאפשר זאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!