דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

קבינט הקורונה יתכנס לאישור התו הירוק והרחבת הגבלות על חזרה מחו"ל

השרים ידונו בהרחבת חובת הבידוד בחזרה מחו"ל | משרד הבריאות מציע להחיל את התו הירוק בכל כינוס בחלל סגור מעל 100 איש

ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

קבינט הקורונה יתכנס היום בצהריים (חמישי) לאישור התו הירוק ומתווה חדש לנתב"ג. לפי הודעת משרד ראש הממשלה, בדיון תובא בפני הקבינט "תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ".

משרד הבריאות כבר הודיע שידרוש להחזיר את מתווה התו הירוק, ולהחיל חובת בדיקות קורונה למי שלא התחסן או החלים מקורונה בכל מקום סגור בו מתכנסים מעל 100 איש, כמו חדרי כושר, מסעדות ומופעי תרבות. זאת בנוסף לתקנות התו השמח שהחלו אתמול (רביעי) ומחייבות בדיקה בכניסה לאולמות אירועים, כנסים ואירועי תרבות בהם מוגש או נמכר מזון (אם הם בחללים סגורים ובהשתתפות מעל 100 איש).

ביחס לנתב"ג ולטיסות לחו"ל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר אתמול ל-ynet כי נשקלות שתי אפשרויות במטרה לצמצם תחלואה שמגיעה מחו"ל: האחת היא חובת בידוד לכל השבים מחו"ל, גם אם הם מחוסנים או מחלימים וללא קשר למדינה ממנה באו. אפשרות נוספת שנשקלה היא הרחבת מספר המדינות שהחזרה מהן תחייב בידוד. בכירי המשרד בהם השר ניצן הורוביץ הדגישו בימים האחרונים שאין כוונה לסגור את נתב"ג או לאסור באופן גורף על טיסות.

סוגיה שעדיין לא נמצא לה פתרון היא מימון הבדיקות הנדרשות לצורך התו הירוק. כרגע מתאפשרות בדיקות מהירות בקופות החולים ובפיקוד העורף, על אף שמשרד האוצר מתנגד לכך. עקב חוסר הסכה בין משרדי הבריאות והאוצר הבדיקות המהירות הן כרגע על חשבון הנבדקים. שר הבריאות הורוביץ אמר שהחל מהשבוע הבא יופעלו עמדות בדיקות מהירות על חשבון המדינה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ הדגיש אתמול בתדריך לתקשורת שמטרת הצעדים שננקטו היא לאפשר חיים לצד הקורונה ולא להגביל את הפעילות. "כל הצעדים שנקטנו, כולל חובת מסכות ובידודים לשבים מחו"ל, הם צעדים שיכולים לבלום את התחלואה, לא להגיע למצבים קשים מאוד, ובאותו זמן לאפשר את שגרת החיים. אין שום הגבלה על פעילות ואירועים. אין הגבלת תפוסה או הגבלת גיל. מה שאנחנו עושים זה פשוט בדיקות בכניסה כדי להבטיח שהאירועים יהיו בטוחים".

בשבוע האחרון עמד ממוצע המאומתים החדשים בקורונה על 879 ביממה. מספר החולים המאושפזים במצב קשה עלה מ-54 ל-68, ללא עלייה במספר המונשמים שעד אתמול על 12.

בהודעת משרד ראש הממשלה נכתב ש"ועדת השרים מתכנסת בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם, שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות. במהלך השבוע האחרון נפגש ושוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם נציגי ענף התרבות וענף האירועים, מנכ"לי קופות החולים, מומחים אפידמיולוגיים ועוד."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!