דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בארצות הברית, במיאנמר ובאוקראינה: עובדים נאבקים נגד הפרת זכויות בזמן הקורונה

בארצות הברית 2,000 עובדי דיסני יעשו רילוקיישן | במיאנמר אי-היציבות הפוליטית מובילה לאובדן גדול של מקומות עבודה | באוקראינה 8,000 כורים נלחמים על זכויותיהם

פארק השעשועים דיסניוורלד בפלורידה. 2,000 עובדים יעשו רילוקיישן (צילום: Charles Sykes/Invision/AP)
פארק השעשועים דיסניוורלד בפלורידה. 2,000 עובדים יעשו רילוקיישן (צילום: Charles Sykes/Invision/AP)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ארצות הברית: דיסני פותחת קמפוס בפלורידה ועושה רילוקיישן ל-2,000 עובדים

חברת הענק וולט דיסני בע"מ הצהירה השבוע שהיא מתכננת לפתוח קמפוס חדש במרכז העיר פלורידה במדינת אורלנדו, ארצות הברית, שיארח לפחות 2,000 עובדים מקצועיים שיעשו רילוקיישן מדרום קליפורניה לעבודה בטכנולוגיה דיגיטלית, כספים ופיתוח מוצר. הקמפוס יהיה 32 קילומטר מזרחה מפארק הענק דיסניוורלד, בשכונה שבה נמצא שדה התעופה של אורלנדו.

במכתב לעובדים כתב ג'וש ד'אמרו, יו"ר פארקי דיסני, חוויות ומוצרים, שהמהלך יאפשר שילוב טוב יותר של צוותי יצירה ועסקים. "פלורידה ידועה בתרבות העשירה של אירוח ואורח חיים פעיל, כמו גם בהוצאות מחיה נמוכות יותר ללא מס הכנסה ממלכתי".

בעוד החברה בקליפורניה עדיין מבררת אילו עובדים יתבקשו לעבור דירה, מסתמן שיהיו אלה העובדים באגף הפארקים שלא עובדים במשרה מלאה בדיסנילנד בקליפורניה או בעסקי הפארקים הבינלאומיים. לעובדים שמתבקשים לעבור דירה יהיו 18 חודשים לבצע את המהלך, לדברי ד'אמרו.

תביעת ייצוגית בנושא שכר העובדים בדיסנילנד אושרה השבוע. התביעה, שהוגשה על ידי חמישה עובדים ב-2018, קיבלה מבית המשפט העליון במחוז אורנג בקליפורניה אישור להיהפך לייצוגית, ובכך הדרישה של חמשת העובדים שהשכר המשולם בדיסנילנד, שכר המינימום, הוא לא שכר שניתן לחיות ממנו, בשל מיסוי גבוה והוצאות גבוהות במקום.

מאבק השכר מתנהל ברקע הקורונה, שבמהלכה פארקי דיסני לא עבדו, ופוטרו מהם כ-30 אלף עובדים. עם פתיחת הפארקים, יש חזרה של עובדים לעבודה, אבל דיסני היא מעסיק ענק, וכל החלטה שלו כלפי עובדים משפיעה על חייהם של רבים.

מיאנמר: אי-היציבות במשטר מביא לאובדן גדול של מקומות עבודה

הערכות ארגון העבודה הבינלאומי מגלות אובדן כבד של מקומות עבודה במחצית הראשונה של 2021 במיאנמר,

עם כלכלה שכבר נחלשה בגלל מגפת הקורונה. ההערכה חושפת משבר תעסוקתי עמוק בעקבות ההשתלטות הצבאית במיאנמר.

אומדנים שפרסם ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) מעידים על הרעה משמעותית בתנאי שוק העבודה במיאנמר מאז ההפיכה הצבאית בפברואר 2021. ההעסקה התכווצה ב-6% ברבעון השני של שנת 2021 בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2020, כלומר 1.2 מיליון בני אדם איבדו את עבודתם. במחצית הראשונה של 2021 אבדו לפי ההערכות 14% משעות העבודה, שהם שווי ערך לזמן העבודה של לפחות 2.2 מיליון עובדים במשרה מלאה.

נשים הושפעו יותר מגברים הן מאובדן שעות העבודה והן מאובדן התעסוקה. כל מגזרי המשק הושפעו, אבל ענפי הבנייה, הבגדים והתיירות והאירוח ספגו את המכה הקשה ביותר. במחצית הראשונה של 2021, התעסוקה בענפים אלה ירדה בכ-35%, 31% ו-25% בהתאמה, עם הפסדים גבוהים עוד יותר בשעות העבודה.

"מיאנמר כבר עמדה בפני לחץ כלכלי עם מקומות עבודה ופרנסה בסכנה כתוצאה ממגפת הקורונה. עם זאת, האומדנים מראים הידרדרות רצינית ומהירה בתעסוקה במחצית הראשונה של השנה בהיקף שעלול להוביל רבים במיאנמר לעוני עמוק", נכתב בדו"ח.

לקריאת הדו"ח המלא

אוקראינה: 8,000 כורי אורניום נלחמים על זכויותיהם

 העובדים באוקראינה נלחמים להגן על מקומות עבודה ראויים ועל תשלומי שכר בזמן עבור 8,000 עובדים במפעל האוקראיני היחיד שמפיק ומעבד עפרות אורניום לתחנות כוח גרעיניות במדינה.

מפעל הכרייה והעיבוד המזרחי בבעלות ציבורית, SkhidGZK, נמצא במשבר זמן מה ועצר לאחרונה את הפעילות, מה שמציב חוץ מסיכון רציני לעבודתם של 8,000 עובדים גם סיכון לבטיחות המכרות, עם השלכות סביבתיות הרסניות.

ב-7 ביולי פנה איגוד עובדי הכוח הגרעיני והתעשייה באוקראינה, Atomprofspilka, אל משרד האנרגיה בקייב, בדרישה לפתרונות מיידיים להבטחת ההפעלה, האחזקה והפיתוח בר-הקיימא של המפעל, ולשמירה על המשרות של 8,000 עובדיו.

איגוד הכורים העצמאי של אוקראינה (NPGU) גייס את חבריו להפגנה באזור קירובוגרד, שם עובדי מכרות אורניום ובני משפחתם חסמו את הכביש למשך חמישה ימים, בעוד כורים אחרים סירבו להיכנס למכרות האורניום, בדרישה לתפעול בר-קיימא של החברה וביטול הלנות השכר שהגיעו ל-3.26 מיליון דולר.

האיגודים דורשים לפעול באופן מיידי להבטחת פיתוח ויישום מדיניות תעשייתית בת-קיימא, כולל מדיניות אנרגיה, עם דיאלוג חברתי אמיתי עם האיגודים כדרך היחידה לפתור נושאים תוך כדי רפורמה בתחום האנרגיה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!