דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליעזר פישמן

פישמן פושט רגל / בית המשפט נתן לאליעזר פישמן ולנושיו שלושה שבועות למצוא פתרון

השופט אורנשטיין דחה את הבקשה לגישור בטענה כי "אין מחלוקת כי המשיב הינו חדל פירעון" ולכן אין צורך בגישור. כעת נותר לגלות עד לאן מוכנים הבנקים ללכת כדי להימנע ממפגש עם כונס נכסים.

איש העסקים אליעזר פישמן,2007. הוקמה ועדת חקירה אבל מה יהיו סמכויותיה? (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90).
איש העסקים אליעזר פישמן,2007. הוקמה ועדת חקירה אבל מה יהיו סמכויותיה? (צילום ארכיון: משה שי \ פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט איתן אורנשטיין דחה הבוקר את בקשת רשות המסים למנות כונס נכסים לנכסיו של אליעזר פישמן. בית המשפט סירב גם לבקשתו של פישמן ושל הבנקים להליך גישור. במקום זאת, קבע בית המשפט כי לצדדים תינתן ארכה של שלושה שבועות להגיע לסיכום המקובל על כל הצדדים (פישמן, הבנקים ורשות המסים). במידה ולא יוסכם מתווה להחזר חובותיו וחלוקת נכסיו של פישמן עד לדיון הבא, שיתקיים בסוף החודש, ידון בית המשפט שוב במינוי כונס נכסים.

בהחלטתו כתב השופט אורנשטיין כי "אין חולק בדבר היותו של המשיב (אליעזר פישמן) חדל פירעון, שכן גם לגישת המשיב עצמו היקף חובותיו עצום ועומד על 3.4-3.9 מיליארד שקלים ואילו נכסיו מסתכמים ב 50-70 מליון שקלים. דומה שבמקרה שלפני התקיים הלכה למעשה פשיטת רגל." השופט אורנשטיין מנמק את החלטתו לא למנות כונס נכסים בשלב זה מאחר ואין חשש כי החייב יפגע בנכסיו במהלך השבועות הקרובים עד לדיון הבא בבית המשפט. זאת מאחר ובית המשפט הוציא בתחילת אוגוסט צו איסור דספוזיציה האוסר על פישמן לבצע כל שינוי בעלות בנכסיו.

מנגד החליט אורנשטיין שלא לאפשר הליך של גישור, וזאת מאחר ולא ניתן לקיים גישור שאינו מוסכם על כל הצדדים. בכך מתייחס אורנשטיין להתנגדותה של רשות המסים להליך זה. עוד הוסיף אורנשטיין כי הליך של גישור מבוצע כשיש חילוקי דעות בין הצדדים. במקרה האמור אין כל חילוקי דעות אלא רצון של החייב לשתף פעולה עם הנושים שלא במסגרת כינוס נכסים על מנת להביא למימוש הטוב ביותר של נכסיו.

בשורה התחתונה בית המשפט נתן לבנקים את האפשרות להגיע להסכם עם פישמן מחוץ לכותלי בית המשפט באשר לתהליך מימוש נכסיו. ההסכם אליו יגיעו יצטרך להיות מוסכם גם על רשות המסים. הבנקים מאמינים כי במימוש הנכסים שלא באמצעות כונס מטעם בית המשפט יצליחו להחזיר לעצמם חלק גדול יותר מחובותיו של פישמן. עם זאת לבנקים תמריץ נוסף להימנעות מהליך של כינוס נכסים במקרה של פישמן. כינוס נכסים עלול להוביל לפתיחת שאלות רבות באשר להתנהלותם של הבנקים שהעניקו לפישמן אשראי בהיקפי ענק בתנאים מפליגים גם לאחר שצבר הפסדים גדולים. תנאים שלקוחות הבנקים הרגילים יכולים רק לחלום עליהם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!