דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליה ראשונה לישראל בטוקיו: אבישג סמברג זכתה בארד בטאקוונדו

סמברג (19) גברה 22:27 על הטורקייה רוקייה אילדירים והעניקה לישראל מדליה ראשונה בטוקיו ועשירית במשחקים האולימפיים | שר הספורט חילי טרופר: "אבישג - אנחנו גאים בך"

אבישג סמברג עם מדליית הארד בטאקוונדו, באולימפיאדת טוקיו 2021 (צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
אבישג סמברג עם מדליית הארד בטאקוונדו, באולימפיאדת טוקיו 2021 (צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לוחמת הטאקוונדו, אבישג סמברג, זכתה היום (שבת) במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו. סמברג (19) המתחרה במשקל של עד 49 ק"ג, סיימה יום קרבות נהדר עם ניצחון בקרב על המדליה מול רוקייה אילדירים בת ה-30 מטורקיה, מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה.

זו המדליה העשירית של ישראל במשחקים האולימפיים והראשונה אי פעם בטאקוונדו. לאחר הזכייה אמרה סמברג בראיון לערוץ הספורט: "יש לי מדליה בגיל 19, זה חלום שהתגשם". בעקבות המדליה, סמברג צפויה לקבל מענק בסך 250 אלף שקלים מהוועד האולימפי בישראל.

אבישג סמברג חוגגת את הזכייה במדליית הארד האולימפית בטאקוונדו (צילום: AP Photo/Themba Hadebe)
אבישג סמברג חוגגת את הזכייה במדליית הארד האולימפית בטאקוונדו (צילום: AP Photo/Themba Hadebe)

סמברג מצטרפת לרשימה מכובד של ספורטאים וספורטאיות שזכו במדליה אולימפית. קדמו לה: יעל ארד (ג'ודו, ברצלונה 1992) אורן סמדג'ה (ג'ודו, ברצלונה 1992), גל פרידמן (שייט, אטלנטה 1996 ואתונה 2004), מיכאל קולגנוב (קיאקים, סידני 2000), אריק זאבי (ג'ודו, אתונה 2004), שחר צוברי (שייט, בייג'ינג 2008), ירדן ג'רבי (ג'ודו, ריו 2016) ואורי ששון (ג'ודו, ריו).

בראיון ל'דבר' בחודש ינואר, אמרה סמברג: "מכיתה ז' ידעתי שזה מה שאני רוצה לעשות. הייתי מגיעה לבית הספר והדבר הראשון שהייתי חושבת עליו זה האימון ואיך מתחשק לי להיות בתחרות. לא הייתי מרוכזת בשיעורים, כי רציתי להיות במקום אחר".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ברך את סמברג: "עשית היסטוריה! שיחקת אותה ובענק. כל הכבוד על הזכייה במדליה ההיסטורית בטקוואנדו. עבדת קשה לכל אורך הדרך והבאת למדינת ישראל גאווה עצומה. חיבוק גדול מכולנו. את מקור להשראה עבור ילדות וילדים רבים בישראל שיסתכלו עלייך ויראו שבעבודה קשה אפשר להפוך חלום למציאות".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: ״אבישג סמברג הפכה את החלום למציאות ומביאה לנו מדליה ראשונה עם פתיחה מדהימה לאולימפיאדה. כשפגשתי את אבישג לפני האולימפיאדה ראיתי ספורטאית צנועה, שאפתנית, שמוכנה לעשות הכל על מנת להגיע להישגים. אבישג – אנחנו גאים בך!״

הדרך למדליה

סמברג פתחה את היום עם הניצחון הראשון בתולדות ענף הטאקוונדו במשחקים האולימפיים, על ויקטוריה שטמבאו מפורטו ריקו בתוצאה 2:22, שהסתיים 0:49 לסיום בעקבות עליה ל-20 נקודות יתרון.

בשלב שמינית הגמר הפסידה לאלופת העולם פאניפאק וונגפטאנאקיט מתאילנד בתוצאה 29:5. התאילנדית הפייבוריטית לזכות בזהב המשיכה לנצח עד שהגיע לגמר. בעקבות הפעלתה לגמר, העפילה סמברג לבית הניחומים.

לוחמת הטאקוונדו, אבישג סמברג, מעפילה לקרב על מדליית הארד בטוקיו (צילום: PA Images via Reuters Connect)
לוחמת הטאקוונדו, אבישג סמברג, מעפילה לקרב על מדליית הארד בטוקיו (צילום: PA Images via Reuters Connect)

בבית הניחומים פגשה סמברג ניצחה את טרואונג טי קים טוין מוייטנאם. סמברג הייתה חדה מתחילת הקרב ועלתה ליתרון מהיר של 0:6 לקראת סיום הסיבוב הראשון. השליטה של סמברג בקרב המשיכה בסיבוב השני עם עליה ליתרון 0:12, 1:15 לסיום. 50 שניות לסיום הקרב עלתה סמברג ליתרון 1:22 וניצחה את הקרב.

בקרב על הארד מול רוקייה אילדירים, סמברג עלתה ליתרון מהיר 0:2, 1:35 דקות לסיום הסיבוב הראשון. סמברג שלטה בקרב בסיבוב הראשון ועולה ליתרון 2:7, 0:52 שניות לסיום הסיבוב אותו סיימה ביתרון 2:13. הסיבוב השני היה הרבה יותר טקטי ואילדירים הצליחה לצמצם את התוצאה. בסיום הסיבוב השני סמברג הובילה עדיין 9:16.

אבישג סמברג בקרב על מדיית הארד באולימפיאדת טוקיו (צילום: PA Images via Reuters Connect)
אבישג סמברג בקרב על מדיית הארד באולימפיאדת טוקיו (צילום: PA Images via Reuters Connect)

בסיבוב השלישי, אילדירים עשתה מהפך ועלתה ליתרון 22:19, 1:22 שניות לסיום הקרב. סמברג הראתה רוח של אלופה והפכה בחזרה ל-22:24, 24 שניות לסיום ולבסוף ניצחה הקרב 22:27 בסיום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!