דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

משרד החינוך: מבחנים חיצוניים בשפת אם במקום בית ספריים

על פי החלטת השרה ד"ר יפעת שאשא ביטון, ייבחנו כל תלמידי כיתות ד' במתכונת מחוזית או ארצית | סקרי האקלים יוקדמו לחודש דצמבר ויכללו את כל תלמידי כיתות ה'-י"ב, במקום שליש מהם בלבד

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הודיעה הבוקר (ראשון) כי בשנת הלימודים הקרובה, יתקיימו מבחנים חיצוניים בשפת אם, במקום המבחנים הפנימיים שהתקיימו עד היום.

על פי ההודעה המבחן יעריך את רמת השליטה של כל תלמידי כיתות ד' בכל רחבי הארץ במיומנויות השפה, ויבדוק את השליטה שלהם בהבנת הנקרא ובידע לשוני. כיתות ח' ייבחנו באוריינות שפת-אם במתכונת פנימית של בתי הספר.

"ההחלטה להתמקד באוריינות שפה נובעת מחשיבותו המכרעת של תחום דעת זה, בהיותו הבסיס לרכישת מיומנויות נדרשות בתחומי דעת אחרים", נכתב בהודעת המשרד.

עוד החליטה השרה כי בשנת הלימודים הקרובה יועברו סקרי אקלים בכל בתי הספר, בקרב כל תלמידי כיתות ה'-י"א, ולא בשליש מהם כפי שהיה נהוג בשנים עברו. לראשונה, הסקרים יועברו באופן ממוחשב והם יכללו מדגם של כ-750 אלף תלמידים. לפי משרד החינוך, היקף משמעותי זה של משתתפים יאפשר לו "להפיק תובנות עומק בשורה רחבה של היבטים".

הסקרים יכללו היבטים של למידה רגשית וחברתית, בהם: חוסן נפשי ואישי, מיומנויות חברתיות ורגשיות. בנוסף, הם יכללו היבטים של אקלים בית ספרי, ובכלל זה מוגנות ואורח חיים פעיל ובריא.

בשונה משנים עברו, ההערכה החיצונית וההערכה הפנימית יתבצעו בדצמבר השנה. מועד זה, טוען המשרד, יאפשר להנגיש למנהלים את תוצאות הניטור במהלך אותה שנת לימודים.

המנהלים יקבלו את תמונת המצב של בית ספרם, ויגבשו לאורה את תכנית העבודה הבית ספרית שלהם. תוצאות הניטור המוקדמות ישרתו גם את המשרד במישור הלאומי במסגרת המהלכים לצמצום הפערים.

כחלק מהטמעה הדרגתית של מודל 'תמונת מצב', ויצירה של תרבות ארגונית המשלבת מדידה והערכה בית ספרית, המשרד ימשיך לחזק את תהליכי הערכה הפנימיים, ויעמיד לרשות בתי הספר מגוון של כלים לשימוש פנימי, בתחום הלימודי, אקלים בית ספרי והיבטים חברתיים-רגשיים.

השרה שאשא-ביטון: "השליטה במיומנויות השפה מהווה בסיס מכריע בסיכויי ההצלחה של בוגר המערכת, ולאור זאת המשרד יחזק אותן באמצעות שורה של מענים חינוכיים. הניטור, הוא אחד מהכלים, שיאפשר לנו לאמוד את הפערים ולתת להם מענים ממוקדים. בכוונתי לשים דגש מיוחד גם על ההיבטים החברתיים, ועל טיפוח ההיבטים הרגשיים כדי ליצור אצל כל תלמידה ותלמיד תחושת מסוגלות, העצמה וחוסן נפשי ואישי. על מנת לייצר למידה מיטבית, יש צורך בפניות רגשית של התלמידים. חשוב שהם ירגישו מוגנים בבית הספר, ושהאקלים החיובי יאפשר להם לייצר חוויות חברתיות ואישיות טובות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!