דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

פטורים מבידוד והתמקדות בערים אדומות: משרד החינוך פרסם את מתווה החזרה ללימודים

משרדי הבריאות והחינוך הגיעו להסכמה על פעילות בתי הספר בצל גל התחלואה הנוכחי | הלימודים יתקיימו ברצף ובשגרה מהגן ועד י"ב, כולל בחינוך הבלתי פורמלי | ייבחן קיצור תקופת הבידוד ל-48 שעות

חזרה ללימודים תחת הנחיות הקורונה. (צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90)
חזרה ללימודים תחת הנחיות הקורונה. (צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך הכריז על תוכנית עבודה לשנת הלימודים תשפ"ב. העיקרון המוביל של התוכנית הוא יצירת שגרה רציפה של לימודים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ובכל שכבות הגיל. במסגרת התוכנית יבוצע פיילוט לצמצום ימי הבידוד ל48 שעות לתלמיד או עובד הוראה שנמצא שלילי בבדיקה.

אחת ההחלטות היא כי הלמידה במוסדות החינוך אינה תלויה בצבעה של הרשות. במיד וצבעה של הרשות הוא כתום יינקטו "מהלכים בית ספרדיים לצמצום מגעים" כמו: למידה מרחוק, למידה בקבוצות קטנות, בדיקות מהירות ומגן חינוך. ההחלטה על סגירת מוסד חינוכי תהיה החלטה משותפת של מנהל המחוז ולשכת הבריאות. אפשרות זו תישקל במידה ותהיה עלייה גבוהה בתחלואה במוסד החינוכי. 

ברשויות כתומות ואדומות יתקיים החינוך הבלתי פורמלי בשטחים פתוחים, וההסעות יופעלו כרגיל ללא הנחיות מיוחדות. כמו כן, למנהלי המוסדות החינוכיים תינתן הגמישות להפעיל "מהלכים בית ספריים לצמצום מגעים" לפי שיקול דעתם.

כהכנה לתוכנית משרד החינוך יערוך שלושה מבצעים  במהלך החודש הקרוב. המבצע הראשון הוא דיגום וניטור של תלמידים תוך התמקדות בערים אדומות ובשכבות ה'-ו'. הבדיקה היא וולנטרית ומותנית באישור הורים. המבצע השני הוא הסברה משותפת של משרד החינוך ומשרד הבריאות והמבצע השלישי הוא בדיקות סרולוגיות לכלל צוותי ההוראה ותלמידים שאינם פטורי בידוד בדגש על תלמידי כיתות ה'-ו'. מבצע זה יערך בשיתוף עם משרד הבריאות והשלטון המקומי.

מנכ"ל המשרד, תא"ל יגאל סלוביק אמר  על התוכנית כי "רציפות התפקוד של מערכת החינוך הינה יעד לאומי ראשון במעלה בימים של שגרה. קל וחומר בעת הנוכחית, בה נדרש צמצום של פערים לימודיים המתפרסים על פני שלוש שנות לימוד, וצמצום של נזקים רגשיים וחברתיים שצברו התלמידים. הסגר והלימוד מרחוק גרמו לעליה של 44% בהפניות לאבחון סיכון אובדני, עליה של קרוב לכ- 25% בתקיפות המיניות  (מ- 3,741 ל- 4,653 מקרים) ולעלייה של כ- 6% בהתנהגויות סיכוניות. לצד אלה הוסיף המנכ"ל סלוביק, כי מספר המחוסנים הולך וגדל, נתון שיש בו כדי לחזק את מדיניות השגרה והרצף.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון הצהירה כי: "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!