דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה מאורגנת / נמנעה השביתה בנמלים: ההנהלות הסכימו לדרישות של ניסנקורן

נמל אשדוד חתם כבר הערב על הסכם קיבוצי חדש בהתאם לעקרונות שסוכמו בין האוצר להסתדרות בהסכמי המסגרת. בנמל חיפה צפוי ההסכם להחתם מחר. ניסנקורן: "הפכנו את ההסכם לכלי שעוזר להגביר את השוויון"

נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)
נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המשבר בנמלים נמנע לאחר שהנהלות הנמלים נעתרו היום לדרישת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ליישום ההסכמים המותאמים שגובשו בין ההסתדרות לאוצר. בנמל אשדוד נחתם ההסכם כבר הערב (שלישי) ומחר צפוי להיחתם הסכם נוסף גם בנמל חיפה.

ההסכם שנחתם מסדיר את תוספות השכר של עובדי הנמלים בהתאם לעקרונות שהתוו ההסכמות בין ניסנקורן וכחלון. בדומה ליתר עובדי המגזר הציבורי יהיו זכאים עובדי הנמל לתוספת שכר ממוצעת של 7.5%, כשעובדי דור ב' ייהנו מתוספת שתגיע עד ל-11-12%, במטרה לצמצם פערים בין דורות העובדים בנמלים. ההפרשות לקופת הגמל לקצבה של העובדים יוגדלו גם הן בהתאם לתוספות השכר.

עובדי הנמלים יהיו זכאים גם לתשלום החלק הראשון של המענק החד פעמי המעוגן בהסכם בסך עד 1000 ש"ח (על פי היקף המשרה), אשר ישולמו לעובדים במהלך החודשים הקרובים. יתר מועדי ההקצאה ופריסתה של תוספת 2016 יהיו בהתאם לפעימות שסוכמו בהסכם המסגרת שנחתם באפריל 2016.

אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).
אבי ניסנקורן (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90).

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "במאמץ משותף ולאחר דיונים אינטנסיביים, הצלחנו להביא ליישום ההסכם בנמלים, מתוך אותה השקפה חברתית שניצבת בבסיס הסכם המסגרת 2016" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "יחד עם שר האוצר משה כחלון, הפכנו את ההסכם לכלי שעוזר להגביר את השוויון בסקטורים השונים ולצמצם את הפערים במגזר הציבורי". לדבריו ההסכם שנחתם מצמצם את הפערים בין עובדי דור א' לעובדי דור ב' בנמלים ומחזק את העובדים. לדבריו הצטרף יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, שאמר כי "עובדי הנמלים הפגינו אחריות ובגרות רבה לאורך כל התהליך ואני שמח כי הנהלות הנמלים מצאו דרך לגשר על הפערים, מתוך הבנת חשיבות ההסכם."

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד אמר כי "הסכם השכר שאושר על ידי דירקטוריון החברה יבטיח יציבות ושקט תעשייתי לנמל אשדוד ושרות איכותי ללקוחותיו". לדבריו ההסכם שתוקפו עד שנת 2018 מהווה צעד חשוב כחלק מהערכות החברה ומוכנותה לשוק תחרותי ומודרני.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!