דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר איגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד לשרת הכלכלה: ״להעלות את השכר ההתחלתי בענף השמירה ל-10% מעל המינימום״

יוסי ברבי נבחר אתמול (א') לעמוד בראש האיגוד | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: ״מתקרבים בצעדי ענק להעלאת שכר המינימום במדינת ישראל ל-6,000 שקלים״

יוסי ברבי, יו"ר איגוד איגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד בהסתדרות (צילום: ניצן צבי כהן)
יוסי ברבי, יו"ר איגוד איגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד בהסתדרות (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר איגוד עובדי השמירה הניקיון והסיעוד, יוסי ברבי, קרא לשרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, לחתום על צווי הרחבה להסכם הקיבוצי בענף השמירה ולעובדי תחום הסיור והמוקד. הצווים יוכלו להעלות את השכר בענף ל-10% מעל לשכר המינימום הכללי במשק.

ברבי אמר שבכוונת האיגוד לקדם מול ארגון המעסיקים חתימת הסכם קיבוצי חדש בענף הניקיון, ולפעול לחתימת הסכם קיבוצי ענפי ראשון גם עבור עובדי ענף הסיעוד. בוועידה שהתקיימה בכפר המכביה ברמת גן, נבחרו מוסדות האיגוד ויוסי ברבי נבחר להמשיך ולכהן כיו"ר האיגוד.

"מתקרבים להעלאת שכר המינימום ל-6,000 שקלים"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד אמר בוועידה: ״אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להעלאת שכר המינימום במדינת ישראל ל-6,000 שקלים. אנחנו מנצלים את כוחה של ההסתדרות, רותמים את כוחם של הוועדים הגדולים והחזקים כדי שהעובדים ברמות השכר הנמוכות ירוויחו עוד כמה מאות שקלים שאנחנו יודעים עד כמה הם זקוקים להם. זו העוצמה של ההסתדרות וזו הרוח שמובילה אותה – תנועה חברתית שדואגת לכל העובדים מכל האוכלוסיות במשק הישראלי״

ברבי הודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על הרוח הגבית שנתן לפיתוח האיגוד בשנים האחרונות, ואמר: ״אני גאה לעמוד בראש אחד האיגודים החשובים והטובים בהסתדרות. איגוד שפועל לשיפור תנאי העסקתם של עובדים מהחשובים במשק הישראלי״.

ברבי סיפר על הקמתן של 3 עמותות רווחה לעובדי הענפים באיגוד, שמציעות לעובדים פעילויות רווחה וסמינרים, וכן את הנגשת כל שירותי ההסתדרות לחברי האיגוד ואת הצטרפותם של אלפי עובדים לחברות בהסתדרות.

"הצטרפנו להסתדרות וביטלנו את שעון הנוכחות"

עובדים מענפי האיגוד סיפרו על המשמעות שלו עבורם. "לפני שהגענו להסתדרות לא היה מי שידאג לזכויות שלנו. לא ידענו מה זה נהלי עבודה, מה זה מחלות מקצוע, איך לדאוג שיכירו בתאונות עבודה שחווינו", אמרה סמדר פרחי, מטפלת סיעודית ויו"ר הוועד הארצי של המטפלות הסיעודיות. "החליטו לעשות לנו שעון נוכחות והבנתי שמי שיפגע זה אנחנו, המטפלות והמטופלים, כי אני מתחילה את העבודה והרבה פעמים גם מסיימת אותה מחוץ לבית המטופל. זה מאוד הכעיס אותי והחלטתי שאני נלחמת. המון מטפלות הצטרפו להסתדרות והצלחנו לבטל את השעון".

"ההסכם הקיבוצי הביא תוספות שכר ותנאים"

שי יעקב, יו"ר ועד ברינקס במרחב תל אביב: "אצלנו היה מספיק שתסתכל לא במקום על מנהל, הוא היה מעלה אותך לוועדת משמעת, וזהו – הולך הביתה.  לא היה מי שיגן עלייך, והיום יש את זה". עוד הוסיף שההסכם הקיבוצי שנחתם בברינקס הביא לעובדים תוספות שכר ותנאים.

עו"ד חגי הראל (מימין), מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב; יוסי ברבי; יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד; יו"ר נעמת חגית פאר; מנכ"ל ההסתדרות ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי (צילום: ניצן צבי כהן)
עו"ד חגי הראל (מימין), מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב; יוסי ברבי; יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד; יו"ר נעמת חגית פאר; מנכ"ל ההסתדרות ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי (צילום: ניצן צבי כהן)

עובדת הניקיון מריה רזמשווילי סיפרה על קשיי העבודה במקצוע, ואמרה שעד שנחשפה לפעילות ההסתדרות הרגישה שאין לה למי לפנות עם בעיות, וכיום היא יודעת שיש לה במי להיעזר.

מהחלטות הוועידה: מקצועות כעבודה מועדפת, חוק ביטוח סיעודי ממלכתי, השתתפות באחזקת ילדי אימהות עובדות

ועידת האיגוד קראה לממשלה להכיר במקצועות העבודה, השמירה, הניקיון והסיעוד כעבודות מועדפות לחיילים משוחררים, להכרה בתחומים אלו כמקצוע ולהקמת בתי ספר להכשרת עובדים למקצועות אלו. עוד קראה הוועידה לממשלה לחוקק חוק ביטוח סיעודי ממלכתי ולפתור את מצוקת הנכים והגמלאים בישראל כך שיוכלו להתקיים בכבוד.

עוד קראה הוועידה להגדלת השתתפות הממשלה והמעסיקים בהוצאות לאחזקת ילדי אימהות עובדות במעונות ובגני הילדים ולהרחבת יום הלימודים הארוך במטרה לקדם את מעמד האישה העובדת בישראל – וכן לעודד נשים להיבחר לוועדי העובדים ולמוסדות האיגוד הארציים.

תפקיד חשוב בפיקוח על המכרזים לשמירה וניקיון

בכנס השתתפו גם ראשי ועדים גדולים ורפרנטים לנושא זכויות עובדי השמירה והניקיון במקומות העבודה. יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, הדגיש בדבריו את חשיבות פעילותם של ועדי העובדים לאכיפת זכויות אלו גם כאשר מדובר בעובדי שמירה וניקיון שאינם מועסקים באופן ישיר – בין היתר באמצעות פיקוח על מכרזי ההתקשרות וכן ליווי העובדים למול מעסיקיהם.

בוועידה השתתפו גם מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, יושבת ראש נעמ"ת חגית פאר וחברי הכנסת והשרים לשעבר אלי כהן, יואב גלנט וגילה גמליאל מהליכוד. עוד השתתפו  ראשי ועדים גדולים ורפרנטים לנושא זכויות עובדי השמירה והניקיון במקומות העבודה.

יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, הדגיש בדבריו את חשיבות פעילותם של ועדי העובדים לאכיפת זכויות אלו גם כאשר מדובר בעובדי שמירה וניקיון שאינם מועסקים באופן ישיר – בין היתר באמצעות פיקוח על מכרזי ההתקשרות וכן ליווי העובדים למול מעסיקיהם. עו״ד חגי הראל נבחר בוועידה לכהן כממלא מקום יו"ר האיגוד.

יו"ר האיגוד יוסי ברבי (61) כיהן בעברו כיו"ר ועד עובדי עיריית קריית ביאליק. ב-2018 כשהוקם האיגוד בהחלטת בית נבחרי ההסתדרות, מונה ברבי לעמוד בראשו לאחר שקודם לכן כיהן כמחזיק תיק האבטחה והניקיון באיגוד עובדי המלונאות. בוועידה אושר מינויו לקדנציה נוספת על ידי כ-70 צירי הוועידה, בהם נציגי ועדים של חברות שמירה ואבטחה, גמלאים מהענפים וכן רפרנטים בוועדים גדולים אחרים לעניין זכויות עובדי הקבלן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!