דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ÖGB

פועלי כל העולם / התאגדות במקום חרם: ארגון העובדים האוסטרי בביקור בהסתדרות

ראשי ארגון ה-ÖGB שמונה כ-1.2 מיליון עובדים, ביקרו בכמה ממוסדות ההסתדרות ונפגשו עם ועד עובדי טבע. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אני שמח על הביקור. העבודה המאורגנת היא כמו משפחה מורחבת"

מימין: עו"ד קובי טריפטו מנכ"ל ההסתדרות, מנהלת המחלקה לקשרים בינלאומיים אביטל שפירא, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר ה-ÖGB אריך פוגלר, סגנית יו"ר ה-ÖGB וחברת הפרלמנט האוסטרי רנט אנדרל, מזכיר חטיבת הקשרים הבינלאומיים ב-ÖGB מרכוס שטרוהמייר, ויו"ר החטיבה הצעירה של הארגון סטפן ברטל (צילום: דבר ראשון).
מימין: עו"ד קובי טריפטו מנכ"ל ההסתדרות, מנהלת המחלקה לקשרים בינלאומיים אביטל שפירא, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר ה-ÖGB אריך פוגלר, סגנית יו"ר ה-ÖGB וחברת הפרלמנט האוסטרי רנט אנדרל, מזכיר חטיבת הקשרים הבינלאומיים ב-ÖGB מרכוס שטרוהמייר, ויו"ר החטיבה הצעירה של הארגון סטפן ברטל (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה מזה למעלה מ-20 שנה, מבקרת בארץ משלחת של הנהגת קונפדרציית האיגודים המקצועיים באוסטריה (ÖGB), ארגון המונה כ-1.2 מיליון עובדים. במהלך שלושה ימים פגשו חברי המשלחת מפעלים שונים של ההסתדרות: נעמ"ת, המכון היהודי-ערבי של ההסתדרות בבית ברל, הנוער העובד והלומד וכן ערכו סיור במפעל טבע ונפגשו בו עם ועד העובדים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן קיבל את המשלחת בבית ההסתדרות, ויחד עם מנכ"ל ההסתדרות עו"ד קובי טריפטו הציג בפניה את הישגי ההסתדרות בשנים האחרונות. "אני שמח על הביקור. העבודה המאורגנת היא כמו משפחה מורחבת".

"אנחנו בתקופה מאוד מעניינת, יש תנופת התאגדות בישראל אחרי תקופת דעיכה ארוכה" אמר ניסנקורן. "פתאום רואים אנשים צעירים שהרעיון של התאגדות עובדים מדבר לליבם, כולל במגזרים שבעבר לא היו מאוגדים כמו בהיי-טק ובמגזר החרדי". יו"ר ה-ÖGB אריך פוגלר השיב: "גם לנו וגם לכם היו בעיות, בערך באותה תקופת הזמן. דבר משותף הוא ששני הארגונים התגברו על הקשיים ועומדים היום על בסיס איתן. וכעת אנו מבקשים גם לחדש את הקשרים".

"זה ביקור חשוב ביותר שמטרתו כמובן להעצים את קשרי הידידות הקיימים בין ה-ÖGB וההסתדרות", הסבירה ל'דבר ראשון' אביטל שפירא, מנהלת המחלקה לקשרים בינלאומיים בהסתדרות. "אנחנו מקווים להעמיק את קשרי הפעולה באמצעות קיום פעולות משותפות כהחלפת משלחות, סמינרים, מתן סולידאריות למאבקים בשתי המדינות והעמקת הקשרים עם גופי ההסתדרות השונים". היבט נוסף וחשוב בחיזוק הקשר הבינלאומי, הוא ההתמודדות כנגד המגמות האנטי-ישראליות, ותנועת החרם על ישראל. "אחד הדברים שאנחנו מצפים בזירה הבינלאומית זה לנהוג איתנו בסולידאריות מול אותם גורמים בינלאומיים המבקשים להכפיש את ההסתדרות ואת מדינת ישראל".

משלחת ארגון ÖGB בסיור במפעל 'טבע' (צילום: דבר ראשון).
משלחת ארגון ÖGB בסיור במפעל 'טבע' (צילום: דבר ראשון).

"אנחנו מכירים את מצבה המיוחד של ישראל, לא רק באיזור אלא בעולם בכלל", אמר פוגלר. בסיור הושם דגש על פועלה של ההסתדרות לחיזוק הקיום המשותף היהודי-ערבי בחברה הישראלית. פעילי המכון היהודי-ערבי הציגו את התוכניות התרבותיות והספורטיביות השונות בהן עוסק המכון, לצד הפעילויות המכוונות באופן ספציפי לחיזוק הקשרים בין נשים יהודיות וערביות, ולחיזוק מעמד האישה הערביה ושילובה בעולם העבודה. מנכ"ל ההסתדרות טריפטו סיפר למשלחת, שאף ביקרה שלשום (שני) את ארגון ה-PGFTU הפלסטינאי ברמאללה, על פועלה של ההסתדרות גם לקידום זכויות העובדים הפלסטינאים בישראל. לדבריו ההסתדרות פועלת בקרב העובדים הפלסטינאים ליידוע בזכויותיהם.

בין היתר השתתפו במשלחת רנט אנדרל סגנית יו"ר ה-ÖGB, יו"ר חטיבת הנשים בארגון המקבילה לנעמ"ת וחברת הפרלמנט האוסטרי מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, סטפן ברטל יו"ר החטיבה הצעירה של הארגון, ומרכוס שטרוהמייר מזכיר חטיבת הקשרים הבינלאומיים של הארגון. במפגש עם הנוער העובד והלומד התרשמו חברי המשלחת משיתוף הפעולה בין יהודים וערבים בתנועת הנוער, ומפעילותו של האיגוד המקצועי לנוער באיגוד בני נוער עובדים בענף המזון המהיר ובענפים נוספים.

ה-ÖGB הוא ארגון העובדים הוולנטרי הגדול באוסטריה עם כ-1.2 מיליון חברים בשבעה איגודים ענפיים. לארגון כ-850 הסכמים קיבוציים ענפיים, המקיפים כ-95% מכלל העובדים באוסטריה. מדי שנה מתקיים משא ומתן לעדכון של כ-450 מההסכמים. העובדים האוסטרים הבוחרים בכך, חברים בארגון הכללי, בדומה להסתדרות, ובשונה מרוב האיגודים המקצועיים בעולם, בהם החברות הינה על פי רוב חברות בארגון עובדים סקטוריאלי. הארגון פועל גם בקרב 40 אלף בני הנוער העובדים באוסטריה, כחלק ממערכת ההכשרה המקצועית, הבוחרים גם נציגים לוועדי העובדים במפעלים בהם הם עובדים.

משלחת ארגון ÖGB במכון היהודי ערבי של ההסתדרות (צילום: דבר ראשון).
משלחת ארגון ÖGB במכון היהודי ערבי של ההסתדרות (צילום: דבר ראשון).

הארגון הינו אירגון א-מפלגתי, ויש בו ייצוג לחברי המפלגות השונות באוסטריה (בייחוד הסוציאל-דמוקרטית והנוצרית). עם זאת הוא פעיל ביותר מבחינה פוליטית, מקיים קשרים עם חברי פרלמנט, שחלקם אף חברים בו, ומקדם חקיקה ומדיניות. כלי מרכזי בו משתמש הארגון המכונה "הברית החברתית" הינו שולחן עגול המשותף לו, יחד עם לשכות המעסיקים, החקלאים והעובדים, כולם ארגונים יציגים שהחברות בהן מחייבת על פי חוק.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!