דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועדת העבודה

ח"כ רייטן נבחרה לראשות ועדת העבודה והרווחה: ״מבטיחה לשמוע ולראות כל אדם וכל אזרח בכאבו ומצוקתו״

יו״ר הכנסת מיקי לוי: ״תובילי את הוועדה לשיאים בעזרת המזג השיפוטי הנוח שלך״ | רייטן הביעה אכזבה מהיעדרותם של חלק מנציגי האופוזיציה, ואמרה: ״למרות זאת, אני בטוחה שהוועדה תעבוד יחד למען עבור הציבור כולו״

ח"כ אפרת רייטן מרום, יו״ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ח"כ אפרת רייטן מרום, יו״ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ אפרת רייטן (העבודה) נבחרה לראשות ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בפתח ישיבת הוועדה שנערכה היום (שני). "איני נוהגת לפזר הבטחות ללא כיסוי״, אמרה רייטן עם היבחרה, ״לכן איני עומדת להפריח הבטחות לרפורמות מרחיקות לכת. עם זאת, יש שני דברים מוחלטים שאני מבטיחה כאן ועכשיו: לשמוע ולראות כל אדם וכל אזרח בכאבו, מצוקתו והתמודדותו, ולעשות כמיטב יכולתי להיאבק ולייצג את הקול של כל אדם שזקוק לכך תוך רגישות, שיקול דעת ותבונה, ומתוך הבנה של ליבת כוחנו ועוצמתנו כחברה, ואחריות לעתידנו".

ישיבת ועדת העבודה והרווחה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ישיבת ועדת העבודה והרווחה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

יו"ר הכנסת מיקי לוי בירך את ח"כ רייטן על המינוי: "בעזרת המזג השיפוטי הנוח שלך, נועם ההליכות והאיכויות הנוספות שלך, אני בטוח שתובילי את הוועדה לשיאים חדשים ושיתקבלו כאן החלטות לטובת הציבור הישראלי. זכות גדולה נפלה בחלקך לעמוד בראשות ועדה חשובה כל כך, ואני מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך. אני וכל אנשי הצוות כאן עבורך, כדי להבטיח את הצלחתך והצלחת הוועדה".

מהדיון נעדרו מרבית חברי סיעות האופוזיציה, למעט חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי (הרשימה המשותפת). ח"כ רייטן אמרה שהיא חשה אכזבה מהיעדרותם של חלק מנציגי האופוזיציה: "למרות זאת, אני בטוחה שתהיה כאן ועדה שתעבוד יחד, קואליציה ואופוזיציה, עבור הציבור כולו. כבר ניהלנו שיחות עם חברי אופוזיציה ודיברנו על שיתופי פעולה שונים ותכניות לעבודה משותפת".

ח"כ אפרת רייטן יו"ר ועדת עבודה, רווחה ובריאות (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ח"כ אפרת רייטן יו"ר ועדת עבודה, רווחה ובריאות (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

לוי התייחס גם הוא להיעדרות חברי האופוזיציה, ואמר שהוא מצר על כך שחלק מסיעות הבית בחרו להיעדר מהדיון, למרות צעדים שננקטו מצד הקואליציה לשיפור היחסים. "אי אפשר לעשות ברוגז על כל דבר, וראוי שחלק מהסיעות יבדקו את עצמן. קשה מאוד לנהל את הכנסת באווירה כזאת. האווירה צריכה להשתנות ואני נחוש להוביל את הנושא הזה".

ועדת העבודה והרווחה עוסקת בסוגיות של אבטלה, זכויות עובדים ובטיחות בעבודה, אוכלוסיות רווחה, טיפול בקשישים ונכים ובבעיית העוני. עד כה עסקה הוועדה גם בכל הנושאים הקשורים למערכת הבריאות הממלכתית, בהם בתי החולים, קופות החולים, סל הבריאות, מערכת בריאות הנפש וזכויות מטופלים. תחומים אלה יהיו באחריות ועדת הבריאות שתוקם, בראשות ח"כ עידית סילמן (ימינה).

בראשות וועדת העבודה היוצאת עמד ח"כ חיים כץ (ליכוד) שכיהן בתפקיד זה שנים רבות. בכנסת ה-20 כיהן בתפקיד ח"כ אלי אלאלוף (כולנו).

גם חברי הוועדה ח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת), ח"כ מיכל רוזין (מרצ), ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב (ישראל ביתנו) וח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) בירכו את היו"ר הנבחרת ואיחלו לה בהצלחה בפועלה למען הציבור הישראלי ולמען האוכלוסיות המוחלשות השונות בפרט.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!