דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי א' באייר תשפ"ד 09.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה בחקלאות

כחול לבן על חוק ההסדרים: "לא נאפשר מתקפה בלתי מבוקרת על החקלאים"

חברים מסיעות כחול לבן ויש עתיד נפגשו עם החקלאים בכנסת בעקבות החוק להסרת ההגנה על החקלאות הישראלית בחוק ההסדרים

שר החקלאות לשעבר אלון שוסטר (צילום: לשכת השר)
שר החקלאות לשעבר אלון שוסטר (צילום: לשכת השר)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

״כחול לבן לא תאפשר מתקפה בלתי מבוקרת על החקלאים ועל המרחב הכפרי" כך אמר היום ח"כ אלון שוסטר, בתגובה לסעיף החקלאות בחוק ההסדרים, במפגש שנערך בין החקלאים וראשי המועצות האזוריות לבין חברי כנסת.

"יש דרכים, שגם אני בתור שר החקלאות הצעתי, לקיים רפורמות נכונות שגם יוזילו את המוצרים וגם יאפשרו לחקלאים להמשיך להתפרנס. אם אנחנו נמצא את עצמנו בעוד כמה שנים מהיום בלי חקלאים במדינה נביא על עצמנו לא רק אובדן ערכים אלא גם חשש לביטחון המזון של מדינת ישראל״ הוסיף שוסטר.

לפי גורמים שהיו בפגישה, כחול לבן התחייבה שהנושא לא יכנס לחוק ההסדרים במתכונתו הנוכחית, בלי "עבודה רצינית" שתעשה על החוק.

במפגש השתתפו חברים סיעת כחול לבן, יש עתיד והעבודה: רם בן ברק,  אלון שוסטר, רם שפע, נירה שפק, יעל רון, וענבר בזק, ולמעלה מ-30 ראשי המועצות האזוריות מכל רחבי הארץ ועם ראשי ההנהגה החקלאית: שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי, דובי אמיתי, יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, עמית יפרח, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, אבשלום (אבו) וילן, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל.

לפי הרפורמה שמקדם ליברמן, יוסר לחלוטין המכס מענף הביצים, והמכסים לייבוא בענפים רבים ייקטנו או יוסרו לחלוטין. מול זה יקבלו החקלאים תמיכה ישירה לפי דונם מעובד. החקלאים טוענים כי היקף התמיכה ומבנה התכנית יביאו לקריסה של משקים רבים ולפגיעה קש בחקלאות בישראל. התכנית גובשה ללא דיאלוג עם החקלאים.

שי חג׳ג׳, יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים: ״הרפורמה הזו תחסל את החקלאות ואת העצמאות שלנו בייצור מזון טרי. מדינת ישראל משקיעה את התקציב הגדול ביותר בבטחון אבל מה זה יעזור ביום שבו נהיה תלויים במדינות אחרות במזון טרי ושיחליטו להחרים אותנו ברגע. פערי התיווך זה פשע! צריך לפתוח ועדת חקירה על פערי התיווך.״

דובי אמיתי, יור" המגזר העסקי והתאחדות האיכרים: "כולם דיברו לפני הבחירות על חשיבות החקלאות, היום, חודש אחרי, חיסול החקלאות הוא פרק בחוק ההסדרים. לא באנו לשמוע מכבסת מילים אלא אמירה ברורה וחד משמעית שלא תצביעו בחוק ההסדרים על סעיף החקלאות".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״בהסכם הקואליציוני יש סעיף שמדבר על חיזוק החקלאות. העברת הרפורמה במסגרת חוק ההסדרים הינה חיסול החקלאות. ציבור החקלאים מצפה מנבחרי הציבור שלו וכל המפלגות לפרוע את השטר ולא לתת יד להעברת התקציב כל עוד הרפורמה בחוק ההסדרים!"

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "חייבים להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים ולדון בה באופן נפרד ומקצועי. המתווה הנוכחי מהווה פגיעה אנושה בחקלאים ובחקלאות הישראלית. לחקלאים הישראלים אין כל השפעה על המחירים, רשתות השיווק הן שמוכרות את התוצרת החקלאית במחירים של פי 2 ופי 3 מהמחיר שמקבל החקלאי. כנראה שנוח יותר לתקוף את החקלאים, מאשר לתקוף את הטייקונים והקמעונאים שעושים קופה נאה על גבו של הצרכן הישראלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!