דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

החתמת ענק בכדורגל הנשים: נועה סלימהוג'יץ מצטרפת למילאן האיטלקית

שחקנית הקישור של נבחרת ישראל (18) נחשבת לכוכבת העתיד של כדורגל הנשים הישראלי | היא צפויה להשתלב בסגל הבוגר של סגנית אלופת איטליה | סלימהוג'יץ: "המעבר לקבוצה בסדר גודל כזה באירופה הוא הגשמת חלום"

נועה סלימהוג'יץ במדי נבחרת הנשים נשים בכדורגל מול פורטוגל במוקדמות המונדיאל (צילום: ספי מגריזו, ההתאחדות לכדורגל)
נועה סלימהוג'יץ במדי נבחרת הנשים נשים בכדורגל מול פורטוגל במוקדמות המונדיאל (צילום: ספי מגריזו, ההתאחדות לכדורגל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מעבר חסר תקדים בכדורגל הנשים הישראלי. קבוצה הנשים של מועדון הפאר האיטלקי מילאן הודיעה היום (רביעי) על החתמתה של נועה סלימהוג'יץ, שחקנית נבחרת ישראל בכדורגל. היא צפויה להשתלב בסגל הבוגר של סגנית אלופת איטליה, שנמצאת במקום השלישי בסרייה א' אחרי שישה משחקים.

"אין מאושרת ממני", אמרה סלימהוג'יץ לאחר החתימה. "מבחינתי המעבר לקבוצה בסדר גודל כזה באירופה הוא הגשמת חלום, משהו שחלמתי ועבדתי עליו קשה מאז שהייתי ילדה. עכשיו הגיע הזמן לעבוד קשה, להתקדם, ללמוד דברים חדשים ולהוכיח את עצמי כל יום מחדש".

סלימהוג'יץ (18) נחשבת כבר מספר שנים לדבר הגדול הבא בכדורגל הנשים הישראלי. למרות גילה הצעיר, העונה החולפת הייתה החמישית שלה בליגת העל. שחקנית הקישור המוכשרת הובילה את מכבי בנות עמק חפר בעונה החולפת למקום השלישי בליגה ולגמר גביע המדינה, כאשר היא הבקיעה 9 שערי ליגה.

את דרכה בכדורגל החלה סלימהוג'יץ בקבוצת הילדים של מכבי נתניה, לפני שהצטרפה לאקדמיה לכדורגל בווינגייט ומשם עברה לשחק בשנתיים האחרונות במדי מכבי בנות עמק חפר. היא התאמנה בעבר במדי קבוצות הפאר צ'לסי ואתלטיקו מדריד.

סגנית אלופת איטליה ובדרך למקצוענות

קבוצת הנשים של אחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם הוקמה לפני 4 שנים, בעונה שעברה סיימה כסגניתה של יובנטוס והעונה השתתפה במוקדמות ליגת האלופות. העונה החולפת הייתה העונה הטובה בתולדות מילאן, שסיימה כסגנית האלופה והעפילה לגמר הגביע אותו הפסידה בבעיטות הכרעה לרומא.

שחקניות מילאן מול אינטר במהלך משחק ליגת סרייה א ( LiveMediaSrl / Shutterstock.com)
שחקניות מילאן מול אינטר במהלך משחק ליגת סרייה א ( LiveMediaSrl / Shutterstock.com)

את הקבוצה יאמן שנה שנייה ברציפות, חלוץ העבר מאוריציו גנץ בן ה-52, שבין השאר שיחק במילאן, פיורנטינה ואינטר. הסגל הבינלאומי מכיל שחקניות מסלובניה, ספרד, גרמניה, הולנד, צרפת, סקוטלנד, דרא"פ ואנגליה.

הכוכבת הגדולה של הקבוצה היא שחקנית הקישור הספרדייה ורוניקה בוקטה בת ה-34. ששיחקה בעבר בין השאר בבאיירן מינכן, פריז סן ז'רמן. לצידה, מובילה את הקישור שחקנית הקו הימנית מנבחרת איטליה, ולנטינה ברגמסקי, בת ה-24.

את ההתקפה מובילה כוכבת נבחרת איטליה, קפטנית מילאן ולנטינה ג'אצ'ינטי בת ה-27 שכבשה 18 שערים וסיימה כסגנית מלכת שערי הליגה. לצידה בהתקפה, נטשה דובאי האנגלית כבשה העונה 12 שערי ליגה, לפני שעברה הקיץ לרידינג האנגלית. הקבוצה החתימה העונה גם את החלוצה צרפתית לינדזי תומאס שהצטרפה מרומא ואת ליאה קודינה, שחקנית הגנה שהגיעה מברצלונה.

קבוצת הנשים של מילאן (צילום: (Photo by Marco Luzzani/Getty Images)
קבוצת הנשים של מילאן (צילום: (Photo by Marco Luzzani/Getty Images)

מילאן הייתה בעונה החולפת "הגנה ברזל" הרבה בזכות שתי שחקניות נבחרת איטליה, לאורה פוסטי ולינדה סימני, בנות ה-30. אליהן הצטרפה מיובנטוס השוערת הבכירה באיטליה, לאורה ג'וליאני בת ה-27.

בעונת 2022/23 אמורה להפוך הליגה האיטלקית למקצוענית. לפי החוק שקיים מאז 1981 באיטליה, ליגת הנשים היא ליגה חובבנית ולכן שחקניות הקבוצות לא יכולות להרוויח מעל ל-30 אלף יורו ברוטו בשנה. שינוי החוק יאפשר להתאחדות הכדורגל לעשות צעדים משמעותיים בקידום הענף באיטליה וסגירת פערים שנוצרו מול מדינות אחרות באירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!