דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי אלפא יוכלו לשבות בדרישה להסכם קיבוצי לכלל החברות בקבוצה

ההנהלה המשותפת לפלאפון ובזק בינלאומי משכה את בקשתה מבית הדין לצו מניעה בנושא | הנהלת אלפא תגיש לבית הדין את תכניותיה לעתיד עובדי בזק בינלאומי

הפגנת וועד עובדי אלפא במשרדי בזק בינלאומי בפ״ת (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת וועד עובדי אלפא במשרדי בזק בינלאומי בפ״ת (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי אלפא יוכל לנקוט צעדים ארגוניים בפלאפון ובזק בינלאומי בדרישה לניהול משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי כולל בקבוצה. זאת אחרי שההנהלה המשותפת של חברות הבנות של בזק משכה היום (שלישי) את בקשתה מבית הדין האזורי לעבודה בבת ים לצו מניעה נגד השביתה.

בית הדין קבע שהנהלת אלפא תגיש תוך עשרה ימים את תוכניותיה בכל הנוגע לעובדי חברת בזק בינלאומי. ההנהלה תציג לבית הדין גם את החלופות שהיו בפניה לפני קבלת ההחלטה לסגור את החברה תוך מיזוג חלק מעובדיה לחברת הבת השלישית yes והעברת חלק אחר מעובדיה לחברה חדשה שטרם הוקמה.

ההסתדרות תידרש להציג בפני בית הדין את דרישותיה במשא ומתן להסדרת זכויות העובדים.

עוד קבע בית הדין כי יקבל לידיו את מסמכי בקשת המיזוג של בזק בינלאומי ו-yes וכן את מסמכי חברת דלוייט שהציגו חוות דעת ומספר חלופות למהלך הרפורמה, כשהם במעטפה סגורה.

לאחר קריאת החומרים, יחליט בית הדין האם להעביר מסמכים אלו לידי ההסתדרות וועד עובדי אלפא, כשהמעיינים בהם יחויבו בחתימה על הסכמי סודיות.

בית הדין האזורי הציע לצדדים לנהל משא ומתן משותף סביב שולחן עגול, שיכלול את נציגי ההסתדרות ובזק בינלאומי, וכן את נציגי ההסתדרות הלאומית וחברת yes שעובדיה מאוגדים בה. ההנהלה המשותפת דחתה הצעה זו, וגם ההסתדרות הלאומית עצמה התנגדה לה.

יו״ר איגוד הסלולר, ההיי טק והאינטרנט בהסתדרות יקי חלוצי: "יש שופטים בבית ים שאמרו היום בקול רם וברור: ועד עובדי אלפא רשאי להפעיל צעדים ארגונים כנגד ניסיונות ההנהלה להוציא לפועל תכניות התייעלות אגרסיביות וניסיון לשבור את התאגדות העובדים".

"אם ההנהלה לא תתעשת, היא תופתע לגלות עובדים חזקים ונחושים שייאבקו בכל הכח על שמירת הזכויות שלהם ומקום העבודה שלהם", מוסיף חלוצי

יו״ר ועד עובדי אלפא יחיאל שמן: "כפי שהוכחנו בעבר, על ידי עמידה זקופה ואיתנה של כולנו מול הנהלה המנסה לפגוע בנו ללא הפסקה, נוכל לגבור עליה והתכניות שהיא רוקמת כנגדנו. רק ועד עובדים אחד ומאוחד יצליח לשמור על הזכויות שלנו, על ביטחוננו התעסוקתי ולהגיע להסכם קיבוצי עבור כלל עובדי אלפא".

את עובדי פלאפון ובזק בינלאומי ייצגו עו"ד ארנה לין ועו"ד כפיר זאב, ואת ההסתדרות ייצגה עו"ד תהילה בנישו, סגנית ראשת הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!