דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ריו 2016

ריו 2016 / 33 ספורטאיות וספורטאים ישראלים יתחרו במשחקים הפרלימפיים

אם 380 המדליות בהן זכתה ישראל במשחקים הפרלימפיים עד כה מעידים על הבאות, אנחנו מהמרים כי נהנה ממנגינת "התקווה" בריו 2016, ולא פעם אחת. טקס הפתיחה יתקיים הלילה, וטקס הנעילה ב-18.9.

המשלחת הישראלית במשחקים הפאראלימפיים בריו (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
המשלחת הישראלית במשחקים הפאראלימפיים בריו (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום חמישי הקרוב שלושים הספורטאים והספורטאיות הישראלים משלל ענפי הספורט, יחלו לייצג אותנו במשחקים הפרלימפיים בריו. התקווה להוסיף עוד מדליות והישגים מרשימים לשושלת המפוארת של ישראל במשחקים הפרלימפיים, כנראה שלא תכזיב גם הפעם.

מדינת ישראל משתתפת במשחקים הפרלימפיים מאז תחילתם ברומא 1960, וזכתה עד כה ב-380 מדליות, מהן 124 מדליות זהב, 124 מדליות כסף ו-132 מדליות ארד ונכון ללונדון 2012 מדורגת ישראל במקום ה-13 הכללי בטבלת המדליות מבין כל המדינות המשתתפות.

שרגא ויינברג (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
שרגא ויינברג (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

במשחקים הפרלימפיים בלונדון 2012 זכתה ישראל בשמונה מדליות, כאשר ההישג הבולט ביותר היה של הטניסאי נועם גרשוני, שזכה במדליית הזהב בטניס בכסאות גלגלים.

המשלחת הישראלית השנה עמוסה בכישרונות צעירים, עבורם זו האולימפיאדה הראשונה ובספורטאיות וספורטאים מהעלית העולמית בתחומם, אשר זכו בעבר בשלל מדליות. בין המשתתפים נמצאת נבחרת הנשים בענף הכדור שער, שזכתה שנה שעברה באליפות העולם ומאוד רוצה להביא גאווה גם בריו, ומתחרות ומתחרים בגילאים מגוונים, מגיל 18 ועד 64, המקווים להשמעת "התקווה" בברזיל.

כאן, תוכלו לראות את לו"ז המשחקים בהם משתתפות ומשתתפים הישראלים.

המשלחת הפרלימפית של ישראל לריו 2016:

טניס בכיסאות גלגלים

שרגא ויינברג, 50 – מבכירי הספורטאים הפרלימפיים בארץ. שרגא זכה יחד עם בועז קרמר במדליית כסף בטורניר הזוגות בבייג'ינג 2008 ובארד בזוגות יחד עם נעם גרשוני בלונדון. שרגא יישא את דגל ישראל בטקס הפתיחה.

איתי ארנליב, 32 – איתי עלה למקום החמישי בעולם טרם האולימפיאדה ויכול בהחלט להמשיך את המסורת של טניסאים ישראלים שזכו ויזכו במדליות אולימפיות.

אדם ברדיצ'בסקי, 32 – אחד הכוחות העולים בענף הטניס בארץ וכבר זכה יותר מפעם אחת באליפות ישראל מה שלבטח ממקם אותו כהבטחה למקום גבוהה בריו.

אופני יד

קובי ליאון, 40 – הספורטאי המנוסה שירת בסיירת אגוז והפך לנכה מהחזה ומטה אחרי שנפצע בלבנון. לאחר הפציעה הפך לאחד המובילים בעולם באופני יד, ובלונדון זכה במדליית כסף במרוץ נגד השעון. בחודש יולי זכה קובי במקום הראשון בסבב העולמי בזכות התוצאות שהשיג לאורך השנה.

נבחרת כדור שער נשים במשחקים הפאראלימפיים (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
נבחרת כדור שער נשים במשחקים הפאראלימפיים (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

נבחרת כדור שער נשים

בנבחרת המצויינת המורכבת משחקניות הלוקות בראייתן משחקות: אילהאם מחאמיד, גל חמרני, ירדן אדיקה, ליהיא בן דוד, רוני אוחיון וסיוון אברבאיה כאשר מאמן אותן רז שוהם.

כדור שער מיועד לנשים וגברים בעלי לקות ראייה ברמות שונות, המשחק מתקיים באולם סגור ומשוחק עם כדור מיוחד שמורכב בין היתר מפעמונים. המיוחד במשחק זה שהוא דורש שקט מוחלט על מנת שהמשתתפים יוכלו לשמוע את הכדור ולמקם את עצמם ביחס אליו, המשחק משוחק בשכיבה על הרצפה ועל השחקנים לחבוט בכדור להכניס אותו לשער הקבוצה היריבה. אורך המגרש 18 מטרים ורוחבו כגודל השער- 9 מטרים. כל קבוצה מונה 3 שחקנים ולכל קבוצה שער באורך 9 מטר ובגובה של 1.5 מטר.

הנבחרת הישראלית היא אחת התקוות הגדולות של המשלחת הישראלית בשל העובדה שזכתה לאחרונה באליפות העולם בענף ב- 2015 שנערכה בסיאול. הנבחרת מגיעה מוכנה ותקווה להמשיך בכושרה הטוב בריו ולהתמודד חזק על מדליה.

בוצ'יה

נדב לוי, 37 – הגיע השנה להישגים יפים, באליפות העולם שנערכה במארס הוא הגיע עד לרבע הגמר, מה שוודאי ימקם אותו כאחד הבכירים בתחרות.
בוצ'יה הוא ענף ספורט חדש יחסית בארץ שמותאם לנכים בעלי מוגבלויות בינוניות עד קשות, ומזכיר במקצת את המשחק כדורת דשא. בבוצ'יה ישנן שתי קבוצות, שישה כדורים לכל קבוצה וכדור לבן אחד, כאשר ההמטרה להביא כמה שיותר כדורים בסמוך לכדור הלבן.

חתירה, סירת יחיד

מורן סמואל, 34 – הייתה שחקנית כדורסל מצטיינת וכיום חותרת נהדרת. מורן היא אחת התקוות הגדולות למדליית זהב. עוד לפני שסבלה מהתפרצות מום בעמוד השדרה שהפך אותה משותקת, היתה מורן ספורטאית מצטיינת, ומאז היא החלה להתחרות בענף החתירה והוכתרה כאלופת העולם ב-2015.

מורן סמואל (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
מורן סמואל (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

חתירה, סירה זוגית

יוליה צ'רנוי – 35, וראובן מגנאג'י – 44 – זוג החותרים שמשתפים פעולה יקוו להגיע כמה שיותר רחוק בתחרות. צ'רנוי סובלת משיתוק מוחין ונעזרת בקביים, מגנאג'י היה השורד היחיד ממארב מחבלים בג'נין במהלך מבצע "חומת מגן" בו נהרגו 13 מחבריו.

שייט בסונאר

דרור כהן – 48, ארנון אפרתי – 64, ושמעון בן יעקב – 58 –  כהן ואפרתי זכו יחד עם בני וקסלר במדליית הזהב באתונה 2004, והפעם יצטרף אליהם בן יעקב (58) שהתחרה בלונדון בדגם הסקאד. הצוות הוותיק והנמרץ רוצה מדליה גם בריו.

שייט בסקאד

הגר זהבי – 46, ומשה זהבי – 48 – בלונדון, הגר סיימה במקום השישי בסירה הזוגית יחד עם שמעון בן יעקב. הפעם היא תנסה לקחת מדליה, כשבן הזוג שלה יהיה לא אחר מאשר בעלה משה.

הגר ומשה זהבי (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
הגר ומשה זהבי (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

שחייה

ענבל פיזרו, 29 – השחיינית המעוטרת ביותר במשלחת, שלמרות גילה זו כבר תהיה האולימפיאדה הרביעית שלה. לענבל יש כבר ארבע מדליות כסף וארבע מדליות ארד מהתחרויות באתונה, בייג'ינג ולונדון והיא הדליקה משואה ב-2002. בריו תנסה להמשיך ולהישאר בטופ העולמי כשתתרה ב50, 100 ו200 חופשי, ב100 חזה ובנבחרת השליחות המעורבת 4X50 חופשי.

ענבל פיזרו (צילום: רזי לבנת / מתוך ויקיפדיה)
ענבל פיזרו (צילום: רזי לבנת / מתוך ויקיפדיה)

אראל הלוי, 25 – בלונדון השתתפה בשלושה משחים, 50, 100 ו-400 מ' חופשי, אבל בשלושת המקרים רק נגעה בגמר ולא הצליחה להתברג אליו, כשדורגה 12, 10 ו-9 בהתאמה. עם הניסיון שצברה, מקווה אראל להגיע רחוק יותר, היא תתחרה במקצים ל-50, 100 ו-400 חופשי ובנבחרת השליחים המעורבת 4X50 חופשי.

יוליה גורדיצ'וק, 18 – השחיינית הצעירה יוצאת כדי להכיר מקרוב את ההתרגשות והאתגר שבתחרות האולימפית. יוליה עדיין לא הספיקה לצבור הישגים רבים, אבל נחשבת לפוטנציאל גדול לעתיד. היא תתחרה במקצים ל-100 ו400 חופשי ו-200 מעורב אישי.

איאד שלבי, 29 – איאד התחרה בלונדון ב-50, 100 ו-200 מ' חופשי ו-50 מ' גב ולמרות שהיה כל כך קרוב למדליה, יצא בלעדיה עם תחושת החמצה גדולה כאשר ב-200 חופשי סיים במקום הרביעי. בריו יתחרה איאד במקצים ל-100 ו-50 גב, 200 חופשי וישתתף בנבחרת השליחים המעורבת 4X50 חופשי. נקווה שהפעם יזכה לעלות על הפודיום.

יואב ולינסקי, 27 – בלונדון לא הצליח להעפיל לגמר בארבעת המשחים בהם השתתף, אבל הוא מגיע בכושר מצוין אחרי שזכה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה, ב-200 מ' מעורב אישי ו-50 מ' פרפר, וינסה לשפר את הישגיו. יואב יתחרה במקצים ל-100 גב, 200 מעורב אישי, 100 חזה, 100 חופשי וייקח אף הוא חלק בנבחרת השליחים המעורבת 4X50 חופשי.

ורוניקה גרנקו, 18 – השחיינית הצעירה המרותקת לכיסא גלגלים בעקבות תאונת דרכים שארעה ברוסיה כשהייתה בת 5, קבעה את הקריטריון לריו, הייתה ברשימת ההמתנה ועד לפני שבועיים חשבה שתישאר בבית בשל מיעוט הכרטיסים אבל קיבלה את הבשורה המשמחת שהיא מצטרפת למשלחת. היא תתחרה במקצים ל100 חופשי ו50 גב.

יצחק ממיסטאבלוב, 37 – השחיין הישראלי הוותיק שזכה בארבע מדליות אולימפיות שלוש מהן באתונה 2004, מהן שתיים זהב ואחת כסף, ומדליית ארד בלונדון 2012. מאולימפיאדת בייג'ין נעדר יצחק בשל תאונת דרכים בה היה מעורב, ולאחר ריצוי עונשו חזר להתחרות בלונדון. כעת בגיל 37 השיג את הקריטריון לריו ברגע האחרון, ויתחרה במקצה ל-200 חופשי.

מרתון

גדי ירקוני, 42 – מתחרה יחד עם המאמן והרץ המלווה יוסף גזצ'או. גדי יקווה לשפר את ההישג שלו מלונדון, אז סיים במקום ה-13 במרתון. גדי לא מסתפק במרתון ומתחרה גם בסקי שלג.

פסקל ברקוביץ (מתוך ויקיפדיה).
פסקל ברקוביץ (מתוך ויקיפדיה).

קיאקים

פסקל ברקוביץ', 49 – אחת מהספורטאיות הפרלימפיות הבולטות בארץ אשר הדליקה משואה ביום העצמאות ב-2014. פסקל מתחרה במספר ענפי ספורט ומלבד זה היא גם במאית ועיתונאית.

קליעה

דורון שזירי, 49 – ספורטאי פרלימפי מוכר וותיק שהיה לנושא הדגל באולימפיאדה הקודמת. לאורח הקריירה זכה דורון במדליה בכל אחת מחמש האולימפיאדות הקודמות בירי בשכיבה ובירי שלושה מצבים: שתי מדליות כסף באטלנטה 1996, ארד בסידני 2000, פעמיים מדליית ארד באתונה 2004, כסף בבייג'ינג 2008 וכסף בלונדון. בריו הוא מכוון למדליית זהב ראשונה.

טניס שולחן

שי סיאדה, 37 – התחרה בטניס שולחן עוד כנער ואחרי שנפצע קשה כלוחם, עבר להתחרות בענף בכיסא גלגלים. שי צבר ניסיון בלונדון לאחר שהשיג ניצחון והפסד בשלב הבתים אבל לא הצליח לעלות לשמינית הגמר ובריו יקווה להתעלות על ההישג הזה.

קרולין טביב, 19 – אמנם נערה צעירה, אבל כבר נחשבת לאחת הטובות בעולם בדרגת הנכות שלה, וכבר הצהירה שהמטרה שלה היא לא פחות ממדליה אולימפית.

חגית בריל, 41 – לחגית יש כבר ניסיון אולימפי עשיר, אבל לא בטניס שולחן. בסידני 2000 ייצגה את ישראל בהרמת משקולות וסיימה במקום התשיעי, מאז עברה להתחרות בטניס שולחן ואף התברגה לתחרות האולימפית.

דני בורוב בן 30 – טניסאי השולחן המשובח נכנס למשלחת הישראלית ימים ספורים לפני המשחקים. בוברוב משחק בקטגוריית ה-קלאס 6 (עמידה) ומדורג 9 בעולם, הוא  זכה בעשרות מדליות בינלאומיות והגיע בעבר עד לרבע הגמר באליפות אירופה ואליפות העולם.

מצפים לנו משחקים נפלאים עם תקוות להישגים רבים, אישיים וקבוצתיים לספורטאיות ולספורטאים שלנו שמקווים מאוד להביא גאווה למדינה והרבה מדליות.

טקס הפתיחה של המשחקים יערך בלילה שבין ה-7 ל-8 בספטמבר וישודר בשידור ישיר בערוץ הראשון, נושא הדגל של המשלחת הישראלית יהיה הטניסאי שרגא ויינברג. טקס הסיום יתקיים ב-18.9. הערוץ הראשון ישדר במהלך המשחקים בכל ערב פינה של סיכום היום.

שיהיה בהצלחה!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!