דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ח״כ רייטן יוזמת חוק שיסדיר פיצויים לנפגעי אסונות לאומיים: ״חקיקה תמנע אילתורים״

יו״ר ועדת העבודה והרווחה, ח״כ אפרת רייטן מרום, יזמה הצעת חוק שמטרתה לקבוע מסגרת להכרזה על אירוע רב נפגעים כאסון לאומי, לרבות סיוע ותשלום לקורבנות, הפצועים, ובני משפחותיהם

ועדת העבודה והרווחה. "לכו לאבן גבירול בתל אביב, תראו כמה ילדים גונבים רמזורים ונוסעים ב-90 קמ"ש" (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ועדת העבודה והרווחה. "לכו לאבן גבירול בתל אביב, תראו כמה ילדים גונבים רמזורים ונוסעים ב-90 קמ"ש" (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יושבת ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, ח״כ אפרת רייטן מרום, הגישה היום (חמישי) את הצעת החוק הראשונה שלה כיו״ר, הכוללת אסדרה של מנגנון הפיצויים המשולמים לנפגעי אסון לאומי ובני משפחותיהם, לרבות האסון האזרחי בהר מירון.

בהצעת החוק שהוגשה נכתב: ״אסונות אזרחים בנסיבות חריגות, אשר מקורם אינו בפעילות צבאית או פעילות איבה התרחשו לא אחת במדינת ישראל, ויש בהם כדי להשפיע באופן עמוק על כלל אזרחי המדינה. עד היום לא נקבע בחוק כי אסונות מעין אלו יוכרזו כאסון אזרחי לאומי. כתוצאה מאי הסדרת הנושא בדין נותרים הלכה למעשה הנפגעים ומשפחותיהם, בימי האבל ותקופת ההתמודדות הקשה עם השלכות האסון על חייהם, בתחושת הפקרה, ללא ליווי מוסדר ואחיד מטעם המדינה.

מטרת החוק הינה לקבוע מסגרת אשר תאפשר לממשלה להכריז על אירוע אסון לאומי ולקבוע מנגנון סיוע לנפגעים ולמשפחותיהם, וכן למנות באמצעות השר הממונה גורם מלווה מטעם המדינה לנפגעים ולמשפחותיהם, שתפקידו בין היתר הינו להיות אמון על הקשר עם גורמי הסיוע ולמיצוי זכויותיהם״.

בהקשר הפיצוי הכלכלי עלה בהצעת החוק כי היא ״מסדירה מנגנון יעיל ומהיר לתשלום דמי סיוע לנפגעים ולמשפחותיהם, אשר זקוקים למזור ולהקלה בתקופת האבל וההתמודדות עם השלכות האסון. הסדרת מנגנון הליווי והפיצוי לנפגעי אסון אזרחי לאומי תמנע את הצורך באלתורים או בחקיקה נסיבתית נוכח אסונות״.

ח״כ אפרת רייטן מרום כתבה בחשבון הטוויטר שלה: ״הגשתי את הצעת החוק הראשונה- "חוק סיוע לנפגעי אסון לאומי אזרחי״, עליה חתומים ח"כים מסיעות הקואליציה והאופוזיציה. לא עוד חוקים מאולתרים לאחר האסון, אלא חוק מסגרת אשר יאפשר לממשלה להכריז על אירוע כאסון לאומי, לקבוע מנגנון סיוע לנפגעים ולמשפחותיהם ולמנות גורם מלווה מטעם המדינה לנפגעים״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!