דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
21.6°תל אביב
  • 14.7°ירושלים
  • 21.6°תל אביב
  • 18.8°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 22.4°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 12.6°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"פיצוי תאונות, שימוע לפני פיטורים ושקיפות": שליחי וולט מאיימים בשבוע מחאה אם לא ייענו דרישותיהם

שליחים הפעילים ברשת החברתית והובילו הפגנות רבות משתתפים פרסמו רשימת דרישות מהנהלת הרשת | וולט: "לא התקבלה שום פנייה בנושא"

הפגנת עובדי וולט (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי וולט (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

שליחים ברשת וולט פרסמו אתמול (חמישי) רשימת דרישות מהנהלת החברה, ומאיימים בהובלת שבוע מחאה בחודש אוגוסט, אותו הם מכנים באיום "אוגוסט השחור". מדובר בקבוצת שליחים שכבר ארגנה בעבר הפגנות רבות משתתפים. הדרישות כוללות, בין השאר, שקיפות של החברה לגבי גיוס שליחים חדשים ושינויים, פיצויים על פגיעות, בונוס בימי שרב והליך שימוע הוגן לפני הפסקת התקשרות.

רשימת דרישות פורסמה אתמול (חמישי) בקבוצות "Blackrest" ברשתות החברתיות, המונות יחד אלפי שליחי וולט ומהוות את הפלטפורמה העיקרית של שליחי וולט ברשתות החברתיות. על פי מפעילי הקבוצות שפרסמו את המודעה, אם ההנהלה לא תענה על דרישות אלה עד ליום ראשון הקרוב, הראשון באוגוסט, ייפתחו השליחים במחאה של שבוע אותה הם מכנים "חודש אוגוסט השחור".

הדרישות שפורסמו כוללות שקיפות מידית לפני כל שינוי שההנהלה עושה באלגוריתם, הכוללים חסימת באנדלים וטריפלים (אפשרות לקחת יותר ממשלוח אחד בו זמנית, מה שמכניס לשליחים תמורה כפולה או משולשת), וכן שקיפות בנושא פיצויים בגין פציעה או פגיעה, דירוג שליחים, עומסי משלוחים באזורים השונים ובכמות הגיוסים בחברה. נוסף על כך, נדרש כי השליחים יהיו שותפים בכל החלטה של התרחבות או מיזוג אזורים וכי השליחים יהיו שותפים בכל שינוי שיהיה בעתיד בתשלומים.

הפגנת עובדי וולט (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי וולט (צילום: הדס יום טוב)

בנוסף, דורשים השליחים לקבל בונוס כספי בימי ושעות שרב, בדומה לבונוס שהם כבר מקבלים בימים גשומים, וקיום תהליך שימוע הוגן לפני הפסקת ההתקשרות. "השליחים נותנים מעצמם ומסכנים את עצמם לא כדי שייזרקו ללא הזכות להגיב לאחר טעות חד פעמית", נכתב בקבוצות. עוד נדרש מענה מהיר בצ'אט של לא יותר מחמש דקות למענה, כמו שלדבריהם היה עד לפני מספר חודשים. יש לציין כי הצ'אט באפליקציה היא הדרך היחידה של השליחים הנמצאים בשטח לתקשר עם החברה, במקרה של כל בעיה, כגון משלוח שמאחר, לקוח שלא עונה ואף תאונה או פציעה.

ביחס לשיתוף הפעולה שהשיקה וולט עם מקדונלד'ס בחודש האחרון, לפיו משלוחיה של רשת המזון המהיר באזור מבוצעים על ידי שליחי וולט, נכתב בהודעה כי ישנה דרישה לעצור את שיתוף הפעולה עד שכל התקלות יתוקנו במלואן. שליחים רבים טענו ברשתות החברתיות כי מאז שהפיילוט עם מקדונלד'ס החל, ישנם איחורים משמעותיים בהזמנות ותקלות רבות, וחלק מהם אף החליטו להחרים את משלוחי הרשת.

עוד הוסיפו ב-"Blackrest" דרישה לחסום את מה שמכונה "האפליקצייה הפרוצה", גרסה ישנה שנמצאת לטענתם בעיקר אצל מהגרי עבודה ומבקשי מקלט, המאפשרת להם לקבל משלוחים בשותף ואפשרות לשריין משלוחים. יש לציין כי טרם הוצגו הוכחות ברורות לקיומה של "אפליקציה פרוצה".

"אחרי שכבר הבנו הוולטרים שרק כוח ההנהלה מבינה וביחד הצלחנו להביא לתוצאות ורק ביחד גם נביא לשינוי ולהצלחה", כותב מפעיל קבוצות "Blackrest" לשליחים. "כשנגיע ל-2,000 שליחים שיצביעו בעד בסקר נתחיל במחאה מלאה של שבוע שלם, שתתקיים במהלך חודש אוגוסט, והיא תהיה מחאה שהנהלת וולט לא תשכח לעולם". בנתיים, הצביעו בסקרים כמה מאות. מניסיון קודם ניתן לשער כי כמות ההצבעות בסקרים שפרסמו ב-"Blackrest" תעלה על הרף שהציבו.

וולט בתגובה: לא התקבלה שום פניה בנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!