דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאת החקלאים

סגן שר הביטחון נגד הממשלה: ״הפגנת החקלאים מוצדקת, צריך לשנות את התקציב״

אלפי חקלאים בדרך לירושלים: יפגינו היום (א׳) נגד הסרת ההגנות על החלקאות הישראלית ופתיחת המשק לייבוא | מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל: ״הצעות האוצר פופוליסטיות״

  • אלפי חקלאים בדרך לירושלים: יפגינו היום (א׳) נגד הסרת ההגנות על החלקאות הישראלית ופתיחת המשק לייבוא | מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל: ״הצעות האוצר פופוליסטיות״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפי חקלאים יעלו היום (א׳) בכלי רכב ובטרקטורים לירושלים, להפגין מול ישיבת הממשלה. החקלאים מוחים על "הרפורמה ההרסנית" אותה מנסים שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר לקדם במסגרת חוק ההסדרים: הסרת ההגנות על החלקאים ופתיחת המשק לייבוא. שר האוצר ושר החקלאות החליטו להעביר את הרפורמה בלי להגיע להסכמות עם החקלאים עצמם. ההפגנה תצא בשעה 17:00 מלטרון לאזור ירושלים, ב-19:00 תתקיים ״הפגנת ענק״ מול ישיבת הממשלה בירושלים.

"ההפגנה מחר מוצדקת מאין כמוה" אומר ל'דבר' שר החקלאות לשעבר וסגן שר הביטחון ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן), "אני תומך בעמדה שמציגים ארגוני החקלאים והמרחב הכפרי, ראשי המועצות האזוריות וראשי התנועות המיישבות. אנחנו צריכים לבצע שינוי גדול בחקלאות הישראלית. העברת התמיכות מתמיכות עקיפות לתמיכות ישירות מקובלת אך לא כפי שמוצע כרגע. יש להתאים את ההצעה התקציבית של משרד האוצר על פי הנוסחאות הכלכליות שהאיחוד האירופי קובע, לכלול את מרכיב עלות המים שהולך ומתייקר ולהתייחס לפערי התיווך. הרפורמה צריכה להידון בנחת ובמקצועיות עם כלל הארגונים החקלאיים״.

ביצים מושלכות על הכביש בהפגנת חקלאים נגד הרפורמה בייבוא (צילום: מטה המאבק של חקלאי ישראל)
ביצים מושלכות על הכביש בהפגנת חקלאים נגד הרפורמה בייבוא (צילום: מטה המאבק של חקלאי ישראל)

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן: "אנחנו עולים מחר לכנסת, אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ, כדי להפגין מול ישיבת הממשלה בירושלים, כדי לומר בקול רם וברור: מי שקובע את המחיר בסופר הוא לא החקלאי שמקבל שקלים בודדים על התוצרת – אלא רשתות השיווק שמוכרות במחיר של פי כמה וכמה וגורפות מיליארדי שקלים על גב הצרכנים ועל גב החקלאים. לחקלאים אין שום השפעה על מחירי הפירות והירקות, ושום השפעה על יוקר המחיה – אבל קל יותר להיטפל אליהם מאשר אל רשתות השיווק והטייקונים שמרוויחים מיליארדים על גב הציבור והחקלאים.

״אני שב וקורא לשרי האוצר והחקלאות: טפלו בפערי התיווך וברשתות השיווק, שהם הבעיה האמיתית, ואל תפגעו בחקלאים שעובדים קשה מדי יום ובכל מזג אוויר ונלחמים על פרנסתם. יש להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים, אחרת – זה עלול להיות סופה של החקלאות הישראלית. לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, בביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח: ״מחר נעלה לירושלים להמשך המאבק לטובת עתידה של החקלאות הישראלית. אני קורא לכם לבוא ולהפגין איתנו ולהעביר לממשלת ישראל מסר חד וברור – רפורמה בחקלאות לא בחוק ההסדרים, לא בהנחתות אלא אך ורק בהידברות. אני קורא לכם מהצפון עד הערבה להגיע לירושלים מחר וביחד להציל את עתיד החקלאות הישראלית״.

מראשי ההנהגה החקלאית נמסר: ״אנו עולים לירושלים למען החקלאות הישראלית ועבור עתיד מדינת ישראל. האם שווה להרוס את מפעל ההתיישבות ולפגוע אנושות בחקלאי עוטף עזה ורמת הגולן ומגדלי הביצים בגבול הלבנון וכל זה בשביל לחזק את חקלאי ארדואן וחלילה לא לגעת בטייקוני רשתות השיווק, האחראיים האמיתיים על יוקר המחייה?

"אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות- תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. יחד עם זאת, אנחנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן ולא הנחתה בחוק ההסדרים. אנחנו בשבר ערכי, כשראשי המדינה יתעוררו זה יהיה כבר מאוחר. יישארו פה יבואנים ופקידים- חקלאות והתיישבות לא תהיה פה".

שר החקלאות עודד פורר אמר לקראת הדיון מחר: "כפי שהבטחתי – לא נאפשר שבמדינת ישראל ילדים לא יוכלו לאכול פירות וירקות ולא תהייה משפחה שתתלבט האם לקנות ענבים לשבת בקיץ, או שמא המחיר יקר לה מידי. השינוי קרוב מתמיד. נוכל לאכול יותר פירות, ובפחות כסף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!