דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

עימות ראשון על התקציב בישיבת הממשלה, הורוביץ: ״מערכת הבריאות גוועת״

ראש הממשלה: "נסיים את הישיבה עם תקציב", הורוביץ בתגובה: "בוא לא נגיד הופ לפני שקפצנו" | שר האוצר ליברמן התייחס לדרישות השרים לתוספת תקציב: "כולם צודקים אבל אין כסף לכולם"

ישיבת ממשלה. מתווה הפיצוי למשפחות נפגעי אסון מירון יעניק סיוע של חצי מיליון ש״ח למשפחה (צילום: דוד טברסקי)
ישיבת ממשלה. מתווה הפיצוי למשפחות נפגעי אסון מירון יעניק סיוע של חצי מיליון ש״ח למשפחה (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

העימות על תקציב הבריאות מגיע לישיבת הממשלה. בתגובה לדבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט שאמר בדיון: "אני יודע דבר אחד, אנחנו מסיימים את הישיבה עם תקציב", ענה הורביץ "בוא לא נגיד הופ לפני שקפצנו".

לפני הישיבה אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ: "הממשלה מעבירה תקציב פעם ראשונה בשלוש שנים, התקציב הזה הוא הזדמנות לתת זריקת דחף למערכת הבריאות. אנחנו חייבים להבטיח שיהיה במערכת הבריאות מענה נגיש ושוויוני לכל מדינת ישראל. צריך מיטות, צריך תקנים, כדי שהרופאים יוכלו לעבוד בתנאים נכונים".

"לאחר 3 שנים שמדינת ישראל פועלת בלי תקציב, אנחנו מביאים לאישור הממשלה תקציב לשנים 21 ו-22" אמר הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט בפתיחת ישיבת הממשלה לאישור התקציב.

"התקציב לא משרת אינטרס של מגזר כזה או אחר אלא כל מדינת ישראל" אמר ראש הממשלה, "מפחיתים בירוקרטיה ומגדילים תחרות למען כולם ובעיקר למען השכבות חלשות. הכי מרוויחים מירידת מחירים ותחרות הם השכבות החלשות. תקציב של השקעה בעתיד וצמיחה".

"אם היינו הולכים בדרך של האופוזיציה היינו בעיצומה של בחירות חמישיות" הוסיף בנט. "זו ממשלה שעוסקת בציבור ולא בעצמה".

שר האוצר אביגדור ליברמן בפתח הישיבה: "תוך חודש וחצי הבאנו תקציב וחוק ההסדרים. נעשתה פה עבודה מאומצת שכמותה לא ראיתי. בסופו של דבר נאשר תקציב שלא יהיה ספק לאף אחד. עם גרעון שירשנו והמצב המורכב שירשנו תהיה סוגיה מורכבת".

על דרישות מפלגות הקואליציה אמר: "כולם צודקים אבל אין כסף לכולם. בסופו של דבר מנסים להביא שביל זהב בין הצרכים לבין האפשרויות, אי אפשר לרצות את כולם. למדינת ישראל יהיה תקציב טוב".

אביגדור ליברמן (צילום: דוד טברסקי)
אביגדור ליברמן (צילום: דוד טברסקי)

ליברמן התייחס לשני מסים חדשים שנמצאים בתקציב, על חד"פ ועל משקאות ממותקים, ואמר שצריך "לשנות דפוסי התנהגות בלתי סבירים. מדינת ישראל היא אחת המדינות עם צריכת הסוכר הגבוהה פר נפש. מי שמסתכל עלה השטפונות בגרמניה והשריפות מסיביר עד ארה"ב אי אפשר להתעלם מאיכות הסביבה, צריכת הכלים החד פעמיים בישראל גדולה פי 5".

על הרפורמה בחקלאות אמר ליברמן: "חקלאות היא ערך ציוני לאומי התיישבותי ובטחוני וצריך לשמור על החקלאות הישראלית. אי אפשר להמשיך לשמור ולא לעשות כלום. מחירי הפירות בעשור האחרון עלו ב-100% והצריכה ירדה ב-20% בממוצע. נותרו 7000 חקלאים פעילים. גיל ממוצע 66 אנשים צעירים לא מצטרפים לכן צריכים לטפל בצורה נכונה מבחינת היעילות. אף אחד לא הולך להיפגע. במקום להגן על מכסות נתנו 400 מליון שח תמיכה ישירה לחקלאי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!