דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פיצות תמורת חיסונים: ממשלת בריטניה מנסה לעודד התחסנות צעירים

הנחות על מזון ועל משלוחים, ואפילו משולשי פיצות חינם, יוצעו לבני 30 ומטה שיקבלו את החיסון לקורונה | הממשלה מקדמת פתיחה מלאה של המשק ולכן מנסה לחסן כמה שיותר אזרחים

שליח של חברת Deliveroo הבריטית בלונדון (צילום: AP Photo/Robert Stevens, FILE).
שליח של חברת Deliveroo הבריטית בלונדון (צילום: AP Photo/Robert Stevens, FILE).

מסעדות, אפליקציות להזמנת נסיעות ואפילקציות משלוחי מזון הצטרפו למאמץ של ממשלת בריטניה להעלאת שיעור המתחסנים הצעירים ומציעות הנחות ואפילו משולשי פיצה בחינם למי שיפשיל שרוול ויקבל את הזריקה.

התכנית, עליה הודיע היום (ראשון) משרד הבריאות והרווחה הבריטי, אמורה להעלות את שיעור המתחסנים בקרב בני ה-30 ומטה. הממשלה מעוניינת לחסן כמה שיותר בני אדם לפני הגעתו של מזג האוויר הקר יותר למדינה.

לפני הנתונים הרשמיים, למרות שיותר מ-90% מהמבוגרים בבריטניה קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, שיעור המתחסנים אצל בני 30-18 עומד על 60% בלבד.

שר הבריאות סאג'יד ג'אוויד הודה היום לעסקים שהצטרפו למבצע וקרא לאזרחי המדינה "לנצל את ההנחות".

"החיסונים מצילי החיים לא מגינים רק עליך, על הקרובים לך ועל הקהילה שלך, הם גם עוזרים לנו לחזור ולעשות את כל הדברים שאנחנו מתגעגעים אליהם", אמר ג'אוויד.

בריטניה היא לא המדינה היחידה שמנסה להשתמש ביותר גזרים, במקום ביותר מקלות, בניסיון לשכנע עוד ועוד אזרחים להתחסן. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא השבוע למדינות ולרשויות המקומיות להצטרף למדינות ניו יורק ומינסוטה שמציעות 100 דולר לכל מתחסן, בתקווה שהתמריץ הכספי ישכנע את המתלבטים לקבל את החיסון.

בריטניה מעוניינת מאוד להעלות את שיעור המתחסנים לאור העלייה במספר הנדבקים בזמן שהממשלה מקדמת פתיחה מוחלטת של המשק.

בינתיים, במערכת הפוליטית מנסים לחזק את הכלכלה המקומית לקראת סיום תכנית החל"ת, שהבטיחה את שכרם של מיליונים שלא יכלו להמשיך לעבוד בגלל הגבלות הקורונה.

שר האוצר רישי סונאק קרא לראש הממשלה בוריס ג'ונסון להקל את ההגבלות על התיירות הבינלאומיות. סונאק טען שאין צורך בכללים "הדרקוניים" של בריטניה לאור ההצלחה של תכנית החיסונים.

העיתון הבריטי 'סאנדיי טיימס' דיווח היום שסונאק כתב לג'ונסון ועודד אותו לאפשר לאנשים להנות מחופשת הקיץ שלהם, והביע דאגה מההשלכות של ההגבלות על תעשיית התיירות והאירוח במדינה.

ממשלתו של ג'ונסון תתכנס בהמשך השבוע לדיון מחודש על ההנחיות על כניסה ויציאה מהאי. כיום נדרשים אלה שחוזרים או באים מרוב היעדים הפופולריים באירופה לעבור בדיקת קורונה יקרה, כל מי שמגיע מצרפת מחויב להיכנס לבידוד של עד 19 ימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!