דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הנראות הטרנסית בטוקיו: קווין מנבחרת קנדה בכדורגל; לורל הבארד בהרמת משקולות

קווין פתח/ה בהרכב נבחרת הנשים של קנדה בכל משחקי הטורניר. היום (ב', 11:00) קווין בחצי הגמר מול נבחרת ארה"ב | הבארד היום (13:30) בגמר הרמת השקולות (מעל 87 ק"ג)

  • קווין פתח/ה בהרכב נבחרת הנשים של קנדה בכל משחקי הטורניר. היום (ב', 11:00) קווין בחצי הגמר מול נבחרת ארה"ב | הבארד היום (13:30) בגמר הרמת השקולות (מעל 87 ק"ג)
ליאור ברטל

שחקנית נבחרת כדורגל הנשים של קנדה, קווין, הפכה להיות הכדורגלן/ית הטרנסג'נדרית הראשונה מחוץ לארון שמשתתפת במשחקים האולימפיים. קווין א-בינארית, ומבקשת להשתמש בהתייחסות אליה בכינוי המקובל באנגלית they/them – הם. (בעברית אין תרגום מדויק ללשון פנייה זה, לכן בכתבה נעשה שימוש בשחקן/ית, והיא/הוא).

קווין (25) נולד/ה בטורונטו ומשחק/ת בחוליית הקישור של נבחרת הנשים הבוגרת של קנדה מאז גיל 18. לפני חמש שנים, בריו 2016, השתתפה בנבחרת הנשים של קנדה, שזכתה במדליית הארד. הפעם, באולימפיאדה השנייה בקריירה, יש לקווין מטרה נוספת מעבר למגרש הכדורגל, להיות מודל חיקוי לטרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות ברחבי העולם.

"אני גאה לראות את קווין", כתב/ה בחשבון האינסטרגם. "מעציב אותי לדעת שהיו אולימפיאדות שספורטאים וספורטאיות לא היו מסוגלים לחיות את האמת שלהם. הקרב לא קרוב לסיום, ואני מתכוונת לחגוג את הנראות שלי כאן".

קווין מנבחרת קנדה, מול בריטניה באולימפיאדת טוקיו. "אני מתכוונת לחגוג את הנראות שלי כאן" (צילום: AP Photo/Fernando Vergara)
קווין מנבחרת קנדה, מול בריטניה באולימפיאדת טוקיו. "אני מתכוונת לחגוג את הנראות שלי כאן" (צילום: AP Photo/Fernando Vergara)

את היציאה הפומבית מהארון עשה/תה בספטמבר 2020, כשהודיע/ה באינסטגרם שהיא/הוא מגדיר/ה את עצמו/ה כטרנסג'נדר: "כיוון שהרבה מאוד שנים חייתי באופן גלוי כאדם טרנס עם האנשים שאני הכי אוהב/ת", כתב/ה, "תמיד תהיתי מתי אצא עם זה בפומבי".

במהלך כל המשחקים בטוקיו, קווין פתח/ה בהרכב נבחרת קנדה, שסיימה את השלב הראשון במקום השני בבית, עם 5 נקודות. הקנדיות ניצחו את צ'ילה, סיימו בתיקו עם יפן ובריטניה, ועלו לשלב הבא. ברבע הגמר גברו בפנדלים על ברזיל, והיום (שני) יפגשו את ארה"ב במשחק על העלייה לגמר האולימפי.

***

הוועד האולימפי העולמי מאפשר השתתפות של טרנסג'נדרים במשחקים מאז 2004, אך בטוקיו זו הפעם הראשונה שספורטאים/ספורטאיות מחוץ לארון המגדרי הגיעו למשחקים. לנשים טרנסג'נדריות מותר, על פי הכללים, להתחרות בענפי ספורט נשיים, בתנאי שהראו רמות טסטוסטרון נמוכות במשך 12 חודשים לפני התחרות.

***

לורל האברד (43), מרימת המשקולות הניו זילנדית, תשתתף היום (ב'), בגמר לנשים (מעל 87 ק"ג). היא מרימת המשקולות המבוגרת ביותר שתתחרה בטוקיו. לפני שעברה התאמה מגדרית, התחרתה בקטגוריות הגברים.

מרימת המשקולות הטרנסג'נדרית, לורל הבארד, מניו-זילנד (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein,File)
מרימת המשקולות הטרנסג'נדרית, לורל הבארד, מניו-זילנד (צילום: AP Photo/Mark Schiefelbein,File)

הבארד הודיעה שהיא אישה כשהייתה בת 35, ומאז עמדה בכל דרישות הוועד האולימפי הבינלאומי לספורטאיות על הקשת הטרנסית. באליפות העולם ב-2017 היא זכתה במדליית כסף;  במשחקי האוקיינוס השקט בסמואה – בזהב. ב-2018 נפצעה קשה במשחקי חבר העמים הבריטיים, פציעה שעצרה את הקריירה הספורטיבית שלה. אך היא הצליחה להשתקם ולהגיע לטוקיו. "אני אסירת תודה על האדיבות והתמיכה שקיבלתי מניו זילנדים רבים", אמרה כשהעפילה לאולימפיאדה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!