דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

מאבק עובדי אלפא עולה שלב: יופסקו העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון וממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי

הוועד הודיע היום (ב') על נקיטת צעדים ארגוניים בעקבות קידום השינויים המבניים בחברות הבנות בקבוצת בזק באופן חד צדדי: "נעמוד כחומה בצורה נגד כל ניסיון של הנהלת אלפא לפגוע בעובדים"

הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר. איש ציבור? (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת עובדי אלפא מול הבית של דוד פורר. איש ציבור? (צילום: הדס יום טוב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי אלפא הודיע שהחל מהיום (שני) יינקטו צעדים ארגוניים בפלאפון ובבזק בינלאומי בעקבות המשך קידום השינויים המבניים בקבוצה באופן חד צדדי. בשבוע שעבר משכה ההנהלה את בקשתה לצווי מניעה זמניים נגד השביתה, ובית הדין לעבודה קבע שלעובדים עומדת הזכות לנקוט צעדים ארגוניים.

בין היתר, יופסקו העבודות לפיתוח דור 5 בפלאפון וייעצר פיתוח ממשק הסיבים האופטיים בבזק בינלאומי. בנוסף, הודיעו הוועדים על עצירה מוחלטת של העבודה המשותפת (סינרגיה) בין שלוש חברות אלפא, פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. בזק בינלאומי לא תמכור כרטיסי סים של פלאפון או תוציא ציוד לפלאפון או ל-yes לטובת מלאי או שירות ללקוחות פרטיים. פלאפון לא תספק נתבים ללקוחות בזק בינלאומי וייעצרו כל פרויקטי הפיתוח המשותפים לשלוש החברות.

נציגות העובדים מבהירה שמדובר בצעדים ראשוניים בלבד, שיוחרפו אם ההנהלה תמשיך בניסיונותיה לפגוע בהתארגנות העובדים. במקביל, יימשכו ההפגנות מול בכירי קבוצת אלפא, כולל מול ישיבת הדירקטוריון של החברות הבנות שצפויה להתקיים השבוע.

לפני כחודש הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בפלאפון ובזק בינלאומי, על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות הקבוצה לנהל משא ומתן משותף לכלל עובדי הקבוצה, כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במשא ומתן, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע, שבמסגרתם אמורה בזק בינלאומי להיסגר בשלב הראשון. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי.
"הנהלת אלפא צריכה להבין דבר אחד פשוט: אנחנו נעמוד כחומה בצורה נגד כל ניסיון שלה לפגוע בעובדים ולעשות סיבובים פיננסיים על גבם", אמר יו"ר ועד עובדי אלפא ויו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן. "לא נהסס להחריף כבר בקרוב את הצעדים הארגוניים שלנו, עד להשבתה מוחלטת של פלאפון ובזק בינלאומי. מקומות הפרנסה של מאות עובדים עומדים בפני סכנה אמיתית, וכפי שהוכחנו כבר בעבר, שום דבר לא יקודם בחברות באופן חד צדדי, אלא רק בשיתוף פעולה איתנו".

סגנית יו"ר ועד עובדי אלפא ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי לימור ליברמן-לביא אמרה: "אנחנו לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים כשהנהלת אלפא ודירקטוריון בזק פועלים הלכה למעשה לפרק חברה מצליחה ורווחית כמו בזק בינלאומי. הצעדים הארגוניים שמתחילים להינקט היום הם רק יריית הפתיחה במאבק לשמירה על מקומות הפרנסה שלנו. אנחנו בטח לא מתכוונים לעצור פה, אם התכניות שלהם לפירוק החברות הבנות בקבוצה ימשיכו להתקדם".

יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, התייחס לעובדה שמנכ"ל החברות רן גוראון יצא לחופשה בחו"ל ואמר: "בלתי נתפס שבשעת המשבר הכי גדולה של העובדים בחברות הבנות בבזק, כשהביטחון התעסוקתי מעורער ומתחילים צעדים ארגוניים, בוחר המנכ"ל לברוח לחופשה של חודש בחו"ל. נמשיך להיאבק ככל שיידרש להגנת העובדים ועד שיוצגו תכניות בנות קיימא לעתיד החברות".

מחברות פלאפון ובזק בינלאומי נמסר במשותף: "אנחנו מכבדים את זכות העובדים לפתוח בעיצומים. המיזוג בין חברות yes ובזק בינלאומי נעשה בהתאמה לשינויים הרגולטוריים הצפויים, בראשם ביטול הפיצול ספק–תשתית, והוא נעשה לטובת החברות ועובדיהן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!