דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הוסדר הפיקוח על פעילות מתחמי הבדיקות המהירות: תשובה תוך 30 דקות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה את תקנות משרד בריאות שמסדירות את התנאים להפעלת מתחמי בדיקות קורונה ובדיקות סרולוגיות מהירות

בדיקות קורונה בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
בדיקות קורונה בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה היום (שני) את התנאים להפעלת מתחם לבדיקות קורונה מהירות ונקודות לאיסוף דגימות קורונה. זאת לאחר שבדיון שהתקיים בשבוע שעבר ביקשו יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן מרום, וחברי הוועדה, לחדד ולהדק את הנהלים, לצורך הבטחת סטנדרטים רפואיים מספקים ופיקוח מספק על מתחמי הבדיקות.

לפי התקנות, מנהל מתחם קורונה יהיה צריך להיות עובד מעבדה רפואית בעל ניסיון של 3 שנים לפחות בתחומים הרלוונטיים, הגוף המבצע יחויב למסור לכל אדם שימצא חיובי לנגיף מידע בכתב, על חובתו להיכנס לבידוד ויחויבו לדווח על כך למשרד הבריאות וכן על אפשרותו לסיים או לקצר את תקופת הבידוד.

התקנות מגדירות בנוסף גם את החובות לבצע את הבדיקה באזור ייעודי מוגן ולעשות שימוש באמצעי מגן ופעולות שונות להבטחת ההיגיינה והמיגון של הבודקים והנבדקים כאחד. כמו כן מפורטות הדרישות לסימון, אריזה ושינוע בדיקות ודגימות.

אור אלדר, מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות אמרה: "בעקבות הערות הוועדה ביצענו עבודה מחודשת, וערכנו מספר תיקונים בהצעה. בין היתר לגבי ההכשרה של המנהל הרפואי שמחייבת כעת ניסיון של 3 שנים לפחות במעבדה רפואית במקצועות בסיס כמו ביוכימיה, כימיה, ועוד".

יותם ארונוביץ', ראש תחום בדיקות מהירות במשרד הבריאות הוסיף: "כשמבוצעת בדיקה אנחנו רוצים לוודא שהיא נעשתה כראוי, ולשם כך אנחנו מסדירים את התנאים לביצוע. אמנם החל מהשבוע שעבר ניתן לרכוש גם בדיקות ביתיות, אבל כרגע אין בכוונתנו לאפשר הסתמכות עליהן. הן לא מהוות אסמכתא לשום דבר, ולא יוכלו לשמש לצורך כניסה למקומות".

מחברת הבדיקות "סופיה ישראל" נמסר: "אנו מברכים את ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ אפרת רייטן מרום על אישור התקנות להפעלת אתרים ומתחמי בדיקות קורונה מהירות, במיוחד לאור העובדה שמתרחשת בשבועות האחרונים קפיצה דרמטית של 200% בביקוש . אנו רואים את העלייה בעקבות כניסתם לתוקף של התו השמח והתו הירוק בכל עשרות המתחמים ותחנות הבדיקה בתשלום ברחבי הארץ".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!