דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

גמלאים עובדים יוכלו להשתכר עד 7,500 שקלים בלי שקצבת הזקנה שלהם תיפגע

הממשלה אישרה העלאה של הדיסריגארד מ-6,014 ל-7,500 שקלים | שר הרווחה והשרה לשוויון חברתי דרשו להשוות את הדיסריגארד לשכר הממוצע במשק, אבל האוצר תיקצב את ההעלאה ב-300 מיליון שקלים בלבד

ח"כ מירב כהן (צילום: ינאי יחיאל)
ח"כ מירב כהן (צילום: ינאי יחיאל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

גמלאים עובדים עד גיל 70 יוכלו להשתכר עד 7,500 שקלים, כך אישרה הממשלה ביום ראשון. המהלך קודם על ידי שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשיוויון חברתי מירב כהן במסגרת הדיונים מול האוצר על תקציב המדינה.

כיום, החוק קובע שיש לקזז לכל גמלאי עובד בגיל המותנה (נשים: 70-62, גברים: 70-67) שמשתכר יותר מ-6,014 שקלים 60% מכל שקל נוסף שהוא משתכר, מדמי הזקנה המשולמים לו על ידי הביטוח הלאומי. לפי נתוני 2018, ישנם כ-164 אלף עובדים בגיל המותנה, ששכרם של כ-48 אלף מתוכם עובר את רף ההכנסה וקצבתם מקוזזת. תיקון חקיקה זה יסייע להם להשתכר בכבוד בלי שקצבתם תקוזז.

דרישת השרים המקורית הייתה העלאת הדיסריגארד לגובה השכר הממוצע במשק, 10,551 שקלים, אבל במסגרת התקציב הוקצבו לעניין רק 300 מיליון שקלים.

"החוק המאפשר לאזרחים ותיקים לצאת לעבודה בלי לחשוש שקצבתם תקוזז. החוק צריך להתעדכן, זה הדבר האנושי והמעשי ביותר לעשות", אמר שר הרווחה מאיר כהן. "לשמחתנו, תוחלת החיים של ההורים של כולנו עולה, ויש להם צרכים יומיומיים שהולכים ועולים: אוכל, תרופות, חימום בחורף ועוד. רוב רובם של היוצאים לעבודה זקוק לכסף, מעבר למה שמקבלים מקצבת הזקנה. כמדינה אנחנו צריכים ויכולים לעודד תעסוקה ופעילות בקרב האזרחים הוותיקים, וכך הם יוכלו להתקיים בכבוד בלי לחשב כל פעם אם קצבתם תקוזז או לא".

לדבריו, התיקון עשוי לסייע לאזרחים ותיקים רבים לצאת לעבוד ולממש את יכולתם בשוק העבודה בלי לחשוש או להגביל את עצמם לעבודות מסוימות מחשש שקצבתם תקוזז. "זה win-win לכולם. כבר הוכח שעבודה לאזרחים הוותיקים מאריכה ומשפרת את איכות החיים, וכך שוק העבודה יזכה בעובדים מיומנים ומנוסים, ואזרחים ותיקים ימשיכו להוות חלק בלתי נפרד מהחיים הכלכליים במדינת ישראל".

'פורום 60 ומעלה', שמאגד 12 ארגונים חברתיים שעוסקים בתחום זכויות גמלאים, בירך על ההחלטה שהתקבלה הודות למאבקם של השרים, אבל העריך שהסכום שהוקצה יספיק כדי להעלות את הקיצבה רק עד 7,200 שקלים. לדברי טלי ניר, מנכ"לית עמותת 121 שהקימה את הפורום: "מדובר בתיקון חשוב אבל חלקי בלבד. אנחנו קוראים לכנסת לקחת את החלטת הממשלה צעד קדימה, ולבטל את קיזוז הקצבה גם למי ששכרם גבוה מ-7,200 שקלים לחודש, לפחות עד גובה השכר הממוצע במשק.

"צריך לזכור שלעומת האנשים בגיל המותנה, שחייבים להמשיך לעבוד למחייתם כי אין להם פנסיה או שהפנסיה שלהם נמוכה מאוד, יש עשרות אלפים שיש להם הכנסות גבוהות מפנסיה או ממקורות אחרים והם מקבלים קצבת זקנה מלאה. המצב הזה לא צודק ולא הגיוני. נמשיך ללחוץ כדי להוביל לתיקון מלא של העוול ההיסטורי הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!