דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו״ר ההסתדרות בהתייחסות ראשונה לתקציב: ״מי שחושב לנצל את המצב נגד העובדים, המשק ייסגר על הראש שלו״

ארנון בר-דוד אמר את הדברים לאחר סיור במקומות עבודה רבים בתל אביב, בבית חולים וולפסון ובמשרדי הממשלה | ״פקידים באוצר שפכו לחוק ההסדרים את כל החלומות הרטובים שלהם״, אמר יו״ר ההסתדרות, ״את הכול הצלחנו להוציא, חוץ משתי בעיות בהן אנחנו מטפלים: מכון התקנים והעלאת גיל הפרישה״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד  (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הדס יום טוב

״מי שחושב לנצל את המצב ולנסות לכפות על העובדים כל מיני חקיקות״, אומר יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בהתבטאות ראשונה אחרי אישור תקציב המדינה, ״מי שינסה לבוא בכוח מול העובדים, ימצא אותנו מולו כחזית אחידה, יוכרז סכסוך עבודה, והמשק בישראל ייסגר על הראש שלו״.

בר-דוד אמר את הדברים במסגרת כינוס של מרחב תל אביב-יפו של ההסתדרות, לאחר ביקור של הנהגת ההסתדרות במקומות עבודה רבים במרחב, כולל בית חולים וולפסון, מכון התקנים הישראלי ומשרדי הממשלה בעיר.

״כמו תמיד, העובדים בישראל יתייצבו לצד המדינה ויתנו כתף״, אמר בר-דוד, ״אנחנו מעורבים בתקציב, בעסקת החבילה ויש הישגים לעובדים הכי חשוב, אנחנו במרחק נגיעה מהעלאת שכר המינימום בישראל ל-6,000 שקלים. הוועדים החזקים נרתמים פה למען העובדים החלשים במשק. גם העובדים הפשוטים בישראל צריכים לחיות בכבוד ולא בעוני״.

עם זאת, יו״ר ההסתדרות הסתייג והזכיר את הרפורמות להחלשת כוחו של מכון התקנים הישראלי והעלאת גיל הפרישה לנשים: ״פקידים באוצר שפכו לתוך חוק ההסדרים הזה את כל החלומות שלהם, עם תקנות וחקיקות נגד עובדים. את הכול הצלחנו להוציא, אבל נשארו לנו עדיין שתי בעיות, אחד זה מכון התקנים, שנעשה הכול כדי לרכך את הרפורמה ולשמור על מקסימום עובדים, ובסוגיית העלאת גיל פרישה לנשים, אנחנו דואגים שזה יקרה באופן מדורג וזהיר תוך טיפול בנשים במקצועות השוחקים. גם את זה נשיג״.

גרשון גלמן, יו״ר מרחב תל אביב יפו בהסתדרות אמר שעובדי מרחב תל אביב, ביניהם העובדים במוסד לביטוח לאומי, בעירייה, בבתי החולים ובמשרדי הממשלה, הם חוד החנית בהתמודדות עם משבר הקורונה.

״אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה, אין פה מקום עבודה שלא התמודד עם חל״תים, פיטורים, ועבודה מהבית, אבל כולם המשיכו לתת שירות״, אמר גלמן, ״בימים אלה מוגש תקציב חדש למדינת ישראל. להסתדרות יש תפקיד חשוב, להוציא הרבה עיזים שיפגעו במקומות עבודה, ולהידברות הוגנת ופתוחה מול כל משרד ממשלתי ומול כל ראש ממשלה. מבחינתי, כל ועד עובדים הוא ההסתדרות במקום העבודה, אנחנו צריכים את כולם, מחנה אחד גדול ואחראי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!