דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

נאומים במליאה נגד תקציב המדינה; רגב תקפה: ״ממשלת הקואליציות הלבנות״, דרעי: ״רומסים את החלשים ביותר בחברה״

האופוזיציה אספה 40 חתימות וחייבה את ראש הממשלה בנט לשבת במליאה | שרת התחבורה לשעבר: ״פקידי האוצר אומרים שאין כסף אבל האמת היא שיש, התקציב הזה מנוגד להמלצות הכלכלנים בארץ ובעולם״ | אריה דרעי: ״במקום להטיל מיסים על מוצרי יוקרה וחברות, לוקחים ממי שאין להם״

  • האופוזיציה אספה 40 חתימות וחייבה את ראש הממשלה בנט לשבת במליאה | שרת התחבורה לשעבר: ״פקידי האוצר אומרים שאין כסף אבל האמת היא שיש, התקציב הזה מנוגד להמלצות הכלכלנים בארץ ובעולם״ | אריה דרעי: ״במקום להטיל מיסים על מוצרי יוקרה וחברות, לוקחים ממי שאין להם״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חברת הכנסת מירי רגב נאמה היום (שני) במליאת הכנסת, במהלך דיון בהשתתפותו של רה״מ נפתלי בנט לבקשת 40 חברי כנסת. את נאומה הקדישה רגב לאישור התקציב בממשלה, ותקפה את הגזירות הכלכליות שהוטלו במסגרת חוק ההסדרים.

״אין ספק שאם בטוקיו הייתה מתקיימת אולימפיאדת השקרים וההונאות הייתם זוכים במדליית זהב״, פתחה רגב. ״אני גאה בספורטאיות ובספורטאים שלנו שהביאו הישגים נפלאים. אבל לא רק בכזבים אין לכם מתחרים אלא גם באכזריות. אתם ממשלה שחכמה על הקשישים, על החלשים. אתם קואליציית האליטות הלבנות. מייצגים את העשירונים העליונים. ממשלת השבעים והמנותקים״.

שרת התחבורה לשעבר התייחסה להטלת מס הגודש בכניסה לגוש דן: ״אתם פועלים למען ישראל הראשונה, לחיזוק ישראל הראשונה. איך אתם לא מתביישים להטיל מס גודש על הנכנסים לתל אביב? שאדם שעובד בתל אביב ישלם כל יום 50 שקלים? 250 שקלים בשבוע ו-12 אלף שקלים בשנה.

״תושבי תל אביב פטורים מהמס, חלק מהם זה ילדי האוצר המפונקים. הם רוצים להשאיר את תל אביב רק ללבנים, לאליטה. אתם מעלים את מחיר התחבורה הציבורית ב-20 אחוז. מי נוסע בתחב״צ? סטודנטים, קשישים. אתם מגדילים את אי השוויון הקיים. הממשלה הזו דואגת לבעלי ההון ולעשירים של תל אביב ומעלה מיסים למרות שהיא הבטיחה שלא תעשה את זה.

״אחרי שהקורונה הרימה ראש בזכותך בנט, עד שסוף סוף חזרו אנשים להתפרנס בזכותנו, אתם עומדים להעלות מיסים ולפגוע במעמד הביניים. מילא ליברמן ובנט, הם עוסקים באקזיטים. אבל הורוביץ ומיכאלי שמדברים גבוהה גבוהה על סוציאליזם, קיבלתם מיצובישי ושכחתם מה הבטחתם לציבור?

״בעשור האחרון תחת נתניהו השכר במשק עלה בכמעט שליש לפי נתוני בנק ישראל, עלייה של 27% בשכר הריאלי. שכר המינימום גדל ב-25 אחוזים תחת ממשלות הליכוד. צמצמנו פערים לפי מדד ג׳יני, מ-0.38 עשיריות אחוז ל-0.34. אנשים מהפריפריה ביקרו בחו״ל ואכלו במסעדות, הגדילו את ההכנסות שלהם, את הרכוש שלהם. את זה עשינו אנחנו. פקידי האוצר יגידו שאין כסף. אבל האמת היא שיש, והמטרה שלהם היא להפוך את ישראל השנייה לעבדים שלהם״.

ח״כ רגב תקפה את אנשי משרד האוצר: ״שר האוצר השבע והפקידים המפונקים רוצים להרחיב פערים, להחליש את השכירים, העצמאיים, אתם רוצים לחזור לשיטות מפא״י שלעדות המזרח לא היה כוח. שהם יגידו תודה על זה שקיבלו אותם לעבודה. יש פה גם מידה לא קטנה של גזענות, בנט-לפיד-ליברמן-מיכאלי-הורוביץ, אלי אוחנה לא התאים להם. הימים האלה עברו ואנחנו לא זקוקים לחסדים שלכם. באתם לעבוד אתם אומרים? אתם הולכים נגד כל מומחי הכלכלה בארץ ובעולם.

הנגיד אמיר ירון ממליץ להגדיל את יחס החוב תוצר ל-86 אחוז עד 2025 אבל באוצר מתעקשים על 70 אחוז. זה פער של 160 מיליארד שקלים שיכולים ללכת לחינוך, לרווחה, לבתי החולים, לתשתיות, למשרות, לשיפור התחבורה הציבורית. ושתדעו שבנק ישראל הוא עוד שמרן ביחס לעולם. יחס החוב תוצר בארה״ב הוא 160 אחוז, בבריטניה 144 אחוז ובצרפת 125.

״אז על מי באתם לעבוד? ומי יצביע בעד התקציב האכזרי הזה? מרצ והעבודה? עאלק מפלגות סוציאליסטיות. רבין, יגאל אלון, לוי אשכול, שולמית אלוני ויוסי שריד מתהפכים בקברם. אתם מעלים מיסים על משקאות ממותקים, לא על המיצים הטבעיים ששותים ברוטשילד בצפון תל אביב. רק לעניים אתם מעלים מיסים. חיסלתם את רשתות הביטחון שנתנו למובטלים ומעוטי יכולת. פוגעים בנשים שעובדות במקצועות שוחקים.

״היום הודיע ראש הממשלה בנט: ׳גבירותיי ורבותיי יש תקציב בישראל, לממשלה שאכפת לה׳. ממי אכפת לה? מהעשירים, מהחזקים, ממדינת ת״א, מישראל הראשונה. מנכ״ל האוצר אמר ׳המיסים הם לא בשביל הכנסות המדינה, אנחנו רוצים לחנך את ההתנהגות׳. הם רוצים להשפיע על ההתנהגות? של מי? של ישראל השנייה? אלה שהרימו ראש סוף סוף? בנו הם רוצים לפגוע? שנמשיך להיות העבדים שלהם?

״בנט, לא תוריד לנו את הראש עם שיטות מפא״י. מדובר על מלחמת מעמדות ואני מודיעה לך שאנחנו נצא לרחובות וננצח. אתה יודע שלפני הימים הנוראים אתה תעמוד בפני היכל כל נדרי. תזכור שהמקום אינו מכפר על עבירות שבין אדם לחברו, ותחשוב טוב טוב על כל אלו ששיקרת להם. תתפטר, תצא לבחירות חדשות ותספר את האמת לבוחרים שלך. ולאדריכל התקציב ליברמן אגיד: אוי לך נוקדים שהוצאת דבר כזה מתוכך״.

אריה דרעי, יו״ר ש״ס ושר הפנים לשעבר תקף גם הוא את התקציב שאושר בממשלה: ״אתמול ממשלת מדושני העונג של בנט, לפיד וליברמן אישרה את התקציב הלבן. כששר האוצר מסתובב אל תוך הלילה במסדרונות הממשלה עם כוס יין לבן ורומס בדרך לגן עדן את האנשים החלשים ביותר בחברה. את התחבורה הציבורית בפריפריה, את הקשישים והחולים, את המשפחות ברוכות הילדים שלא יהיה להם להביא לחם הביתה.

״בגלל זה הם מטילים מס על המשפחות החלשות שקונות לארוחת שישי שתייה מתוקה, הם חזקים על חלשים. במקום להטיל מס על שתיה מזיקה יותר כמו וויסקי, וודקה, יין לבן, אסור לנגוע במשקאות הללו. המשפחה שקונה את הסופר דרינק, אותם צריך לחנך מחדש.

״המכנה המשותף לכל הגזרות הוא אחד: כולם נופלים על השכבות החלשות והמשפחות. כל המיסים מהחשמל ועד החקלאות מוטלים על החלשים. במקום לקחת מאלו שיש להם, במקום להגיד ׳בואו נטיל מיסים על עיזבון, מוצרי יוקרה, מס חברות׳, אומרים ׳אסור כי זה פוגע בצמיחה׳.

״שמעתי את הזעקות על רפורמות בתקציב וההתלהבות הגדולה. כמעט כל הרפורמות שהממשלה הזו מתפארת בהם אנחנו הכנו. אני כשר פנים הכנתי את המטרו, את האנרגיה הירוקה ורישוי העסקים. חוץ מהגזרות לא עשיתם כלום כי אתה יודע שהם לא יצביעו בשבילך ואתה לא סופר אותם״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!