דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
27.7°תל אביב
  • 23.3°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 28.4°אשדוד
  • 26.7°באר שבע
  • 31.1°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 26.9°צפת
  • 28.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת בנט לפיד

בנט: ״תפסיקו עם ישראל הראשונה והשנייה״, נתניהו: ״אתם פוגעים בחלקאות ובשכבות החלשות״

רה״מ נאם בדיון 40 החתימות שהתקיים במליאת הכנסת, והגן על העברת התקציב שאושרה בממשלה: ״ב-36 שעות עשינו משהו שלא עשיתם 36 חודשים״ | ראש האופוזיציה: ״אזרחי ישראל ייאלצו לשלם מס עבאס״

  • רה״מ נאם בדיון 40 החתימות שהתקיים במליאת הכנסת, והגן על העברת התקציב שאושרה בממשלה: ״ב-36 שעות עשינו משהו שלא עשיתם 36 חודשים״ | ראש האופוזיציה: ״אזרחי ישראל ייאלצו לשלם מס עבאס״
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט, עלה הערב (שני) להשיב לטענות חברי הכנסת של האופוזיציה, במהלך דיון בהשתתפותו, והתייחס לטיוטת חוק התקציב המתגבשת שאושרה בישיבת הממשלה.

רה״מ פתח את דבריו בעקיצה לקואליציה הקודמת שלא הצליחה במשימת העברת חוק התקציב: ״אתמול קרה משהו שלא קרה כמה שנים. העברנו תקציב במדינת ישראל. אמנם לא ישנתי 36 שעות אבל ב-36 שעות הללו עשינו משהו שלא עשיתם 36 חודשים. העברנו תקציב בקריאה ראשונה״.

״האמת שזה לא עניין של ימין ושמאל. השמאל אוהב את עם ישראל וארץ ישראל לא פחות מהימין. זאת העובדה, ולכן הקו שראינו פה בשעה האחרונה, שלוקח סכין ומנסה בכוח לייצר את הקיטוב – זו לא הדרך. זה מה שפירק את המדינה הקודמת שלנו.

אם זה היה תלוי בכם לא היינו בתקציב כרגע, אלא בבחירות חמישיות. לו הייתם מעבירים תקציב לא היו בחירות ואתם הייתם בממשלה. בחרתם לא להעביר תקציב כי המטרה לא הייתה טובת העם אלא פוליטיקה. 3 שנים, מסיבות לא ענייניות, ישראל התנהלה בלי תקציב. אתם כשלתם ואנחנו הצלחנו״.

בנט התייחס להעברת התקציב: ״זה התקציב של חיילי צה״ל, של משפחות צעירות שנאנקות תחת מחירים יקרים, כי חששו לייצר תחרות כל השנים, בגלל המלחמה בקבוצות אינטרס. זה התקציב שמגדיל בשני מיליארד את הבריאות שהרעבתם בעצמכם. זה התקציב של אותם ישראלים שבגלל ההזנחה עומדים בפקקים איומים ונוראיים, שאתם יצרתם במשך השנים. זה התקציב שיאפשר לפתוח תחרות ולהוריד את מחירי הירקות והפירות. זה הדבר הכי חברתי שיש. לשלוח ילדים לאכול אוכל מעובד, להשמין ולחלות, זה אנטי חברתי. אבל לכם לא היה את האומץ ולנו יש אותו״.

״מחירי המזון והמסעדות מאמירים בגלל שחיתות מוסדית בכשרות, ואנחנו באים באומץ ומייצרים תחרות. בואו נפרק את העם לעוד בחירות, העיקר האינטרס האישי״.

נתניהו: ״אזרחי ישראל משלמים מס עבאס, אצלי המסים ירדו״

לאחריו עלה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ותקף את ראשי הקואליציה בנושא הכשלון בטיפול בקורונה, התחמשות איראן והעברת התקציב: ״רק לפני כמה שבועות אביגדור ליברמן התחייב לא להעלות מסים, הוא הסביר כמה זה רע. עכשיו הוא מעלה מסים. העלתם את מחירי החשמל, התחבורה הציבורית, הארנונה, הלחם, הזמנות מחו״ל, נטפליקס, רופאים מקצועיים, משקאות קלים ובחקלאות הישראלית״.

״למה הם עושים זאת? רק כדי לממן סכום עתק של 53 מיליארדי שקלים שהבטחתם למנסור עבאס. הבטחתם כי אחרת לא תהיה לכם ממשלה. למה אזרחי ישראל צריכים לשלם את זה? את מס עבאס? רק כדי להשאיר אתכם בשלטון. זה סכום עתק. אני השקעתי בחברה הערבית אבל יש פה דיל פוליטי, במטרה לרצות את רע״מ ומנסור עבאס, ראש הממשלה האמיתי״.

ראש האופוזיציה המשיך בדבריו: ״חברי הכנסת, לא הייתי מעלה מסים. הייתי ראש ממשלה שהוריד מסים בעקביות, כפי שהורדתי מסים בכל שנות כהונתי. זה מה שעשינו רק עכשיו במשבר הקורונה, יחד עם שר האוצר ישראל כ״ץ הורדנו מסים, נתנו מענקים לעסקים, המרצנו את הכלכלה, עזרנו לאזרחים. הממשלה הזו עושה בדיוק את ההפך, היא מטילה על אזרחי ישראל גזרות כלכליות קשות. במקום להעלות מסים היא צריכה להוריד מסים, לעודד תחרות ולהשאיר יותר כסף בכיסם של האזרחים. זה תקציב נעדר בשורות, תקציב של גזרות. בשביל זה הקמתם ממשלה?״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!