דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
21.5°תל אביב
  • 16.6°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 28.9°אילת
  • 22.9°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

נציבות שירות המדינה משיקה תכנית חדשה לגיוס עובדים ועובדות חרדיים

במסגרת התכנית 'תנופה' יגוייסו עובדים בשלושה מסלולים: ניהול רכש, ייעוץ משפטי ופיתוח למידה ארגונית | מכרזי התכנית יפורסמו אחרי חגי תשרי

שכונת מאה שערים בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שכונת מאה שערים בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציבות שירות המדינה מגייסת עובדים חרדים במסגרת התכנית החדשה 'תנופה: חרדים לשירות המדינה'. מכרזי התכנית הצפויים להתפרסם אחרי חגי תשרי, והם יהיו מיועדים לגברים ולנשים מהציבור החרדי, בעלי ניסיון מקצועי בשוק העבודה, שמעוניינים להשתלב בשירות המדינה בתחום עיסוקם.

המשתתפות והמשתתפים יוצבו בתפקידים בדרגי הביניים והניהול המקצועי בשירות, שם קיים חסר משמעותי בייצוג האוכלוסייה החרדית לפי נתוני דו"ח הגיוון האחרון של הנציבות.

התוכנית כוללת שלושה מסלולי פיתוח בתחום ניהול הרכש, הייעוץ המשפטי ופיתוח למידה ארגונית. על פי הודעת הנציבות, המסלולים נבחרו מתוך בחינה של תחומי הלימוד והתעסוקה הרווחים בחברה החרדית, הפוטנציאל למוביליות והתפתחות והאפשרות לנראות ובולטות בצמתי מפתח בשירות המדינה.

התכנית צפויה לספק למועמדים שייבחרו הכשרה ממוקדת לפני הכניסה לתפקיד, וליווי אישי וקבוצתי במהלך העבודה (on the job training). ההכשרה תתמקד בהיכרות עם האתגרים וההזדמנויות בעבודה בשירות המדינה, ותכשיר שימוש בכלים להתפתחות אישית ומקצועית.

פרטים על אופי ודרישות התפקידים, וכן על מבנה התכנית והליכי המיון וההשמה יפורסמו עם פרסום המכרז אחרי חגי תשרי באתר הייעודי של התכנית וכן באתר נציבות שירות המדינה.

על פי ההודעה, נציבות שירות המדינה עובדת בכדי לספק פתרונות מגוונים המתאימים לקבוצות שונות המרכיבות את החברה החרדית. תכנית 'תנופה' היא אחד המענים לשילוב חרדים בשירות המדינה, לצד כלים ממשלתיים נוספים, בראשם תכנית העתודה לשירות המדינה 'משפיעים'. עד כה השתלבו בהצלחה בתפקידים משמעותיים בצמתי השפעה בשירות המדינה כ-90% מבוגרי תכנית 'משפיעים'.

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ: "גיוון תעסוקתי הוא דגל שאנו מניפים, מטרה שאנו חותרים אליה דרך פעולות קטנות כגדולות. אנו נחושים לייצר שינוי רחב ולגוון את שירות המדינה לטובת כלל הציבור בישראל. עבודה בשירות המדינה היא הזכות של כולנו לשרת את מדינת ישראל, ואנו פועלים  בהתמדה, על מנת למצוא את נקודות האיזון הטובות ביותר כך שהתרבויות השונות יהוו מקור לחוסן וליציבות לטובת שירות ציבורי איכותי ומקצועי יותר".

אפרת אפק, מנהלת אגף בכיר צוערים לשירות המדינה: "'תנופה' היא תכנית חדשה המשתלבת במגוון צעדים ופעולות שננקטו בשנים האחרונות בתחום הגיוון התעסוקתי בשירות המדינה, לרבות תכנית 'משפיעים', והיא נבנתה על מנת לאפשר למשתתפים בה נקודת כניסה מיטבית לקראת מסלול קריירה ארוך טווח בשירות המדינה. שירות המדינה לא יהיה מגוון אם לא ננסה שוב ושוב, נפתח חלון אם הדלת נתקעה, ולא נרתע מהאתגרים שמציב בפנינו המגוון היפה והמפואר של החברה בישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!