דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספת שכר לפי ותק וקרן רווחה: הסכם קיבוצי בענף הטיפול הסיעודי

ההסכם בין איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות ואיגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל יחול בשלב הראשון על כ-87 אלף עובדות ועובדים | יו"ר האיגוד יוסי ברבי: "נמשיך לדאוג שהענף יהיה בראש סדר העדיפות הלאומי"

הפגנת מטפלות סיעודיות (צילום: ועד המטפלות הסיעודיות)
הפגנת מטפלות סיעודיות (צילום: ועד המטפלות הסיעודיות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות ואיגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי כללי שמעגן את תנאי עבודתם ואת שכרם של המטפלות והמטפלים הסיעודיים.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו"ר איגוד עובדי האבטחה, ניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות יוסי ברבי ויו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל דורון רז.

דורון רז (מימין) ויוסי ברבי במעמד לתימת הסכם קיבוצי בענף הטיפול הסיעודי (צילום: דוברות ההסתדרות)
דורון רז (מימין) ויוסי ברבי במעמד לתימת הסכם קיבוצי בענף הטיפול הסיעודי (צילום: דוברות ההסתדרות)

בישראל כ-145 אלף מטפלות ומטפלים סיעודיים שמסייעים יומיומית לכ-260 אלף קשישים וזכאי חוק הסיעוד החיים בביתם. איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל אחראי על כ-60% מפעילות הסיעוד בארץ.

בין היתר קובע ההסכם החדש תוספת שכר מדורגת לפי ותק בענף, ותשלום על זמן המעבר בין מטופל למטופל. עוד נכללו בבסכם הרחבת ההשתלמויות והקורסים המקצועיים שיסופקו לעובדים הסיעודיים, עיגון העובדים תחת חברות ועמותות מוכרות, והפרשה לקרן רווחה.

יוסי ברבי: "זו בשורה חשובה לכל העובדים בענף הטיפול הסיעודי. אחרי משא ומתן של של שנים הגענו להישגים חשובים למען ציבור העובדים והעובדות בשיפור תנאי העסקתם ותנאי שכרם".

"עבודת הטיפול הסיעודי היא חשובה מאין כמוה, ולכן עיגון תנאי ההעסקה בהסכם מביא להסדרה של הענף כמקצועי, חיוני ומוביל", הוסיף, "האיגוד וההסתדרות ימשיכו לדאוג לכך שהענף יהיה בראש סדר העדיפות הלאומי במטרה שיופנו אליו יותר תקציבים ומשאבים שיאפשרו לשמר על כוח האדם המקצועי. אני קורא לכולם להצטרף למהלך זה".

הסכם קיבוצי בענף הטיפול הסיעודי (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם קיבוצי בענף הטיפול הסיעודי (צילום: דוברות ההסתדרות)

דורון רז: "עבודתם של המטפלים קשה ומאומצת, פיזית ונפשית, וחשיבותם הגדולה הוכחה שוב במהלך משבר הקורונה. כאשר כולנו לא יכולנו לבקר את ההורים, את סבא וסבתא או את השכנים המבוגרים, המטפלים הסיעודיים טיפלו בהם באופן מסור ואפשרו לקשישים ולבני משפחותיהם להמשיך בשגרת החיים".

"לצערי, התנאים שקבעה המדינה למטפלים אינם משקפים את עבודתם הקשה", אמר, "אני מקווה שההסכם הקיבוצי שנחתם היום יהווה את הצעד הראשון בדרך הנכונה, ויגרום להטבות נוספות של המדינה כלפי המטפלים והמטפלות ולגידול במספר הפונים למקצוע".

עוד לקחו חלק בגיבוש ההסכם: מ"מ יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי חגי הראל, וכן עו"ד דן פרידמן ממשרד עוה"ד פרידמן יונגר ושות', המלווה משפטית את איגוד נותני שירותי הסיעוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!