דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי נגד חיסוני מנה שלישית: "מאות מיליונים עדיין מחכים למנה הראשונה"

ד"ר תדרוס גברה-יסוס קרא למדינות העשירות להקפיא את חיסוני הדחף עד סוף ספטמבר, כדי לאפשר למדינות עניות לחסן לפחות 10% מאוכלוסייתן | "לא נקבל מצב בו מדינות שכבר השתמשו ברוב מלאי החיסונים העולמי משתמשות אפילו ביותר ממנו"

מרכז זמני לטיפול בחולי קורונה בהודו (AP Photo/R. Parthibhan)
מרכז זמני לטיפול בחולי קורונה בהודו (AP Photo/R. Parthibhan)
אסף צבי

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברה-יסוס, קרא למדינות עשירות ולחברות החיסונים להקפיא את מתן המנה השלישית של חיסון הקורונה לאוכלוסייתן עד סוף ספטמבר, ולנתב את מנות החיסונים להגברת ההתחסנות במדינות עניות.

"אנחנו צריכים שינוי מגמה מיידי, ממצב שבו רוב החיסונים הולכים למדינות עם הכנסה גבוהה, למצב בו רובם הולכים למדינות עם הכנסה נמוכה", אמר גברה-יסוס במסיבת העיתונאים השבועית של הארגון שנערכה אתמול (רביעי), "בהתאם לכך, ארגון הבריאות העולמי קורא להקפאת חיסוני הדחף עד סוף ספטמבר לפחות, כדי לאפשר התחסנות של לפחות 10% מהאוכלוסייה בכל מדינה. כדי לאפשר לזה לקרות, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה של כולם, במיוחד של המדינות והחברות ששולטות באספקת החיסונים בעולם".

מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברה יסוס, בביקור בסין בתחילת משבר הקורונה. 28 בינואר 2020 (צילום: Naohiko Hatta/Pool AP)
מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תדרוס אדהנום גברה יסוס, בביקור בסין בתחילת משבר הקורונה. 28 בינואר 2020 (צילום: Naohiko Hatta/Pool AP)

לדבי גברה יסוס, "האוכלוסייה הזו (במדינות העניות – א.צ.) זקוקה לחיסונים באופן מיידי, במיוחד עובדי הבריאות, אנשים זקנים ואוכלוסיות פגיעות נוספות. ובכל זאת, אפילו כשמאות מיליוני אנשים עדיין מחכים למנה הראשונה שלהם, חלק מהמדינות העשירות נעות לעבר חיסוני דחף".

גברה-יסוס ציין שעד כה ניתנו ברחבי העולם מעל 4 מיליארד מנות חיסון, מעל 80 אחוז מהן ניתנו למדינות עם הכנסה גבוהה או מעל הממוצע, על אף שאוכלוסייתן של מדינות אלו היא פחות ממחצית מאוכלוסיית העולם.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אמר כי הוא "מבין את הדאגה של כל הממשלות להגנה על אנשיהן מפני זן הדלתא", אך הדגיש ש"אנחנו לא יכולים לקבל מצב בו מדינות שכבר השתמשו ברוב מלאי החיסונים העולמי משתמשות אפילו ביותר ממנו, בזמן שהאנשים הפגיעים ביותר בעולם נותרים חסרי הגנה."

מתחילת השימוש בחיסונים לקורונה ברחבי העולם פועל ארגון הבריאות העולמי בראשותו של גברה-יסוס לשוויון בנגישות לחיסונים. הארגון אף הקים את ברית Covax לטובת רכש חיסונים למדינות עניות, שמדינות רבות תרמו לה, אך היא התקשתה לעמוד ביעדים שהציבה.

במאי האחרון קרא גברה יסוס לתמיכה עולמית ב"ספרינט עד ספטמבר", במטרה לאפשר לכל מדינה בעולם לחסן לפחות 10% מאוכלוסייתה עד סוף ספטמבר. במסיבת העיתונאים אתמול הוא אמר ש"כרגע עברנו את מחצית הדרך להשגת המטרה, אבל אנחנו לא בקצב הנכון". הוא ציין שבחודש מאי, מדינות עשירות סיפקו לאוכלוסייתן בממוצע 50 מנות חיסון על כל 100 בני אדם. מאז, המספר הוכפל, ומדינות אלו סיפקו לאוכלוסייתן כמעט 100 מנות חיסון על כל 100 בני אדם. במקביל, מדינות עם הכנסה נמוכה הצליחו לספק לאוכלוסייתן רק 1.5 מנות חיסון על כל 100 בני אדם, בעקבות מחסור באספקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!