דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "לצאת למבצע מיצוי ההתחסנות כדי לצמצם את הצורך בסגר נוסף"

פרופ' ציון חגי קורא לרה"מ בנט ולשר הבריאות הורוביץ לרתום את קופות החולים למבצעי חיסון "תוך חשיבה יצירתית והתאמת אופי הפעילות לקהילות השונות" | מנגד, מנהל המרכז הרפואי 'לגליל' בנהריה קורא להטלת סגר מיידית: "כל השתהות תעלה ביוקר"

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)
פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, קרא הבוקר (חמישי) לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הבריאות ניצן הורוביץ לפתוח בהקדם במבצע למיצוי התחסנות האוכלוסייה בישראל, כדרך למנוע כניסה לסגר רביעי. "לפני שחלון ההזדמנויות נסגר, יש לצאת למבצע מיוחד למיצוי מקסימלי של פוטנציאל ההתחסנות בקרב מיליון תושבים מעל גיל 12, על מנת לצמצם את הצורך בסגר נוסף".

לדברי פרופ' חגי, במסגרת מבצע שכזה, יש לרתום את קופות החולים ולתמרץ אותן על פי יעדים, כדי שיוכלו להשקיע בתשתיות נוספות ובכח האדם הדרוש על מנת להגביר את הפניות היזומות למבוטחים ולהרחיב את הנגישות של מרכזי החיסון בתוך הקהילות השונות. "אין ספק כי ההיכרות המוקדמת של הצוות הרפואי עם הקהילה, יכולה לסייע מאוד בהחלטה של המטופלים". לדבריו, יש להשקיע במקביל במאמצי הסברה והנגשה מיוחדים בחברה הערבית, שם עדיין מזהים שיעורי התחסנות נמוכים יותר.

פרופ' חגי הסביר כי ככל שמבצעי ההתחסנות יגיעו קרוב יותר בתוך הקהילה, תוך חשיבה יצירתית והתאמת אופי הפעילות לקהילות השונות, כך יגברו סיכויי ההצלחה. הוא ציין שמבצעים כאלה נעשו בתחילת השנה בחלק מן הרשויות המקומיות, ויש לאמץ את הגישה גם ברמה הארצית.

"הצלחת המבצע תסייע להפחתת התחלואה בישראל, היא תסייע להציל חיי אדם ותפחית את הצורך בהגבלות קשות או אפילו בסגרים, שייפגעו כלכלית במשק ובכולנו", הוסיף פרופ' חגי.

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' מסעד ברהום, הציג אתמול דעה הפוכה וקרא להטיל סגר או הגבלות חמורות בהקדם האפשרי, כדי לבלום את התפשטות התחלואה במקביל למאמץ להגברת ההתחסנות. "יש לפתוח בסגר במהירות האפשרית, ובפרק הזמן הזה לחסן את שאר התושבים, כולל חיסון שלישי למי שצריך, תוך הקפדה על עטיית מסכות וצימצום הפירצה בנתב"ג. אסור לחכות עד ספטמבר".

לדברי פרופ' ברהום, "המגפה הזו תישאר איתנו לפחות שנתיים-שלוש. אמנם ניצחנו בקרב, אך לא במערכה כולה, והמערכה לא תוכרע עד שכל העולם יתחסן, וזה ייקח לפחות שנתיים. כל השתהות, בזבוז זמן ורצון להרגיש עוד קצת את טעמה המתוק של האשליה כאילו אין מגיפה – יעלו לנו ביוקר רב. לא ייתכן שאירועים המוניים ממשיכים כאילו כלום ואנשים חוזרים ממדינות עם תחלואה גבוהה ולא נכנסים לבידוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!