דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף ללא גבולות

נגיף ללא גבולות: 200 מיליון בני אדם נדבקו בקורונה מאז תחילת ההתפרצות

זן הדלתא שהפך לנפוץ ביותר ממשיך להתפשט ברחבי העולם, ומביא לשיאים חדשים של הדבקה | סין מתמודדת עם גל התחלואה הגדול ביותר מאז ינואר 2020 | באינדונזיה חצה מניין הקורבנות את רף ה-100 אלף

בדיקת קורונה בסין (Chinatopix באמצעות AP)
בדיקת קורונה בסין (Chinatopix באמצעות AP)
אוריאל לוי
למעלה מ-200 מיליון בני אדם ברחבי העולם נדבקו בנגיף הקורונה, כך עולה מנתונים רשמיים שפורסמו באתר worldmeters. זן הדלתא שהפך לזן הנפוץ ביותר ממשיך להתפשט ברחבי העולם, ומביא לשיאים חדשים של הדבקה ביפן בה נערכת האולימפיאדה.
בסין מתמודדים עם גל ההדבקה הגדול ביותר מאז התפרצות המגפה לפני שנה וחצי. באינדונזיה עבר מספר המתים את רף ה-100,000, וביבשת אפריקה מספר מקרי המוות בשבוע שעבר היה הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. לפי ארגון הבריאות העולמי, בשבועות האחרונים אובחנו יותר מחצי מיליון נדבקים חדשים מדי יום ברחבי העולם.

יפן: שיא יומי של 14 אלף מאובחנים לנגיף

שרת הבריאות של יפן נורהיסה טמורה אמרה אתמול (רביעי) כי המדינה תיכנס ל"שלב חדש" במלחמה בנגיף הקורונה, זאת בעקבות העלייה המתמשכת בכמות החולים שנדבקו בזן דלתא. "עלינו לוודא שיש מספיק מיטות זמינות לטיפול בחולים קשים", אמרה בפרלמנט, "אנחנו פועלים באופן מניעתי, על ידי בקשה מהחולים הקלים להיכנס לבידוד בבתיהם ולא להתפנות לבתי החולים".
השרה הגנה על שינוי המדיניות, והסבירה כי שליחת החולים הקלים לבידוד בבתיהם, במקום לבתי החולים, תוכל למנוע מצב בו ייגמרו מיטות האשפוז הזמינות לחולי הקורונה במחלקות הטיפול הנמרץ. "במידה ולא יהיו מספיק מיטות זמינות – לא נוכל לאשפז אנשים נוספים. אנחנו פועלים באופן מניעתי בחזית הזו", הדגישה. טמורה הוסיפה עוד כי "במידה והדברים לא יתפתחו כמצופה – נחזור למדיניות הקודמת. המדיניות החדשה היא צעד נוסף בהתמודדות עם התפשטותו המהירה מאוד של נגיף הדלתא".
מספר המאובחנים בקורונה ביפן הגיע היום לשיא חדש לאחר עם 14,207 מאובחנים חדשים, כך דיווח תאגיד השידור היפני. מספר המאובחנים מאז פרוץ המגפה מתקרב למיליון ו-15,222 חולים מתו מהמחלה. מבצע החיסונים ביפן נמצא כעת בשיאו וכ-32% מתושבי המדינה מחוסנים באופן מלא נגד הנגיף.

סין: ההתפרצות הקשה ביותר מאז תחילת המגיפה

זן הדלתא מאתגר את האסטרטגיה הסינית של בידוד ערים שלמות בכל פעם שמתפרצת מגפת הקורונה. בעוד מנהיגי העולם בצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה מחזירים את המגבלות, גם הממשלה הסינית נאבקת בהפשטות הנרחבת ביותר של המגפה מאז פרצה לפני שנה וחצי בווהאן.

המפלגה הסינית החזירה את הטקטיקות ששיתקו בעבר חלקים מסין – סגירת ערי ענק, ביטול טיסות ומערכי בדיקות המונים. בשנה האחרונה באמצעות הטקטיקה של "אפס סובלנות" לקורונה, הצליחה המפלגה הקומוניסטית הסינית למנוע התרפצויות חוזרות של המגפה. אולם המגבלות הקיצוניות שהוטלו על ערים בהן אובחן הנגיף השפיעו באופן משמעותי על חייהם של מיליונים שנאלצו להישאר בביתם.

רופאים בסין מותחים ביקורת על המדיניות הקיצונית, וטוענים כי סין צריכה ללמוד לחיות עם הנגיף, ולא לשתק מיליונים בכל פעם שמאובחנים כמה עשרות נשאים.

אינדונזיה: 100 אלף קורבנות כתוצאה מהנגיף

מספר המתים מנגיף הקורונה במדינה הרביעית בגודל אוכלוסייתה בעולם, חצה אתמול את רף 100,000 הקורבנות, כך מנתוני משרד הבריאות האינדונזי. אינדונזיה היא המדינה ה-12 בעולם בה מספר קרבנות המגפה הרשמי חוצה את רף 100,000. אינדונזיה עוברת את גל ההדבקה הגדול ביותר מאז פרוץ המגפה בחודשיים האחרונים עם רבבות מאובחנים חדשים מדי יום.
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!