דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

סלון, מזגן וייעוץ על זכויות: מועדון לשליחים נפתח במרכז תל אביב

המיזם הראשון מסוגו של ההסתדרות והסתדרות הנוער העובד והלומד פתוח לשליחים מכלל החברות | רכז המועדון, מידן פישמן: "מדובר בצורך בסיסי שעלה מהשליחים, שמתארים מציאות לא פשוטה"

מועדון השליחים של ההסתדרות והסתדרות הנוער העובד והלומדבתל אביב (צילום: דוברות ההסתדרות)
מועדון השליחים של ההסתדרות והסתדרות הנוער העובד והלומדבתל אביב (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מועדון לרווחת שליחים נפתח בשבועות האחרונים במרכז תל אביב, ביוזמת ההסתדרות והסתדרות הנוער העובד והלומד. המועדון יהיה פתוח לשליחים מכל החברות במשך חמישה ימים בשבוע, כמקום מפגש ותחנת התרעננות. הוא יאפשר לעצור למנוחה בין משלוח למשלוח, לשתות קפה או כוס מים, להשתמש בשירותים ולקבל ייעוץ מקצועי על זכויותיהם בעבודה.

מאז פרוץ משבר הקורונה והזינוק בהזמנות האונליין, צמח בישראל ענף השליחויות, שמעסיק אלפי עובדות ועובדים שקופים. השליחים, שחלקם המתינו חודשים רבים כדי להתקבל למקום עבודתם, נאבקים על הפרנסה בכבישים סואנים, בכל תנאי מזג האוויר, ולרוב ללא תנאים פיזיים בסיסיים והסדרים ביטוחיים הולמים. באוקטובר 2020 התאגדו בהסתדרות הנוער העובד והלומד כ-1,400 עובדי חברת תן ביס.

כמענה לאותם עובדים, פתחה ההסתדרות בשיתוף עם הסתדרות הנוער העובד והלומד, מיזם חברתי ראשון מסוגו בשם מועדון השליחים. המועדון שנפתח בסוף חודש יולי ברחוב אבן גבירול 107 בתל אביב, נמצא כעת בתקופת הרצה, ופתוח לשליחים ושליחות מכלל החברות, גם אלו שעובדיהן אינם מאוגדים בהסתדרות, בהן  וולט, משלוחה, רסט, גט דליברי ואחרות.

המועדון כולל מטבחון המאפשר להכין שתייה חמה, להטעין את סוללת הפלאפון והאופניים וכן סלון, קונסולה המחוברת לטלוויזיה, שש בש, מיזוג ושירותים. לצד המועדון תוצב גם עמדה לתיקון אופניים, שתאפשר לבצע תיקונים עצמאיים לכל סוגי האופניים. בנוסף לכך, המקום ישמש כתחנת מידע שתספק לכל שליח ושליחה מענה וייעוץ בנושאים שקשורים לזכויותיהם בעבודה.

רכז המועדון, מידן פישמן, אומר שהרעיון לפתיחת המועדון נולד בזמן ליווי ההתאגדות של עובדי תן ביס, "מדובר בצורך בסיסי שעלה בשיחות רבות עם השליחים, שחלקם מתארים מציאות לא פשוטה".

רכזת המועדון, שיר דביר, סיפרה: "המועדון הוא גם זירת מפגש לאנשים שעובדים יחד באותו מקום עבודה, ולעיתים קרובות לא מכירים אחד את השני. זה מקום שבו אנחנו נותנים להם להביא את עצמם, להציע רעיונות, לשאול שאלות על מה שמגיע להם, להבין יותר על תלוש השכר או על הקבלה שלהם, והכי חשוב לנוח ולהיטען להמשך יום העבודה. אנו מזמינים את כל השליחות והשליחים, מכל החברות, מאוגדים ולא מאוגדים, לקפוץ לבקר אותנו ולהכיר את המקום".

מועדון השליחים (אבן גבירול 107, ת"א) פתוח בימים א'-ה', בין השעות 13:00 – 18:00. כבר כעת, ולאור הביקוש, נבדקת האפשרות לפתוח את המועדון בשעות נוספות ולהרחיב את המיזם לנקודות חדשות בעתיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!