דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

14 שנות מאסר לצעיר שניסה לרצוח את אחיו בגלל נטיותיו המיניות

אח נוסף הורשע בקשירת קשר לביצוע הרצח ונידון ל-6 שנות מאסר, חבר של השניים הורשע בסיוע לחבלה בכוונה מראש ונידון ל-5.5 שנות מאסר | השלושה יפצו כספית את האח שהותקף ב-2019 בהוסטל בתל אביב אליו ברח מביתו

בית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90).
בית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90).
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 14 שנות מאסר בפועל, 75 אלף שקלים פיצוי, 25 אלף שקלים קנס ומאסר על תנאי על בן 27 מיישוב בצפון שהודה והורשע בניסיון לרצוח את אחיו הצעיר. על אח נוסף, בן 30, שהודה והורשע בקשירת קשר לביצוע רצח נגזרו 6 שנות מאסר, פיצוי בסך 45 אלף שקלים, קנס בסך 15 אלף שקלים ומאסר על תנאי. ב-2019 ניסו השניים לרצוח את אחיהם, שהיה אז בן 16, במעון לנוער אליו ברח מהבית על רקע נטיותיו המיניות.

על חבר של האחים, שהודה והורשע בסיוע לחבלה בכוונה תחילה, נגזרו 5.5 שנות מאסר, מאסר על תנאי, פיצוי בגובה 40 אלף שקלים וקנס בגובה 10,000 שקלים.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו והורשעו השלושה במסגרת הסדר טיעון, במהלך מרץ 2019 גילה אחד האחים התכתבויות בעלות אופי מיני בין אחיו הצעיר לגבר אחר. האחים החלו להתעמר באח, למנוע ממנו יציאה מהבית "ולנסות לגרום לו להמיר את נטייתו המינית".

במאי 2019 ניסה האח להגיש תלונה במשטרה ולהימלט מביתו, אבל נכשל אחרי שאחיו איתרו אותו והחזירו אותו לביתו.

ביוני 2019 עבר הצעיר להתגורר בהוסטל במרכז, שמעניק מחסה לצעירים שברחו מביתם על רקע נטייתם המינית. במהלך יולי 2019 הגיעו אחיו של הצעיר להוסטל מלווים בחברם, אחיו התנפל עליו ודקר אותו דקירות מרובות בכל חלקי גופו עד שהצעיר התמוטט.

האח הצעיר פונה לבית החולים במצב אנוש, אך חייו ניצלו.

"הערכים החברתיים המוגנים שנפגעו כתוצאה מביצוע העבירה של ניסיון לרצח שנעברה על ידי נאשם 1, הם הערך העליון של קדושת החיים והגנה על חיי האדם, שלמות גופו של המתלונן ותחושת הביטחון האישי והציבורי", כתבו השופטים, "בנוסף נפגעו כבודו וחירותו של אדם לחיות את חייו כאוות נפשו ובהתאם לבחירותיו ללא חשש ומורא".

עוד נכתב בגזר הדין: "מידת הפגיעה בערכים המוגנים בעבירות של ניסיון לרצח וקשירת קשר לביצוע פשע (רצח) היא מוחשית וממשית ומצויה על הרף הגובה האפשרי, וזאת למרות התוצאה הסופית ולפיה המתלונן ניצל ונותר בחיים, שכן אך במזל ניצלו חייו, ובוודאי שלא בזכותם או בטובתם של הנאשמים שחפצו במותו".

"דומה כי הגם שכיום קיים שיח פתוח ומכבד יותר על קבלת השונה והאחר על הזכות הבסיסית של כל אדם לחיות את חייו כרצונו וכאוות נפשו ללא חשש וללא מורא מפני האחר", כתבו השופטים, "עדיין למרבה הצער, רחוקה הדרך מהשינוי התרבותי לו מייחלת כל חברה נאורה ומכבדת, ודומה כי נדרש חשבון נפש חברתי מעמיק על הרקע והאווירה הציבורית שאפשרו לנאשמים לפעול כפי שפעלו".

על עדותו של האח הצעיר נכתב בגזר הדין: "כאן המקום לציין כי עיינו בעיון רב בתצהיר המתלונן, במסגרתו עתר, בין היתר, שלא למצות עם הנאשמים את הדין ולהימנע מהטלת חובות או קנסות עליהם".

"כשלעצמנו מצאנו כי דבריו אלה תואמים את הלך הרוח שנשקף בעדותו בפנינו בבית המשפט", הוסיפו השופטים, "עדות רוויות שקרים וסתירות וסימני שאלה המבטאת באופן מובהק את המאבק הפנימי, הפחד והבעתה שאחזו בו ועדיין מתחוללים בקרבו, והדברים ברורים על רקע הדינמיקה המשפחתית המורכבת והמצב אליו נקלע 'ודי לחכימא ברמיזא'".

עו"ד דיה בן אסא מפרקליטות מחוז תל אביב, שניהלה את התיק: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וגזר על הנאשמים עונשים המהווים גמול ראוי עבור המעשים האכזריים שביצעו".

"בית המשפט בחר להציב תמרור אזהרה שיש בו על מנת להרתיע את אלה הסבורים כי בכוחם לגזול מהאחר את החופש לחיות את חייו בדרך בה יבחר", הוסיפה, "גזר הדין מהווה מסר חד וברור נגד פגיעה על רקע נטיות מיניות וכולנו תקווה שיסייע במאבק לצמצום האלימות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!