דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
30.4°תל אביב
  • 29.8°ירושלים
  • 30.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 36.1°טבריה
  • 28.4°צפת
  • 32.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ליברמן הקים קבינט מומחים כלכלי בראשות הנגיד לשעבר יעקב פרנקל

לא ברור מה יהיה תפקידו של הקבינט החדש, שתחומי פעילותו חופפים את אלו של בנק ישראל ומשרד האוצר | ליברמן על הקבינט: "גוף חיצוני שיחזק את גורמי המקצוע ואת התשתית האנליטית והביצועית"

(צילום: מרים אלסטר,פלאש 90)
(צילום: מרים אלסטר,פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, אביגדור ליברמן הקים קבינט מומחים כלכלי בראשות נגיד בנק ישראל לשעבר וחתן פרס ישראל לכלכלה, פרופ' יעקב פרנקל. קבינט המומחים קיים לפני מספר ימים מפגש ראשון בהשתתפות שר האוצר. בין היתר חברים בקבינט פרופ' אפרים צדקה, והחשכ"ל לשעבר אלי יונס.

תפקידיו של הקבינט החדש אינם ברורים, ועל פניו חופפים את תפקידו של בנק ישראל, כיועץ הכלכלי לממשלה, ואגף הכלכלנית הראשית באוצר שאמון על ניתוח מצב הכלכלה הישראלית. בשונה מקבינט היועצים, גופים אלה מחזיקים יחידות מחקר גדולות, שמייצרות ניתוחים של הכלכלה הישראלית. על פניו, יתכן שליברמן אסף את הקבינט כדי לייצר משקל נגד ציבורי להצעות הגופים השונים, על ידי יצירת קבינט מומחים שיעבוד מולו ישירות.

"הצוות הוקם על מנת לבחון את הצעדים שאנו נוקטים בראייה רוחבית וארוכת טווח" שר האוצר, אביגדור ליברמן בפתח המפגש. "הצוות ינתח את המדיניות הכלכלית ויבחן את השלכות הרוחב והעומק של צעדי המדיניות המוצעים. בעת זו, אנו נמצאים תחת זכוכית מגדלת של השווקים והגופים הבינלאומיים, כאשר כולם צופים במשק הישראלי, במיוחד לאחר תקופה ארוכה של היעדר תקציב. העברת התקציב מאפשרת את מיקוד הזרקור במדיניות הכלכלית של ישראל תוך יישום נכון של הרפורמות הכלולות בתוכה. הקבינט יהווה גוף חיצוני שיחזק את גורמי המקצוע ואת התשתית האנליטית והביצועית שעומדת מאחורי ההחלטות השונות. המפתח להצלחה הוא השגת צמיחה בת קיימא תוך שמירה על היציבות הפיננסית ועליית הפריון במשק על חלקיו השונים."

חברי הקבינט:

פרופ' יעקב פרנקל- לשעבר נגיד בנק ישראל, יו״ר J.P Morgan International, סגן יו״ר AIG. כיום יו"ר פלוס 500, יו"ר חבר הנאמנים של ה-G30 ויו״ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. חתן פרס ישראל לכלכלה.

(בתמונה מימין למשאל: פרופ' אפרים צדקה, גב' ענת לוין, פרופ' יעקב פרנקל, השר אביגדור ליברמן, עו"ד ורו"ח אודי ברזילי, מר דוד בועז)
(בתמונה מימין למשאל: פרופ' אפרים צדקה, גב' ענת לוין, פרופ' יעקב פרנקל, השר אביגדור ליברמן, עו"ד ורו"ח אודי ברזילי, מר דוד בועז)

מר דוד בועז– לשעבר הממונה על התקציבים. שימש כיו"ר של ועדות ציבוריות וכדירקטור בחברות פרטיות וממשלתיות.

עו"ד ורו"ח אודי ברזילי- לשעבר סגן נציב למיסוי מקרקעין. כיום חבר בוועדות ציבוריות בתחום המיסוי, יו״ ר ועדה ציבורית לבחינת הארנונה.

מר אלי יונס- לשעבר החשב הכללי, מנכ"ל בנק הפועלים, מנכ"ל בנק מזרחי ומנכ"ל בנק כללי. כיום יועץ לקרנות השקעה זרות.

גב' ענת לוין- לשעבר משנה למנכ״ל מגדל, משנה למנכ״ל בנק הפועלים, משנה למנכ״ל כלל ויו״ר כלל ביטוח אשראי. כיום מנכ״ל בלקרוק ישראל (Blackrock).

פרופ׳ אפרים (אפי) צדקה- לשעבר יו"ר שיכון ובינוי. כיום דירקטור בחברות ציבוריות מהגדולות במשק. פרופ' אמירטוס לכלכלה, אוני' ת"א.

המומחים חברים בקבינט בהתנדבות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!