דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

מנכ״ל משרד הבריאות: ״המצב מדאיג, נבחן חזרה לתו הסגול והגבלות התקהלות נוספות״

הפרופסור נחמן אש קיים תדרוך מיוחד בו התייחס להמשך העלייה בתחלואה | בהתייחס לחזרה ללימודים אמר: ״עושים הכל כדי לפתוח ב-1 בספטמבר״ | על העומס במחלקות אמר: ״נצטרך לקבל תקציב לתוספת כוח אדם״

מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש בהצהרה לתקשורת (צילום מסך)
מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש בהצהרה לתקשורת (צילום מסך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש קיים היום (שני) תדרוך לתקשורת בנושא נגיף הקורונה. אש התייחס לאפשרות כי המדינה תיכנס לסגר ואמר כי "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנו מחליטים על סגר. סגר הוא לא מטרה, אלא אמצעי ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מהשימוש בו".

אש התייחס לנתונים המדאיגים ואמר כי "מגמת העלייה בתחלואה כמו גם התחלואה הקשה נמשכת". עוד ציין אש כי "אנחנו עוקבים באופן שוטף אחר הנתונים ופועלים לבלימת המשך העלייה בדרכים שונות אבל המצב מדאיג, הקבינט אישר שורת צעדים שאנו מקווים שיסייעו לבלימת העלייה".

מנכ"ל משרד הבריאות קרא לציבור להתחסן והוסיף כי "כדי להצליח במלחמתנו במגיפה נדרשת ההתגייסות שלכם. ניתן לקבוע תורים לחיסון בפריסה ארצית רחבה וצריך לממש את המחויבות הזאת. זהו האמצעי היעיל ביותר שלנו כדי לעצור את העלייה בתחלואה וחייבים לנצל זאת. ההיענות לקבלת המנה השלישית לבני 60 ומעלה גבוהה ואנו שמחים על כך".

בהתייחס לחזרה ללימודים, אמר אש: "אתמול אושר מתווה החינוך לפתיחת שנת הלימודים. אנו פועלים יחד עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן וזו התכנית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מנתוני התחלואה וככל שנתקרב ל-1 בספמטבר נוכל לדעת בוודאות שאנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים בבטחה".

כמו כן, אש התייחס לההגבלות החדשות על הטסים לחו"ל וחזר על הבקשה לא לטוס שלא לצורך. אש ציין כי "אתמול אישרנו מתווה חדש לטיסה לחו"ל. צמצמנו את מספר המדינות שאסורות לטיסה ולמדינות האלה אפשר לנסוע רק באישור מיוחד של ועדת החריגים. צמצמנו גם את מספר המדינות שאפשר לטוס אליהן ללא בידוד בחזור, כך שמספר המדינות שמחייבות בידוד בחזור עלתה, וזאת בשל העלייה בתחלואה במדינות רבות והרצון למנוע עליית תחלואה בישראל".

אש נשאל האם משרד הבריאות מתכנן סנקציות נגד מי שלא יתחסן וענה כי "אנו לא בעד שימוש בסנקציות נגד מי שלא מחסן, אלא להסביר חשיבות. אנחנו רוצים שאנשים יקבלו החלטה מושכלת בעצמם ויצאו להתחסן. התו הירוק נועד להגן על המחוסנים ולא לערבב אוכלוסיות בין מחוסנים ללא מחוסנים. אני מבין שזה מעודד את ההתחסנות ושמח על כך, אך אנו נגד סנקציות ישירות נגד אלו שאינם מתחסנים".

עוד נשאל אש האם יש כוונה להטיל מגבלות נוספות על התקהלות וענה כי "אנו בוחנים את השפעת צעדינו ושוקלים האם להביא עוד מגבלות לקבינט כבר בשלב הזה, עדיין לא קיבלנו החלטה בעניין".

בהתייחס לשאלת העומס בבתי החולים אמר אש כי "אנו בוחנים בימים הקרובים מהי אותה נקודה שאחריה צריך להחיל מגבלות כדי למנוע עומסים בלתי סבירים על מערכת האשפוז ובתי החולים – זה נושא מורכב. זה לא מספר אחד כמו החולים הקשים, צריכים לראות את בנוסף מספר המונשמים, את קצב העלייה בחולים הקשים ואת מספר החולים הקשים החדשים. אנו מצפים לראות את אפקט החיסון השלישי על התחלואה הקשה והאשפוזים, בהתאם לכך נקבע את נקודת הזמן שנרגיש שאנו צריכים להגביר מגבלות. לא יכול לומר בדיוק מהי הנקודה הזו".

המנכ״ל התייחס גם לצעדים המעשיים שניתן ליישם כדי להקל על בתי החולים: ״אנחנו רואים כמה ואיך אפשר להגדיל את היכולת לטפל בחולים. מתכננים להרחיב את האשפוז הביתי, בבתי חולים זה מבוסס על תוספת מיידית של רופאים, אחיות, מנהל ומשק וכוח עזר. בוחנים כמה יש לנו וכמה אנו יכולים להגדיל. נצטרך לקבל תקציב לצורך זה״.

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לנושא בידוד ילדי בית ספר: "ילדים מחויבים ב-7 ימי בידוד כמו שאר האוכלוסייה. אנחנו יוצאים לפיילוט במערכת החינוך שבוחן אלטרנטיבה של ביצוע בדיקות יומיומיות כתחליף לבידוד. זה פיילוט שניתן לבצעו במסגרת המוגבלת של מערכת החינוך וייעודה הוא פשוט – להפחית את מספר הימים שילדים מאבדים בבידודים, שהוא גדול מאוד. זאת לא בגלל שילדים מדבקים פחות ואפשר לוותר על ימי הבידוד לילדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!