דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״שיתוף פעולה ראשון מסוגו״: הסכם נחתם בין אגודת האשראי ״אופק״ לוועד עובדי סלקום

"הבנק החברתי הראשון״ ואיגוד העובדים של חברת התקשורת סיכמו על אספקת מסגרת מקיפה למתן השירות, כולל שירות הלקוחות, וכן מערכות טכנולוגיות, רגולציה ותפעול | יו״ר הוועד מיה יניב: ״מלאת גאווה על שיתוף הפעולה העוצמתי״

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום (תמונה באדיבות המצולמת)
מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום (תמונה באדיבות המצולמת)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אגודת האשראי "אופק", המכונה "הבנק החברתי" חתמה השבוע על הסכם שיתוף פעולה ראשון עם וועד העובדים של חברת סלקום, לראשונה מאז קיבלה את הרישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי מאת הממונה על שוק ההון. במסגרת שיתוף הפעולה תקים אופק עבור 3,500 עובדי חברת סלקום, 'סניף בנק חברתי' שיהווה מסגרת פיננסית כוללנית במסגרתה וועד העובדים יוכל לספק שירותים מותאמים לעובדיו, על בסיס התשתיות של אגודת האשראי.

אופק צפויה להציע בהדרגה לוועד פלטפורמה דיגיטלית שתאפשר לו לספק לעובדים שירותים פיננסיים מקיפים באמצעות אגודת האשראי, בדומה למקובל במערכת הבנקאית, תחת המותג "ועד עובדי קבוצת סלקום". השירותים יכללו פתיחת חשבון עובר ושב, הזמנת ושימוש בכרטיסי אשראי, תכניות חיסכון בהתאמה למטרות משפחתיות, הלוואות מותאמות לצרכי העובדים, מערך ערבויות ואשראי, עידוד חסכון וגיוס כספים המיועד לקידום מטרות לטובת העובדים וייעוץ לכלכלת המשפחה. באופן זה ישתמש וועד העובדים בתשתיות אופק, כדי להקים למעשה סניף בנק בבעלות העובדים.

אופק הפועלת על בסיס לשכת השירות לשירותי מחשוב בנקאי של חברת TCS, מבית טאטא, שזכתה במכרז של אגף התקציבים במשרד האוצר, תספק מסגרת מקיפה למתן השירות, כולל שירות לקוחות, מערכות טכנולוגיות, רגולציה ותפעול. מהלך זה יגדיל את מספר החברים בקואופרטיב לכ-10,000 איש.

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי קבוצת סלקום: "אני מלאת גאווה על שיתוף הפעולה העוצמתי עם בנק אופק, הבנק החברתי הראשון. במסגרת שיתוף הפעולה, עובדות ועובדי קבוצת סלקום יהיו הראשונים להנות מאפיקים פיננסיים מתקדמים ושירותים חכמים, וכל זה בבנק ייחודי וראשון מסוגו בישראל שבו הם גם הבעלים וגם הלקוחות! וזה פשוט אירוע מרגש".

עו"ד יהודה טלמון, יו"ר אגודת האשראי אופק: "מדובר במהלך ראשון מסוגו של שיתופי פעולה אסטרטגיים שאנו עורכים, במסגרתם אופק תספק לגופים, ארגונים וקהילות פלטפורמות לאספקת שירותים פיננסיים לחבריהם. במטרה לייצר אלטרנטיבה לבנקים ולהוות פלטפורמה לשינוי כלכלי חברתי בישראל. עובדי קבוצת סלקום ייהנו משירותים פיננסיים הוגנים ומשתלמים כמו שלא קיים באף בנק כיום במדינת ישראל".

קואופרטיב אופק הוקם כאגודה שיתופית באמצע שנת 2012 במטרה להוות בנק קואופרטיבי שקהל היעד שלו משקי בית, ועסקים קטנים ובינוניים. לאורך השנים הצטרפו לאגודה מעל 5,000 חברים אשר רכשו מניה והפכו את אופק לאגודה השיתופית הפעילה הגדולה בישראל.

בשנת 2016 הוביל אופק את חקיקת חוק הפיקוח על אגודות האשראי המאפשר הקמת אגודות אשראי בישראל שיהיו כפופות לפיקוח הממונה על שוק ההון, ורשאיות לספק את מלוא השירותים הפיננסיים שבנק רשאי לספק. במרץ 2021 קיבלה אופק רישיון לאספקת שירותים בנקאיים כאגודת אשראי והודיעה שעד סוף השנה תחל לספק שירותים לחבריה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!