דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

בעקבות המחאה: פינויו של מרדכי מוסונגו הוקפא

משפחתו הפקידה עשרת אלפים שקלים, והדיון בעניינו יתחדש|מונסונגו (49), נכה ומכור לסמים משוקם, מועמד לפינוי מיידי מדירת הדיור הציבורי בה הוא מתגורר לאחר שערעוריו לבית המשפט המחוזי, השלום והעליון נדחו

ניידת המשטרה ליד ביתו של מרדכי מונסונגו. "מדוע הממשלה החדשה בוחרת לחדש את הפינויים? יש כלים הרבה יותר אנושיים לדאוג לאלו שממתינים" (צילום: דוד טברסקי)
ניידת המשטרה ליד ביתו של מרדכי מונסונגו. "מדוע הממשלה החדשה בוחרת לחדש את הפינויים? יש כלים הרבה יותר אנושיים לדאוג לאלו שממתינים" (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

פינויו של מרדכי מונסנגו הוקפא היום (שלישי) בצהריים בהוראת רשות האכיפה וזאת לאחר שהופעל לחץ כבד מצד פעילים על משרד השיכון . כפשרה זמנית, משפחתו של מונסנגו הפקידה 10 אלף שח ערבות ובית המשפט ימשיך לדון בסוגייתו.

מרדכי מונסונגו (49), נכה ומכור לסמים משוקם, מועמד לפינוי מיידי מדירת הדיור הציבורי שלו לאחר שערעוריו לבית המשפט המחוזי, השלום והעליון נדחו.

המשטרה הגיעה הבוקר לביתו של מונסונגו כדי לשוחח איתו, אבל הוא סירב לפתוח את הדלת. המשטרה עתידה הייתה לשוב סביב 15:00, אך כאמור הוקפא לעת עתה. לדבריו, המהלכים נגדו התחילו עוד ב-2015, אז קבעו משרד השיכון וחברת עמידר שהוא אינו זכאי להמשיך לחיות בדירה, ומאז הוא נמצא במאבק להחזיק בה.

ביתו של מרדכי מונסונגו. "הוא נמצא על הקצה, מחזיק סכין" (צילום: דוד טברסקי)
ביתו של מרדכי מונסונגו. "הוא נמצא על הקצה, מחזיק סכין" (צילום: דוד טברסקי)

"הוא הגיע לחובות כאלו שהוא לא יכול לפתוח חשבון בנק", אומר ל'דבר' אחיו אוהד, שהגיע הבוקר לדירה לתמוך בו. "הוא נמצא על הקצה, מחזיק סכין. הדירות פה זה לאנשים שבאמת זקוקים להן, אבל הרשויות לא רואות אותו". לדבריו, השופטת שפסקה על פינוי של מונסונגו ב-2015 ציינה שמצבו הקשה דורש התערבות של הרשויות.

"עמידר לא רוצה לתת לו דירה ודחוף להם להוציא אותו לרחוב", אומרת ל'דבר' שכנתו שרה בוגוסלבסקי, שרכשה מעמידר את הדירה שבה גרה היום. "אביו והוא שכנים נהדרים, לא עשו רע לאף אחד, למה זה צריך להיות ככה? כדי לחסוך בדירה?"

בוגוסלבסקי חברה בוועד הדיירים של מרכז הקליטה שבו מעל 100 דירות דיור ציבורי. לדבריה, חלקן מושכרות לעמותות וסטודנטים. היא מספרת שכבר שנתיים הוועד מנהל משא ומתן מול הרשויות והקבלן על תהליכי הפינוי בינוי בשכונה, ולדעתה הפינויים קשורים ללחץ לפינוי מהיר של המתחם.

"אם הוא מתפנה יום אחרי החגים מהבית, הפינוי יידחה מהיום", נמסר מלשכתו של שר השיכון זאב אלקין. "אין ברירה אחרת מליישם את החלטת בית המשפט". בלשכת השר טוענים שבישראל יש יותר מ-5,000 ממתינים לדיור ציבורי, ומונסנוגו לא קיבל זכאות כבן ממשיך. "אנחנו מבינים את הסיטואציה הרגישה, אבל אי אפשר לתת גב לאנשים שפולשים לבתים".

ח"כ נעמה לזימי. "המשרד יכול להוציא הקפאה גורפת" (צילום: דוד טברסקי)
ח"כ נעמה לזימי. "המשרד יכול להוציא הקפאה גורפת" (צילום: דוד טברסקי)

ח"כ הכנסת נעמה לזימי (העבודה) הגיעה לדירתו של מונסנגו ואמרה: "המשרד יכול להוציא הקפאה גורפת לפינוי בנים ממשיכים".

מנכ"ל תנועת תורת צדק הרב אריק אשרמן הגיע גם הוא לתמוך במונסונגו: "אנחנו יודעים שהתחילה מדיניות של עצירת פינויים עוד בתקופת גלנט. מדוע הממשלה החדשה בוחרת לחדש את הפינויים? יש כלים הרבה יותר אנושיים לדאוג לאלו שממתינים. נכון, יש רשימת המתנה ארוכה לדיור ציבורי, אבל להוציא אדם עם סיפור כזה שזקוק לקורת גג, שהשקיע בדירה שלו המון כסף, זה אכזרי. אם משרד השיכון ועמידר רוצים לדאוג לממתינים, שירכשו ויבנו עוד דירות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!