דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כימיקלים לישראל

כלכלה / מנכ"ל כימיקלים לישראל הודיע על התפטרותו

על רקע מתיחות בינו לבין בעל השליטה בחברה עידן עופר סביב ביצועיה הכלכליים, הודיע היום סטפן בורגס, כי יסיים את כהונתו אחרי ארבע שנים.

סטפן בורגס (צילום: משה שי / פלאש 90).
סטפן בורגס (צילום: משה שי / פלאש 90).

מנכ"ל כימיקלים לישראל (כי"ל) סטפן בורגס הגיש היום (שישי) לדירקטוריון החברה את התפטרותו. בורגס יעזוב את תפקידו כמנכ"ל כמו גם את חברותו בדירקטוריון במועד שיוסכם בהמשך מול החברה. הדירקטוריון, בראשות יוחנן לוקר, קיבל את התפטרותו והודיע כי יפעל למינוי מנכ"ל חדש. יש לציין כי לוקר נכנס לתפקידו רק לפני כחצי שנה אחרי עזיבתו של יושב הראש הקודם ניר גלעד.

ההתפטרות באה על רקע מתיחות מתמשכת בין בורגס לבין בעל השליטה בחברה עידן עופר, ככל הנראה על רקע ביצועיה של החברה. בתקופת כהונתו כמנכ"ל איבדה מניית כי"ל כ-60% מערכה.

מפעלי ים המלח שבבעלות כי"ל (ארכיון, צילום: דורון הורוביץ / פלאש 90).
צניחה במחיר המנייה. מפעלי ים המלח שבבעלות כי"ל (ארכיון, צילום: דורון הורוביץ / פלאש 90).

כי"ל סיימה את הרבעון השני של 2016 עם עלייה של 15% בהכנסות לכ-1.4 מיליארד דולר. הרווח התפעולי המתואם לרבעון הסתכם ב-163 מיליון דולר, ירידה של 33% לעומת 244 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2015. בשורה התחתונה הציגה כ"יל רווח נקי של כ-120 מיליון דולר ברבעון, לעומת 75 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי המתואם ברבעון הסתכם ב-132 מיליון דולר, ירידה של כ-23% לעומת הרבעון המקביל.

בחודש מאי האחרון חשף העיתון "גלובס" כי בורגס היה מעורב בשינויים חשבונאיים שערכה החברה בדוחותיה הכספיים כדי להגדיל את רווחיה לצורך תשלום הבונוסים למנהלם, בכללם בורגס עצמו.

 

לפני כחצי שנה, קיימו עופר ובורגס שיחת הבהרה שבסיומה פרסמה החברה הודעת גיבוי לפעילותו של המנכ"ל לפיה "הדירקטוריון מבקש להביע את הערכתו למנכ"ל סטפן בורגס ולהנהלת החברה. זו תמשיך לפעול ליישום האסטרטגיה של החברה תחת הנהגתו של מר בורגס, בתיאום עם הדירקטוריון".

בתחילת השנה הועלתה האפשרות כי בורגס ימונה לתפקיד ניהולי בכיר בחברת סינג'טה, שנרכשה בפברואר השנה על ידי כימצ'יינה הסינית תמורת 43 מיליארד דולר, בה הוא משמש כדירקטור.

בורגס, בן 52, שמונה לתפקידו בספטמבר 2012 מסר הבוקר כי "לאחר ארבע שנים מוצלחות שבהן הובלתי את כי"ל בתקופה היסטורית ודרמטית בשוקי הסחורות, אני מרגיש שהגיעה העת להעביר את מרכז חיי בחזרה לאירופה. לכן, אני מבקש מדירקטוריון החברה לקבל את בקשתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!