דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

רה"מ בנט: "נוסיף 2.5 מיליארד שקלים לחיזוק מערכת הבריאות, עכשיו ולהמשך"

ראש הממשלה ושר הבריאות הורוביץ הודיעו על תוספת קבועה של 770 מיטות לבתי החולים, 2,000 תקנים של עובדי רפואה ו-3,000 סטודנטים לרפואה | מערך האשפוז הביתי יורחב בשיתוף חיל הרפואה

ראש הממשלה נפתלי בנט. "דווקא עכשיו עלינו להקפיד על התו הירוק" (קרדיט: חיים צח/ לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט. "דווקא עכשיו עלינו להקפיד על התו הירוק" (קרדיט: חיים צח/ לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו היום (רביעי) על "העברה מיידית של 2.5 מיליארד שקלים לחיזוק מערכת הבריאות בישראל עכשיו ולהמשך", שתכלול תוספת מיידית של תקנים ומיטות אשפוז לבתי החולים.

בנט שדיבר במסיבת עיתונאים יחד עם מנכ"לי בתי החולים, אמר ש"אנחנו חייבים להגדיל את יכולת הקליטה והספיקה של בתי החולים, כדי להרוויח זמן עד שמבצע החיסונים ייכנס להשפעה. היעד שלנו זה להכפיל את יכולת האשפוז".

לדברי בנט, התוספת תכלול 770 מיטות, 2,000 תקנים של רופאים, אחיות, עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות, ו-3,000 סטודנטים לרפואה. עוד אמר בנט שמערך הגריאטריה יחוזק בתוספת של מאות עובדים ואלף מיטות.

בנוסף הודיע בנט על הרחבת הרפואה בקהילה ואשפוזי הבית בעוד 1,400 מיטות, בשיתוף פעולה חיל הרפואה של צה"ל.

מרכיב נוסף בתכנית הוא קייטנות לילדי עובדי הצוותים הרפואיים.

בנט לא ציין מה יהיה המקור התקציבי ל-2.5 מיליארד השקלים שיתווספו, והאם חלקם מתבססים על ההגדלה שכבר אושרה לתקציב הבריאות בתקציב הקרוב, בסך כ-2 מיליארד שקלים.

לדברי בנט, "הדלתא שוטפת את כל העולם ואנחנו מרימים מערכת למען הבריאות, החינוך והתפקוד הטוב של המדינה. לכן אנחנו היום נותנים בוסטר למערכת הבריאות. אנחנו מוקירים את מנכ"לי בתי החולים ומחזקים אתכם לשנים קדימה."

רה"מ אמר: "כואב לי על כל חולה קשה על כל משפחה שמאבדת מישהו לקורונה או לדלתא, אבל כואב לי גם על כל בעל עסק שהמשבר מקריס את העסק שלו, ועל כל ילד שישב בבית 200 ימים כדי ללמוד בזום. לכן המערכה מול הדלתא היא מערכה בריאותית, אבל היא גם מערכה למען הכלכלה למען הפרנסה של מדינת ישראל".

בנט הודה לעובדי מערכת הבריאות: "זו ההזדמנות לומר בשם כלל אזרחי ישראל תודה לכם אני יודע איזו שנה וחצי קשה אתם עוברים שם, ואנחנו עכשיו בעיצומו של גל קשה. בשם כל העם, כל האזרחים, אנחנו מעריכים את המסירות".

לדברי בנט, "אנחנו הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה בלי הגבלות שיביאו הרס המוני על כלכלת ישראל והבוסטר היום למערכת הבריאות הוא אבן דרך לעניין."

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר: "נקטנו שורה של צעדים ברורים: בדיקות מהירות, אכיפה בנתב"ג, ומבצע חיסונים. יש מספיק חיסונים, דאגנו לזה, לכו להתחסן. במקביל אנחנו מציגים תכנית כוללת לחיזוק ותגבור יכולת המערכת להתמודד. מוסיפים 2,000 תקנים, מגדילים את מערך האשפוז הביתי. יש כוח אדם מצוין, מסור. נעמוד לצדכם וניתן לכם לעבוד גם בימים הקשים הצפויים לנו. הקורונה לא תיעלם, לכן נכין את מערכת הבריאות להתמודדות בטווח ארוך. נגדיל את מערך הבדיקות המהירות ומערך החיסונים,
ואנחנו מביאים צעדים נוספים. בנוסף לתו הירוק יש צורך בהגבלות על אירועים"

מנכ"ל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' איציק קרייס, אמר באירוע: "בגלים האחרונים נתנו את הטיפול הטוב ביותר בעולם. אין אתגר שמערכת הבריאות לא ערוכה אליו, ואנחנו ערוכים גם לאתגרי הגל הרביעי. אני רואה בשבועיים האחרונים עבודה מצויינת לקראת הגל הרביעי. קיבלנו תקנים, ואנחנו מקווים לאישור חיסון עובדי בריאות. בדרך הזאת נוכל להתמודד עם אתגרים"

קרייס פנה לעמיתיו מנהלי בתי החולים ואמר: "אנחנו חוברים יחד כדי לתת מענה טוב, זה מפתח להצלחה. כבר שנה וחצי הצוותים שלנו במגפה. חזקים, יודעים שגם הפעם נאפשר אורך נשימה למדינת ישראל."

מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב ופרויקטור הקורונה לשעבר, פרופ' רוני גמזו: "מערכת הבריאות הוכיחה את עצמה, ראיתי את כוחה. הגל הנוכחי שונה, מחייב עמידה שונה מהמערכת. אם הממשלה תשים לנו משימה, אנחנו נבצע אותה. אנחנו יודעים להתמודד, נמשיך להתמודד ולשמור על בריאותכם בצורה הטובה ביותר. אנו כאן בשבילכם. מבקשים את הסיוע שלכם, רוצים לטפל בפחות אנשים. תשמרו על הבריאות. הווירוס נמצא בכל מקום וגם מחוסנים לא בביטחון מלא. שמרו על עצמכם, אנחנו רוצים לעבור את הגל עם פחות חולים קשים. זה לא הזמן לקחת סיכונים. יש לא מעט חולים בבתי החולים".

גמזו שיבח את עובדי הרפואה: "אתם הטובים ביותר. רופאים, אחיות בכל המערכת ובטח בקופות החולים. אנחנו חבים לכם את בריאותנו. אנחנו רוצים לעבור את התקופה ללא סגר, יודעים שאנו יכולים. כוח, עוצמה, התמודדות, אנחנו נראה את הדרך אבל כולנו ביחד, גופים רפואיים וחברתיים, אזרחים, כולנו ביחד."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!