דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

אסון חניון הברזל / חולצו גופותיהם של שני הרוגים נוספים

מניין ההרוגים באסון עלה לחמישה לאחר שבנוסף לגופה שאותרה אתמול (שישי) בבוקר, איתרו המחלצים את גופתו של הרוג נוסף. אדם נוסף מוגדר כנעדר ונמשכים הנסיונות לאתרו

כוחות ההצלה בחיפוש אחר הנעדרים באתר הקריסה ברמת החייל (צילום: פלאש 90).
כוחות ההצלה בחיפוש אחר הנעדרים באתר הקריסה ברמת החייל (צילום: פלאש 90).

לאחר שעות ארוכות, הצליחו אמש (שישי) כוחות החילוץ לחלץ גופה נוספת מבין הריסות החניון שקרס ברמת החייל בת"א. בנוסף, חילצו הכוחות את גופתו של ההרוג שאותר אתמול (שישי) בבוקר. בכך עלה מניין ההרוגים באסון לחמישה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם ופינו את גופותיהם למכון לרפואה משפטית באבו כביר. אדם נוסף מוגדר כנעדר ונמשכים הנסיונות לאתרו.

מיום שני בשעות הבוקר ועד לרגע זה קבעו צוותי מד"א את מותם של חמישה גברים, והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 23 פצועים.

עד כה פורסמו שמות שלושה הרוגים: אולג יעקובוב, בן 60 מתל אביב, עאהד רימאווי, בן 34 מבית רימא ודניס דיאצ'נקו, בן 28 מאוקראינה. גופותיהם של שני ההרוגים הנוספים עדיין לא זוהו ולכן לא פורסמו שמותיהם.

צוותי מד"א מאבטחים רפואית את כוחות החילוץ הפועלים בתוך הריסות אתר החניון שקרס ברמת החייל בתל אביב. הכוחות ממשיכים לפעול ברצף בשטח ולסייע בחיפושים אחר הנעדרים שלכודים בהריסות, בתקווה שימצאו ניצולים.

חילוץ ברמת החייל. (קרדיט צילום: קבוצת החלוצות).
חילוץ ברמת החייל. (קרדיט צילום: קבוצת החלוצות).

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא נשא דברים בכנס השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים שנערך בכפר המכביה ברמת גן והתבטא בחריפות בנושא הפיקוח על בטיחות בעבודה. "זה פשע נגד האנושות שעל כל אלף אתרי בניה ישנו מפקח בניה אחד בלבד. צריך ומיד להכפיל ולשלש את כמות המפקחים אם ברצוננו לקדש את ערך החיים",אמר קרא.

סגן השר איוב קרא בכנס התאחדות קבלני השיפוצים (צילום: דובר סגן השר לשיתוף פעולה אזורי - איוב קרא).
סגן השר איוב קרא בכנס התאחדות קבלני השיפוצים (צילום: דובר סגן השר לשיתוף פעולה אזורי – איוב קרא).

שלשום (חמישי) קיימה עדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דיון חירום בעקבות התאונה ברמת החייל בה הוטחה ביקורת קשה במערך האכיפה של משרד הכלכלה והתעשייה.

בסיום הדיון הודיע נציג משרד השיכון כי אמורה לקום יחידת אכיפה חדשה, במשטרת ישראל הודו כי ישנה חולשה מקצועית בנושא חקירות של תאונות עבודה בתחום הבניין מצד המשטרה וכי הם שוקלים להקים יחידה ארצית שתטפל בנושא. הקבלנים הודיעו כי יחתמו על הסכם קיבוצי המגדיר חובות וזכויות מפורטות בנושא הבטיחות במנהל הבטיחות וציינו כי הם עובדים על הצעת חוק שתהיה מוכנה תוך חודשיים, ותאפשר להם ניטור מידע בטכנולוגיות מתקדמות מאתרי בנייה. לעומת זאת, הקבלנים לא התחייבו להגדיל את מצבת הפקחים או לציידם בכלי רכב ואפילו לא לאייש את חמשת התקנים הבלתי מאוישים שישנם כעת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!