דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

ההסתדרות הרפואית על תכנית בנט לתוספת כוח אדם: "פתרון טוב לגל הבא, לא לטווח המיידי"

בכנס חירום אמר יו"ר הארגון, פרופ' ציון חגי: "מי שחושב שהכול יהיה בסדר טועה. הם חושבים שבלחיצת כפתור מקבלים רופא מוכשר שיכול לתפקד בשטח?" | יו"ר אסותא, פרופ' שוקי שמר: "הצוותים שחוקים וצריך לתגבר אותם, אבל על בסיס קבוע"

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, בכינוס חירום נגד גזירות חוק ההסדרים וחוסר מוכנות לגל הרביעי (צילום: דפנה איזברוך)
יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי, בכינוס חירום נגד גזירות חוק ההסדרים וחוסר מוכנות לגל הרביעי (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ראשי ההסתדרות הרפואית ובכירים במערכת הבריאות הזהירו היום (חמישי) שהצעדים עליהם הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט לתגבור כח האדם במערכת הבריאות הם חלקיים, ולא יאפשרו את ההתמודדות הנדרשת עם גל הקורונה הרביעי. בכנס חירום שקיימה ההסתדרות הרפואית בכפר המכביה אמר יו"ר הארגון, פרופ' ציון חגי, ש"הפתרון של תכנית בנט טוב לגל הבא", מכיוון שהכשרת אנשי צוות רפואי לטיפול בחולי קורונה דורשת הכשרה שאורכת זמן.

לדברי פרופ' חגי, "לא נסכים שחולה יקבל מיטה אבל לא טיפול. צריך להכשיר צוותים, ויש סיכוי טוב שהטיפול ייפגע."

חגי הזכיר שבנובמבר האחרון, לאחר הגל השני, דרשו הרופאים חיזוק לטווח הארוך של המערכת, שכלל עיבוי והשקעה בכוח אדם, ומרבית דרישותיהם לא נענו. "אם היינו מקבלים אז את מה שדרשנו, יכול להיות שהמצב היה אחרת. לבוא עכשיו ולדרוש שנגדיל את כוח האדם באופן מיידי ונגדיל את סף הקריסה, זה לא יעבוד."

"תכנית עמידה לא צריך להיכתב שבוע לפני הגל", אמר פרופ' חגי, "כך לא שיפרנו את מצבו של אף חולה. מי שחושב שהכול יהיה בסדר טועה. הם חושבים שבלחיצת כפתור מקבלים רופא מוכשר שיכול לתפקד בשטח? ברור שכל הפתרון של תכנית בנט הוא טוב לגל הבא. צריך לעמוד על זה שהמערכת לא יכולה להיות מורעבת".

פרופ' חגי הדגיש את דרישות ההסתדרות הרפואית ביחס לחוק ההסדרים ולתקציב הבריאות: "אנחנו דורשים ביטול כל פרק הבריאות בחוק ההסדרים ודיון מעמיק על כל פרק בנפרד, וכן תוספת קבועה של 5 מיליארד שקלים בשנה למערכת הבריאות."

שוקי שמר, יו"ר אסותא מרכזים רפואיים ויו"ר ועדת סל הבריאות: "הגל הרביעי כבר קיים, צריך עכשיו לטפל בגל החמישי. טוב שהביאו משאבים, הצוותים שחוקים וצריך לתגבר אותם, אבל על בסיס קבוע. נחיה עם המחלה הזאת שנים רבות, במקום אקורדיון של החיים צריך שמערכת הבריאות תוכל להיות אקורדיון. צריך להציף את המדינה ברופאים. זה סיפור לא פשוט. איך נלמד עוד 270 סטודנטים? אוניברסיטת אריאל מתקשה היום בשדות קליניים (הכשרת רופאים מומחים – ד.א.).

"לגבי תשתיות, יש בראשון לציון בית חולים גריאטרי שלא מופעל. שיפצו אותו כמו חדש עם 300 מיטות, חדר מיון, טיפול נמרץ, מכונות הנשמה. אמרתי שאני מוכן להפעיל אותו, אבל הוא לא מופעל בגלל מחסור בתקנים וביורוקרטיה. יש דברים שאפשר לעשות ולא עושים אותם."

משה קוסטינר, יו"ר ארגון רופאי כללית: "רופאים זה לא מוצר שאפשר לצרוך מהמדף. אנחנו לא יכולים להמתין. שרת הפנים אומרת שאפשר להכיל חולים קשים ומתים, אבל בקהילה זאת קטסטרופה. אם אין מניעה, אלפים, אולי עשרות ומאות אלפים, יציפו את רפואת הקהילה, תהיה קריסה ויגיעו למיונים."
קוסטינר התייחס גם לתכנית להגביר את אשפוזי הבית של חולי קורונה: "אני לא יודע על בסיס מה בונים את התכניות האלה. מי שחושב שרופאי הקהילה יכולים לעשות את העבודה חי בסרט. אין רופאים שיעשו את זה. רופאי המחלקות הפנימיות? זה דורש ביקורי יום יום. האם יתנו לרפואה פרטית, אנחנו מסכימים לזה? אומרים שצה"ל יעשו, נסכים לזה? נדב איל פרסם שווטרינרים יעשו את זה? מישהו איבד שפיות. צריך לצאת בכל הכוח למנוע את המצב הזה."

ד"ר אריק ביטרמן, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית: "קודם כל צריך לראות שיהיו אנשים שירצו לעבוד בגריאטריה, פנימיות, טיפול נמרץ, ומלר"ד (חדר מיון). ואז להכשיר אותם לוקח שנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!