דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

בעקבות רווח רבעוני גדול: מנכ"ל בנק לאומי החזיר את הבונוס לעובדים

הבנק סיים את הרבעון השני של 2021 עם רווחי ענק של 1.67 מיליארד שקלים | יו"ר ועד העובדים דרש שהרווחים הגדולים ישתקפו גם בבונוס לעובדים

בנק לאומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בנק לאומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן הודיע לעובדים על כוונת הבנק לחלק לעובדי הבנק מענק בסך 60 מיליון שקלים, בהתאם להצטיינות, על רקע התוצאות הטובות של הבנק ברבעון השני של השנה, בה הרוח 1.67 מיליארד שקלים. זאת לאחר שבשונה משנים קודמות, לא הוכרז מראש על חלוקת מענק בהתאים לרווחים.

"בדוחות של שני הרבעונים האחרונים הוכחנו שאנחנו בכיוון הנכון. אבל, לא לעולם חוסן. בעולם דינמי שבו המציאות משתנה כל הזמן, והתחרות הופכת להיות יותר ויותר אגרסיבית, נדרש מאתנו לא לנוח על זרי הדפנה אלא להמשיך ולהשתפר בכל העוצמה" כתב לעובדים, והוסיף, "אני יודע שזה לא תמיד קל, אבל כולנו מבינים שכשאנחנו עושים את זה ביחד – בקצב מהיר, במחוייבות, במקצועיות, בנחישות, בלמידה ובשיפור מתמיד – זה עובד".

בדבריו ציין כי תשואה כה מרשימה מצדיקה לבצע 'מהלך חריג ויוצא דופן', ולפיכך לדבריו, קיבל דירקטריון הבנק את המלצתו לשלם את המענק, זאת על אף שלאורך שנים נהוג היה בבנק שבחודש מרץ עם פרסום הדוחו"ת השנתיים, מכריז המנכ"ל על מענק שיקבלו העובדים במידה והבנק יצליח להגיע לתשואה מסויימת. המענק האחרון היה באפריל 2020 בגין רווחי שנת 2019, בעקבות הכרזתה של המנכ"לית הקודמת של הבנק רקפת רוסק עמנח. בניגוד למנהג, בשנת 2021 לא הכריז מנכ"ל הבנק מראש על כוונתו לחלק לעובדים מענק – ועל אף שברבעון הראשון הרוויח 1.25 מיליארד שקלים, העובדים לא קיבלו מענק תשואה כפי שהיו מקבלים מדי שנה בחודש מרץ.

ההודעה של מנכ"ל הבנק היום פורסמה שעות ספורות לאחר מכתבו של יו"ר ועד העובדים בבנק רון לוי בו דרש מההנהלה, בעקבות הפרסומים אמש על רווחי הבנק הצפויים לשנת 2021 לעמוד על 1.4 מיליארד ש"ח, להעניק לעובדים מענק תשואה הולם שישקף את גודל ההישג ואת הערכת ההנהלה לעובדיה. במכתבו בירך את העובדים על הובלת הבנק להצלחה חסרת תקדים ברבעון. "כל הכבוד לכם על המחויבות האדירה, המקצועיות ועל החתירה הבלתי מתפשרת שלכם להצטיין ולתת את השירות הטוב ביותר ללקוח" וציין כי הרווחים העצומים ברבעון זה מצטרפים לרווחי הבנק גם ברבעון הקודם.

כזכור, מוקדם יותר השבוע הוכרז סכסוך עבודה בבנק לאומי, בין היתר על רקע טענות לאי עמידה בהסכמים קיבוציים, אי הענקת קביעות לעובדים וותיקים, צמצום חד צדדי של משמרות וצמצום מספר השומרים בסניפים.  עובדי הבנק אף תלו השבוע כרזות בגנות המנכ"ל אותו כינו 'מסוכן', בין היתר בשל סירוב הנהלת הבנק לאפשר עבודה היברידית מהבית ולצמצם את מספר העובדים השוהים פיזית בעבודה, על רקע עליית התחלואה.  יו"ר הועד הארצי לוי אף קרא לפרידמן לנהל עימו פגישת מו"מ שתהא פתוחה לציבור עובדי החברה לליבון הסוגיות שבמרכז סכסוך העבודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!