דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
31.4°תל אביב
  • 27.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 29.6°באר שבע
  • 29.4°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 23.9°צפת
  • 30.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

משרד הבריאות אישר: חיסון שלישי לקורונה יתאפשר גם לבני 50 ומעלה

מנכ"ל משרד הבריאות קיבל את המלצות ועדת החיסונים לחסן במנת דחף בני 50 ומעלה, אנשי סגל רפואי, בעלי מחלות רקע שטרם חוסנו, אסירים וסוהרים | קופות החולים פתחו תורים לחיסון | עד כה התחסנו בישראל מעל 754 אלף בני אדם במנת חיסון שלישית

הרצל נפתלי, בן 67, מקבל מנת חיסון שלישית נגד קורונה מהאחות שירין סמארה במתחם החיסונים של כללית בקניון רננים ברעננה  (צילום: דוברות מחוז שרון שומרון בכללית)
הרצל נפתלי, בן 67, מקבל מנת חיסון שלישית נגד קורונה מהאחות שירין סמארה במתחם החיסונים של כללית בקניון רננים ברעננה (צילום: דוברות מחוז שרון שומרון בכללית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש הודיע הבוקר (שישי) שקיבל את המלצת ועדת החיסונים לחסן בחיסון שלישי מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים.

החל מהיום בני 50 ומעלה יכולים לפנות לקופות החולים להתחסן או לתאם תור לחיסון שלישי. דיונים נוספים מתקיימים לגיבוש ההנחיות הסופיות ביחס לאוכלוסיות השונות.

מקופת חולים כללית נמסר ש-5,000 בני 59-50 החתחסנו במנת החיסון השלישית משעות הבוקר, ו-13 אלף איש זימנו תורים. במכבי קבעו תור כבר 25 אלף חברים, ו-4,000 מתוכם מתחסנים היום. במהלך הסופש יחוסנו כ-11 אלף חברים בסך הכול. מלאומית נמסר שכ-5,000 תורים נקבעו מהבוקר לקבוצת גיל זו, וכ-2,000 מתוכם יתחסנו במהלך סוף השבוע. 2,500 ממבוטחי מאוחדת בני 59-50 התחסנו עד 12:00, ו-10,000 נוספים קבעו תור למנה השלישית של החיסון. בסך הכול 17% ממבוטחי מאוחדת בקבוצת הגיל הזו התחסנו או קבעו תור לימים הקרובים.

ועדת החיסונים המליצה אמש למשרד הבריאות להרחיב את הזכאות למנת חיסון שלישית לקורונה לגיל 50 ומעלה. בנוסף המליצה הוועדה לחסן במנת דחף אנשי סגל רפואי, בעלי מחלות רקע שטרם חוסנו, אסירים וסוהרים. ההמלצה תובא לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש. עם זאת, קופות החולים כבר החלו לחסן בני 50 ומעלה.

עד כה התחסנו בישראל 754,989 בני אדם במנה שלישית, שהם בני 60 ומעלה או אנשים בקבוצות סיכון גבוהות לקורונה.

קופת חולים כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת יאפשרו החל מהיום (שישי) לזמן תורים לחיסון קורונה במנה שלישית לבני 50 ומעלה. החיסונים יתאפשרו למי שחלפו חמישה חודשים מאז קיבל את החיסון השני.

בהודעת כללית נאמר שהרחבת הזכאות לחיסונים נעשתה בהתאם להמלצת והנחיות משרד הבריאות, למרות שהיא פורסמה לפני שוועדת החיסונים סיימה את הדיון בנושא.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "אני מברך את מומחי הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) על קבלת ההחלטה הנכונה למען בריאות אזרחי ישראל. חברי הצוות שקדו במקצועיות וביסודיות, והגיעו למסקנה כי החיסון השלישי לבני 50 ומעלה ולצוותים הרפואיים הוא יעיל ונכון. המבצע לחיסון בני 60 ומעלה היה הצלחה גדולה, עם יותר מ-750,000 מתחסנים עד כה, וכעת אנו ממשיכים לשלב הבא. זהו צעד חשוב במאבק נגד מגפת הדלתא"

בנט קרא לאנשים שמעל גיל 50: "התייצבו כבר מחר בבוקר. צאו להתחסן. מדובר בהצלחת חיים. זה בידינו."

אלי כהן, מ"מ מנכ"ל כללית: "הקורונה ממשיכה ומתפשטת בישראל. מספר חולי הקורונה בבתי החולים והמאומתים בקהילה גדל מדי יום בקצב מהיר. החיסון הוא האמצעי שיש בידנו למניעת ולצמצום התחלואה". כהן הזכיר ש"לצד המאמץ לחיסון במנת הדחף אנו ממשיכים במאמץ לחסן גם מנה ראשונה. אני שב וקורא למי שהמתין וטרם התחסן במנה הראשונה – לבוא ולהתחסן – אין סיבה להמתין במיוחד לאור פתיחת שנת הלימודים הקרבה".

בקופת חולים מכבי תתאפשר הזמנת תור לחיסון שלישי החל ממחר, ונערכים לקצב חיסון של מעל 30 אלף איש ביום. סיגל דדון-לוי, מנכ״לית מכבי: ״ממחקרים שביצענו ראינו שהסיכוי של מי שחוסן בינואר להידבק בקורונה הוא פי 2 יותר ממי שהתחסן באפריל. רמת המוגנות יורדת עם הזמן ולכן יש חשיבות רבה לקבל את המנה השלישית. אנחנו בתוך מגיה קשה ונדרש מכל אחד ואחת ולעשות כל מה שאפשר למנוע את המשך ההתפשטות ולהגן על עצמו ועל הסובבים אותו. מכבי ערוכה להרחבת המבצע.״

מסקר שערך מכון כללית למחקר בקרב מדגם של כ-4,500 מתחסנים בני 60 ומעלה לאחר שבוע מקבלת החיסון השלישי עלה כי תופעות לוואי המדווחות כשבוע לאחר קבלת מנת החיסון השלישית דומות לאלה שהופיעו לאחר המנה השנייה. 88% מהמשיבים דיווחו על תחושה דומה או טובה יותר לעומת התחושה בימים שלאחר מנת החיסון השנייה 31%  דיווחו על תופעת לוואי אחת או יותר לאחר החיסון.

בכללית ציינו שהתוצאות, גם אם ראשוניות ומבוססות דיווח עצמי, מספקות מידע על תופעות הלוואי המדווחות ומאפשרות השוואה בין תופעות הלוואי לאחר מנת הדחף (חיסון שלישי) אל מול אלו שנצפו על ידי אותם המתחסנים לאחר המנה השנייה – ומתברר כי הן, ברוב הגדול של המקרים, דומות או פחותות במנת הדחף.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!