דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ביקורת על יו"ר ועדת הכספים קושניר: "מנע דיון על ביטול החל"ת"

למרות הבקשה לדיון דחוף והנחיית מזכירות הכנסת לקבוע אותו, הדיון נדחה לאחרי החגים | ח"כ יעקב אשר שיזם את הדיון: "יו"ר הוועדה לא יכול לפקח על האוצר" | קושניר: "זה שיעור בצביעות, נקיים את הדיון ברגע שיתאפשר"

יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר (צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר (צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכספים לא תדון בהשפעות של הפסקת החל"ת לגילאי 45 ומטה עד סיום פגרת הכנסת אחרי החגים, למרות בקשה דחופה לדיון והנחייה שניתנה על ידי מזכירות הכנסת ב-26 ביולי לקיים את הדיון תוך עשרה ימים.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שיזם את הדיון מאשים את יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) בכך שמנע אותו. לטענתו, ההחלטה נבעה מכך שמדובר בביקורת על מדיניות שר האוצר אביגדור ליברמן, העומד בראש מפלגתו של קושניר. כותרת הדיון היא: "ביטול מתווה החל"ת למובטלים מתחת לגיל 45 – גזירת עוני על מאות אלפי משפחות".

"ידע כל יוצא לחל"ת שאין בישראל ועדת כספים שתדאג לו", אמר אשר, "הכנסת הופקרה לרמיסה דורסנית של הממשלה. יו"ר ועדת הכספים לא יכול להיות נאמן לתפקידו ולפקח על משרד האוצר".

אשר הגיש את הבקשה לדיון מהיר, וזו אושרה על ידי מזכירות הכנסת. במכתב שנשלח ב-26 ביולי התבקש קושניר על ידי מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ לקיים את הדיון תוך עשרה ימים, ולהניח את מסקנותיו על שולחן הכנסת, כפי שקובע תקנון הכנסת.

פגרת הכנסת התחילה ב-8 באוגוסט, מה שהותיר לכאורה מספיק זמן לקביעת הדיון.  גם אחרי תחילת הפגרה ממשיכה ועדת הכספים בקיום דיונים, עד להדממת הכנסת ב-17 באוגוסט.

לאחר שהדיון לא נקבע, כתב ביום שישי האחרון ח"כ אשר מכתב ליו"ר הוועדה, ובו הוא מבקש שייקבע דיון בנושא למרות ההדממה שמתחילה ביום שלישי הקרוב. "יצוין כי דחיית מועד הדיון פירושה הפקרת מאות אלפי משפחות מובטלים להתמודדות כלכלית קשה כשענפים שלמים במשק עדיין אינם פעילים ובימים בהם המשק נערך להגבלות נוספות".

ח"כ קושניר אמר בתגובה: "שיעור בצביעות של ח"כ אשר. מבדיקה מהירה אפשר לראות שיו"ר ועדת הכספים הקודם ח"כ משה גפני קיים בכנסת הקודמת רק 18 מתוך 23 דיונים מהירים שאושרו במליאה. יתרה מכך, הזמן הממוצע שלקח לו לקיים את הדיון מהרגע שאושר עמד על כחודש ימים".

"הדיון המדובר אושר ב-26 ליולי, מאז הוועדה הייתה פעילה והיו דיונים קודמים שצריכים לדון בהם, וכעת הכנסת בפגרה", הוסיף, "חשוב לציין שגם בעת הפגרה אני מקיים דיונים אך מספרם מוגבלים על ידי הכנסת . לכן אינני מקבל את זעקת הקוזאק הנגזל של ח״כ אשר. אם היה בודק את יו״ר הסיעה שלו, לא היה רץ לבכות בתקשורת. את הדיון נקיים ברגע שיתאפשר".

עם כניסתו לתפקיד הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן על הפסקת תשלום דמי החל"ת לגילאי 45 ומטה ללא יוצאי דופן, וזאת בשונה מהמתווה שהוכן על ידי קודמו בתפקיד ישראל כ"ץ שהכיל מספר מדרגות גיל, והתייחס גם לנושא המצב המשפחתי. על פי נתונים ראשונים, האבטלה דווקא עלתה בתחילת חודש יולי, ומאות אלפים נותרו ללא הכנסה בכלל.

אחרי מינויו של קושניר לתפקיד היא שמתחו ביקורת על כך שיו"ר הכספים, שאמורה לפקח על התנהלות משרד האוצר, הוא חבר במפלגתו של שר האוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!