דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

אסון חניון הברזל / חולצה גופת הנעדר האחרון באסון חניון הברזל

מניין ההרוגים באסון קריסת חניון הברזל בת"א עלה לשישה לאחר שבנוסף לשתי הגופות שאותרו אמש (שישי), איתרו היום המחלצים את גופתו של הנעדר האחרון

צוותי מדא פועלים בזירת אסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב (צילום: דוברות מד"א).
צוותי מדא פועלים בזירת אסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב (צילום: דוברות מד"א).

לאחר שישה ימים קשים, ארוכים ומאומצים איתרו היום (שבת) כוחות ההצלה את גופתו של הנעדר האחרון שנהרג באסון חניון הברזל ברמת החייל בת"א. בכך עלה מניין ההרוגים באסון לשישה.

אמש (שישי) הצליחו כוחות החילוץ לחלץ גופה נוספת מבין הריסות החניון שקרס. בנוסף, חילצו הכוחות את גופתו של ההרוג שאותר אתמול (שישי) בבוקר. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם ופינו את גופותיהם למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

מיום שני בשעות הבוקר ועד לרגע זה קבעו צוותי מד"א את מותם של שישה גברים, והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 23 פצועים.

עד כה פורסמו שמות שלושה הרוגים: אולג יעקובוב, בן 60 מתל אביב, עאהד רימאווי, בן 34 מבית רימא ודניס דיאצ'נקו, בן 28 מאוקראינה. גופותיהם של שלושת ההרוגים הנוספים עדיין לא זוהו ולכן לא פורסמו שמותיהם.

צוותי מד"א שפעלו בשטח, אבטחו רפואית את כוחות החילוץ שפעלו באתר. הכוחות פעלו ברצף בשטח וסייעו בחיפושים אחר הנעדרים שהיו לכודים בהריסות, בתקווה שימצאו ניצולים. באתר בו ארע האסון פעלו בימים האחרונים כ-500 מחלצים, חיילים וקצינים מיחידת החילוץ הארצית והגדודים הסדירים של פיקוד העורף. כעת תועבר האחריות על האתר למשטרת מחוז תל אביב.

ממנכ"ל מד"א, אלי בין נמסר כי "הסתיים מסע חילוץ הלכודים מאסון קריסת החניון. עם קבלת הקריאה במוקד החירום 101 של מד"א, הזנקנו למקום כוחות רבים שהגיעו במהירות, העניקו טיפול רפואי מהיר ומקצועי לפצועים ופינו אותם לבתי החולים באזור. הניסיון הרב שיש לכוחות מגן דוד אדום באירועים מסוג זה לצד התמדה בהכשרות ותרגילים בא לידי ביטוי בשטח ואפשר לנו להגיע למקום האירוע במהירות, לסייע בחיפוש ובאיתור הפצועים הלכודים, הצוותים הוכיחו את נחישותם להציל חיים ופעלו תוך סיכון, כתף אל כתף יחד עם כוחות החירום והחילוץ של הכיבוי, פיקוד העורף ומשטרת ישראל. לאחר שהות ממושכת ורצופה של ימים בשטח, בהם כוחות מד״א עמלו ביתר שאת במטרה לסייע ולאבטח רפואית את כוחות החילוץ שחילצו את גופות הנעדרים אנחנו מסיימים את המשימה החשובה כשהתוצאה קשה מאוד. בשם עובדי ומתנדבי מד"א אני משתתף בצער משפחתם של ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

במהלך נסיונות החילוץ (צילום: פלאש 90)
במהלך נסיונות החילוץ (צילום: פלאש 90)
צוותי מדא פועלים בזירת אסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב (צילום: דוברות מד"א).
צוותי מדא פועלים בזירת אסון קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב (צילום: דוברות מד"א).

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא נשא דברים בכנס השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים שנערך בכפר המכביה ברמת גן והתבטא בחריפות בנושא הפיקוח על בטיחות בעבודה. "זה פשע נגד האנושות שעל כל אלף אתרי בניה ישנו מפקח בניה אחד בלבד. צריך ומיד להכפיל ולשלש את כמות המפקחים אם ברצוננו לקדש את ערך החיים",אמר קרא.

סגן השר איוב קרא בכנס התאחדות קבלני השיפוצים (צילום: דובר סגן השר לשיתוף פעולה אזורי - איוב קרא).
סגן השר איוב קרא בכנס התאחדות קבלני השיפוצים (צילום: דובר סגן השר לשיתוף פעולה אזורי – איוב קרא).

שלשום (חמישי) קיימה עדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דיון חירום בעקבות התאונה ברמת החייל בה הוטחה ביקורת קשה במערך האכיפה של משרד הכלכלה והתעשייה.

בסיום הדיון הודיע נציג משרד השיכון כי אמורה לקום יחידת אכיפה חדשה, במשטרת ישראל הודו כי ישנה חולשה מקצועית בנושא חקירות של תאונות עבודה בתחום הבניין מצד המשטרה וכי הם שוקלים להקים יחידה ארצית שתטפל בנושא. הקבלנים הודיעו כי יחתמו על הסכם קיבוצי המגדיר חובות וזכויות מפורטות בנושא הבטיחות במנהל הבטיחות וציינו כי הם עובדים על הצעת חוק שתהיה מוכנה תוך חודשיים, ותאפשר להם ניטור מידע בטכנולוגיות מתקדמות מאתרי בנייה. לעומת זאת, הקבלנים לא התחייבו להגדיל את מצבת הפקחים או לציידם בכלי רכב ואפילו לא לאייש את חמשת התקנים הבלתי מאוישים שישנם כעת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!