דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאת החקלאים

"אנחנו התלם האחרון מול חיזבאללה": אלפי חקלאים מפגינים נגד הממשלה סמוך לגבול לבנון

החקלאים החלו למחות ליד מושב אביבים, וקראו לשרי האוצר והחקלאות להידבר עמם סביב הרפורמה בענף, ולטפל ברשתות השיווק ש״עושקות את הציבור״ | המשטרה ניסתה למנוע מהם לטפס על גדר המערכת והרחיקה אותם מהמקום

  • החקלאים החלו למחות ליד מושב אביבים, וקראו לשרי האוצר והחקלאות להידבר עמם סביב הרפורמה בענף, ולטפל ברשתות השיווק ש״עושקות את הציבור״ | המשטרה ניסתה למנוע מהם לטפס על גדר המערכת והרחיקה אותם מהמקום
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפי חקלאים מפגינים משעות הבוקר במושב אביבים (סמוך לגבול ישראל-לבנון), במחאה על הרפורמה ששרי האוצר והחקלאות מנסים לקדם במסגרת חוק ההסדרים, ולא בהסכם מולם. עוד קוראים החקלאים לשרי האוצר והחקלאות לטפל ברשתות השיווק שעושקות את הציבור, ולא לפגוע בחקלאים הישראלים שנאבקים על פרנסתם.

במהלך ההפגנה כ-200 חקלאים פרצו לכיוון גדר הגבול לבנון, והחלו לפגוע בכבלי חשמל במערכת החיווי והאבטחה. המשטרה ניסתה למנוע מהם לטפס על הגדר ומרחיקה אותם מהמקום בין השאר באמצעות רימוני גז. כביש הצפון, שעובר סמוך להפגנה, נחסם לתנועה.

החקלאים שניסו לפגוע בגדר צועדים לאורך הגבול ואיימו להתבצר באזור. המוחים ראו בגנותם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן לצד צעקות "מלחמה", "נתאבד בלבנון" ו"אין לנו מה להפסיד, נלך לנסראללה". שוטרים שהוצבו במקום החרימו את הכלים שבעזרתם חתכו את הכבלים. מארגני ההפגנה ביקשו מהמוחים לא להתפזר, אך הצעירים שבהם לא נענו לבקשה ורצו לכיוון הגבול. לאחר מכן, ביקשו סליחה מכוחות הביטחון.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר בהפגנה כי "הרפורמה של שרי האוצר והחקלאות תגרום לחיסול החקלאות בישראל, לא תוריד מחירים לאזרחים – אלא רק תעשיר את רשתות השיווק והיבואנים. במקום לטפל בבעיות האמיתיות – הרווח החזירי של רשתות השיווק, שמרוויחות מיליארדים ומוכרות את התוצרת החקלאית פי 2 ופי 3 מהמחיר שמקבל החקלאי, ובפערי התיווך שמייקרים את המחירים, בוחרים השרים לפגוע במגדלי הביצים, הפירות והירקות ששומרים בגופם על הגבולות״.

וילן הוסיף כי ״מכסות הגידול הן נכס כלכלי וממשלה לא יכולה לקחתן סתם כך, מתוך גחמה וללא פיצוי לחקלאים שיאבדו מיידית את פרנסתם. אנחנו לא נגד שינויים, אבל לא ככה – בלי הידברות ובמסגרת חוק ההסדרים".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח: "בגבול לבנון מול מעוז החיזבאללה הוא התלם האחרון בו עומדת המחרשה ומעבדת את השדות שלנו. כאן נמצאים הלולים המספקים ביטחון תזונתי לכל אזרחי המדינה. לא ניתן לממשלת ישראל להפקיר את חקלאי המדינה או אזרחיה ברפורמה מסוכנת כדי שנהיה תלויים בחסדי היבואנים. רפורמה בחקלאות עושים בהידברות ובהסכמות לא בהנחתות בחוק ההסדרים".

יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי: "המאבק יימשך עד שהרפורמה תצא מחוק ההסדרים. מאות חקלאים הגיעו היום היום לגבול הלבנון לומר לממשלת ישראל- מה שחיזבאללה וחמאס לא הצליחו לעשות, גם אתם לא תצליחו. אני קורא לשרי וחברי הכנסת שהתחייבו לשמור על החקלאות טרם הבחירות, אנו מצפים מכם להצביע נגד הכנסת הרפורמה לחוק ההסדרים, כל דבר אחר הוא בבחינת סיסמאות וגיבובי מילים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!